Kan het geen (bewuste) misleiding zijn wat er EERST gebeurde?parsifal schreef:Iets anders: Ik verbaas me over de cijfers van Spanje en om eerlijk te zijn vertrouw ik ze niet. Dat land is ongeveer het beroerdste van allemaal in het verklaren van de oversterfte. Nu melden ze al dagen minder dan 5 doden per dag. Ik hoop dat het geen (bewuste) misleiding is wat daar gebeurt.
COVID-19
Re: COVID-19

De logica van de RIVM zit in deze cijfers.coco schreef:Er zit in ieder geval meer gevoelsmatige logica in dan wat we nu van hogerhand toegespeeld krijgen.Herman schreef:Het lijkt me tekenend dat alle berichten onder de video een juichstemming bevatten. Blijkbaar wordt een bepaalde welgevallige boodschap onder de mensen verspreid en de mensen vormen daarna het klapvee. Er staat geen zinnige reactie onder die aangeeft de door déze figuur aangedragen feiten te controleren, en daarmee zijn ze aan dezelfde verdachtmaking onderhavig als waarmee ze de overheid bejegenen. Kloppen hun zaakjes wel dan?
Dit is in ieder geval een duidelijke en begrijpelijke uitleg. Daar is het RIVM tot nu toe nog niet in geslaagd, wat mij betreft.
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 9_1227.pdf
Analyseer die eens en zie wat de voorgeschreven maatregelen voor resultaat hebben gehad.......en ga je dan schamen in een heel klein hoekje.
Je excuses maken mag natuurlijk ook

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Je bedoelt dat de oversterfte mogelijk door heel andere zaken komt?coco schreef:Kan het geen (bewuste) misleiding zijn wat er EERST gebeurde?parsifal schreef:Iets anders: Ik verbaas me over de cijfers van Spanje en om eerlijk te zijn vertrouw ik ze niet. Dat land is ongeveer het beroerdste van allemaal in het verklaren van de oversterfte. Nu melden ze al dagen minder dan 5 doden per dag. Ik hoop dat het geen (bewuste) misleiding is wat daar gebeurt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
@huisman: ik hou ook niet van complotdenken, maar om dan tegen coco te zeggen dat hij zich stilletjes in een hoekje moet gaan zitten schamen, is ook niet de goede weg. Leg gewoon uit hoe het volgens u zit, want cijfers spreken nooit (!) voor zichzelf.
Wanneer we naar de realiteit van dit moment kijken is de epidemie in midden- en zuid-Europa voorbij. Los van de vraag of cijfers op dit moment precies kloppen of niet. Dat dit zo is, heeft deels te maken met getroffen maatregelen, deels met het weer (zoals bij alle virussen de seizoensinvloeden heel groot zijn). Zeker, er vinden soms nog besmettingen plaats. Toch is het aantal besmettelijke personen volgens schatting van het RIVM op dit moment niet meer dan circa 1700, ofwel 1 op 10.000 personen. Vergelijk dat cijfer eens met andere ziekten of gevaren (zoals de kans op een ernstig of fataal verkeersongeval: 13 personen per 10.000 inwoners in een jaar). In dat verband vind ik de voortdurende inperkingen van vrijheden zeer extreem worden. Waarom kan het niet blijven bij een advies om (met name binnen) 1,5 meter afstand te houden en goed te ventileren, en dat is het?
Daarmee zeg ik niet dat het virus blijvend weg is. Maar nú is het nagenoeg weg. Op een tweede golf in najaar/winter mogen en moeten we ons voorbereiden. Maar niet door knellende maatregelen van dit moment, want die voegen niets toe.
Daarmee zeg ik niet dat het virus blijvend weg is. Maar nú is het nagenoeg weg. Op een tweede golf in najaar/winter mogen en moeten we ons voorbereiden. Maar niet door knellende maatregelen van dit moment, want die voegen niets toe.
https://nos.nl/artikel/2336696-nieuwe-c ... itiek.html
Overigens zit er 1 positief element in de eerste versie van de voorgestelde noodwet: er wordt geen maximum gesteld aan het aantal deelnemers van kerkelijke samenkomsten. Alleen de 1,5 meter is bepalend.
Wellicht is dat gedaan om de SGP te paaien. Er is namelijk wel een meerderheid in de Tweede en Eerste Kamer nodig om deze wet erdoor te krijgen. En ik denk niet dat zo’n meerderheid in de huidige situatie gemakkelijk te vinden is.
Het verbaast mij overigens dat het RD hier niets over schrijft. Het nieuws loopt daar helaas vaak flink achter.
Overigens zit er 1 positief element in de eerste versie van de voorgestelde noodwet: er wordt geen maximum gesteld aan het aantal deelnemers van kerkelijke samenkomsten. Alleen de 1,5 meter is bepalend.
Wellicht is dat gedaan om de SGP te paaien. Er is namelijk wel een meerderheid in de Tweede en Eerste Kamer nodig om deze wet erdoor te krijgen. En ik denk niet dat zo’n meerderheid in de huidige situatie gemakkelijk te vinden is.
Het verbaast mij overigens dat het RD hier niets over schrijft. Het nieuws loopt daar helaas vaak flink achter.
Italie heeft nog aardig wat doden hoor. In Brazilie gaat het ook hard los in gebieden rond de evenaar. Hoe groot de seizoeninvloeden zijn is echt niet zo heel duidelijk.Valcke schreef:Wanneer we naar de realiteit van dit moment kijken is de epidemie in midden- en zuid-Europa voorbij. Los van de vraag of cijfers op dit moment precies kloppen of niet. Dat dit zo is, heeft deels te maken met getroffen maatregelen, deels met het weer (zoals bij alle virussen de seizoensinvloeden heel groot zijn). Zeker, er vinden soms nog besmettingen plaats. Toch is het aantal besmettelijke personen volgens schatting van het RIVM op dit moment niet meer dan circa 1700, ofwel 1 op 10.000 personen. Vergelijk dat cijfer eens met andere ziekten of gevaren (zoals de kans op een ernstig of fataal verkeersongeval: 13 personen per 10.000 inwoners in een jaar). In dat verband vind ik de voortdurende inperkingen van vrijheden zeer extreem worden. Waarom kan het niet blijven bij een advies om (met name binnen) 1,5 meter afstand te houden en goed te ventileren, en dat is het?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Ja is ook mijn gedachte! Misschien ivm toerisme?parsifal schreef:Iets anders: Ik verbaas me over de cijfers van Spanje en om eerlijk te zijn vertrouw ik ze niet. Dat land is ongeveer het beroerdste van allemaal in het verklaren van de oversterfte. Nu melden ze al dagen minder dan 5 doden per dag. Ik hoop dat het geen (bewuste) misleiding is wat daar gebeurt.
Ja, hij blijft maar hameren op het weer en de in zijn ogen verkeerde maatregelen.parsifal schreef:Italie heeft nog aardig wat doden hoor. In Brazilie gaat het ook hard los in gebieden rond de evenaar. Hoe groot de seizoeninvloeden zijn is echt niet zo heel duidelijk.Valcke schreef:Wanneer we naar de realiteit van dit moment kijken is de epidemie in midden- en zuid-Europa voorbij. Los van de vraag of cijfers op dit moment precies kloppen of niet. Dat dit zo is, heeft deels te maken met getroffen maatregelen, deels met het weer (zoals bij alle virussen de seizoensinvloeden heel groot zijn). Zeker, er vinden soms nog besmettingen plaats. Toch is het aantal besmettelijke personen volgens schatting van het RIVM op dit moment niet meer dan circa 1700, ofwel 1 op 10.000 personen. Vergelijk dat cijfer eens met andere ziekten of gevaren (zoals de kans op een ernstig of fataal verkeersongeval: 13 personen per 10.000 inwoners in een jaar). In dat verband vind ik de voortdurende inperkingen van vrijheden zeer extreem worden. Waarom kan het niet blijven bij een advies om (met name binnen) 1,5 meter afstand te houden en goed te ventileren, en dat is het?
Bedoel je mij, stel dan een vraag of reageer rechtstreeks! Dat is een kwestie van fatsoen, lijkt mij.refo schreef:Ja, hij blijft maar hameren op het weer en de in zijn ogen verkeerde maatregelen.
Is er enig bewijs dat het weer invloed heeft? Dat heb ik nooit ergens gelezen.Valcke schreef:Wanneer we naar de realiteit van dit moment kijken is de epidemie in midden- en zuid-Europa voorbij. Los van de vraag of cijfers op dit moment precies kloppen of niet. Dat dit zo is, heeft deels te maken met getroffen maatregelen, deels met het weer (zoals bij alle virussen de seizoensinvloeden heel groot zijn). Zeker, er vinden soms nog besmettingen plaats. Toch is het aantal besmettelijke personen volgens schatting van het RIVM op dit moment niet meer dan circa 1700, ofwel 1 op 10.000 personen. Vergelijk dat cijfer eens met andere ziekten of gevaren (zoals de kans op een ernstig of fataal verkeersongeval: 13 personen per 10.000 inwoners in een jaar). In dat verband vind ik de voortdurende inperkingen van vrijheden zeer extreem worden. Waarom kan het niet blijven bij een advies om (met name binnen) 1,5 meter afstand te houden en goed te ventileren, en dat is het?
Gisteren plaatste ik de conclusie van een Brits onderzoek. Door de lockdown maatregelen zijn in Europa meer dan 3 miljoen levens gespaard. Als je op die maatregelen ongefundeerde kritiek hebt mag je toch echt beschaamd in een hoekje gaan zitten.Habitat schreef:@huisman: ik hou ook niet van complotdenken, maar om dan tegen coco te zeggen dat hij zich stilletjes in een hoekje moet gaan zitten schamen, is ook niet de goede weg. Leg gewoon uit hoe het volgens u zit, want cijfers spreken nooit (!) voor zichzelf.
Natuurlijk is het nodig om te onderzoeken welke van de maatregelen het meest of het minst hebben bijgedragen aan het zeer beperken van het virus. Denk dat de volgende het meest hebben bijgedragen.
1. Bij milde verkoudheidsklachten thuisblijven.
2. Bij koorts met luchtwegklachten het hele gezin thuisblijven.
3. Het verbieden van grote evenementen
4. Geen handen schudden en afstand houden. (Buiten is anderhalve meter niet nodig)
5. Goede handhygiëne.
Het massaal thuiswerken en sluiten van de scholen zijn m.i. onnodig als aan de bovenste 5 punten wordt voldaan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Nog niet bewezen wel aannemelijk omdat dit ook geldt voor andere luchtwegvirussen. Maar hoe groot die invloed is weet nog niemand.DDD schreef:Is er enig bewijs dat het weer invloed heeft? Dat heb ik nooit ergens gelezen.Valcke schreef:Wanneer we naar de realiteit van dit moment kijken is de epidemie in midden- en zuid-Europa voorbij. Los van de vraag of cijfers op dit moment precies kloppen of niet. Dat dit zo is, heeft deels te maken met getroffen maatregelen, deels met het weer (zoals bij alle virussen de seizoensinvloeden heel groot zijn). Zeker, er vinden soms nog besmettingen plaats. Toch is het aantal besmettelijke personen volgens schatting van het RIVM op dit moment niet meer dan circa 1700, ofwel 1 op 10.000 personen. Vergelijk dat cijfer eens met andere ziekten of gevaren (zoals de kans op een ernstig of fataal verkeersongeval: 13 personen per 10.000 inwoners in een jaar). In dat verband vind ik de voortdurende inperkingen van vrijheden zeer extreem worden. Waarom kan het niet blijven bij een advies om (met name binnen) 1,5 meter afstand te houden en goed te ventileren, en dat is het?
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/233673 ... helen.html
"In maart en april waren er veel meer coronatests beschikbaar dan er werden gebruikt, blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur. Als er vaker was getest had dat volgens betrokkenen veel besmettingen en doden kunnen schelen. (...) Uit die gegevens blijkt dat in maart maar de helft van de tests die toen beschikbaar waren, is gebruikt. In april daalde dit zelfs naar 30 procent."
"Zorgbestuurders verbazen zich al maanden over de gebrekkige mogelijkheden om zorgpersoneel en patiënten te testen, terwijl ze van laboratoria horen dat er genoeg capaciteit is. "Dit is geen wijsheid achteraf", zegt Peter Hoppener van de Brabantse zorgorganisatie Vivent. "De capaciteit van de laboratoria is gewoon bekend. Dus dat had geen verrassing moeten zijn." "En het feit dat corona juist in de verpleeghuizen en in de wijkverpleging voorkomt, was ook al bekend. En die twee dingen samen plus het bewust niet testen van verpleeghuispersoneel, dat vind ik een schande."
Het is goed dat dit gezegd wordt - ik heb het hier op het forum ook steeds gezegd. Met die laatste zin ben ik het volstrekt eens.
"In maart en april waren er veel meer coronatests beschikbaar dan er werden gebruikt, blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur. Als er vaker was getest had dat volgens betrokkenen veel besmettingen en doden kunnen schelen. (...) Uit die gegevens blijkt dat in maart maar de helft van de tests die toen beschikbaar waren, is gebruikt. In april daalde dit zelfs naar 30 procent."
"Zorgbestuurders verbazen zich al maanden over de gebrekkige mogelijkheden om zorgpersoneel en patiënten te testen, terwijl ze van laboratoria horen dat er genoeg capaciteit is. "Dit is geen wijsheid achteraf", zegt Peter Hoppener van de Brabantse zorgorganisatie Vivent. "De capaciteit van de laboratoria is gewoon bekend. Dus dat had geen verrassing moeten zijn." "En het feit dat corona juist in de verpleeghuizen en in de wijkverpleging voorkomt, was ook al bekend. En die twee dingen samen plus het bewust niet testen van verpleeghuispersoneel, dat vind ik een schande."
Het is goed dat dit gezegd wordt - ik heb het hier op het forum ook steeds gezegd. Met die laatste zin ben ik het volstrekt eens.
Ik heb eerder al eens geschreven dat ik denk dat niet kan worden uitgesloten dat de verpleeghuizen bewust zijn achtergesteld. Dat mocht ik toen niet zeggen, maar ik vind nog steeds dat het daar wel erg op lijkt.
En verder is er mijns inziens geen enkele aanleiding om een direct verband te veronderstellen tussen het weer en dit virus. Alle hypotheses daarover blijken tot op heden onjuist, voor zover ik weet. Het verband is er gewoon niet, niet zichtbaar althans.
En verder is er mijns inziens geen enkele aanleiding om een direct verband te veronderstellen tussen het weer en dit virus. Alle hypotheses daarover blijken tot op heden onjuist, voor zover ik weet. Het verband is er gewoon niet, niet zichtbaar althans.