Sneltreinvaart? Dat valt nogal mee. Als je de metronoom er naast houd is het een redelijk tempo.HHKtE schreef:Het ritmisch zingen gaat meteen in sneltreinvaart.
Maar ja, dat is subjectief natuurlijk. ‘T is maar net wat je gewend bent.
Sneltreinvaart? Dat valt nogal mee. Als je de metronoom er naast houd is het een redelijk tempo.HHKtE schreef:Het ritmisch zingen gaat meteen in sneltreinvaart.
Er zijn genoeg gemeenten waar zorgvuldige besluitvorming plaatsvindt. Een verwijzing naar een oubollig lied uit de bundel van 1806 doet natuurlijk geen recht aan talloze kerkenraden. En al eerder zijn op dit forum al zorgen geuit over de bepaalde liederen uit 'Weerklank'.
Ik zou het laten direct laten zingen en dan de opmerking maken dat Psalmen beter zijn dan gezangen.Hendrikus schreef: ↑03 sep 2024, 15:50De gemeente wil gezangen gaan zingen. Weerklank biedt daarvoor een zorgvuldig geselecteerde verzameling.
Kan me niet voorstellen dat ze liever dit zingen (Ev. Gez. 1806)
En zoals gezegd, er zijn heel wat gemeenten die wat de psalmen betreft liever nog even aan 1773 vasthouden, maar die wel graag de schriftuurlijk verantwoorde gezangen uit Weerklank zingen.
Gelukkig kun je het tegenwoordig vaak digitaal even na luisteren. Ik heb de proef eens op de som genomen:
Ik vind dat altijd een beetje flauw om hier mee aan te komen. Er zijn ook genoeg voorbeelden van Bijbelgetrouwe gemeenten waar al vele decennia gezangen worden gezongen. Ik vond de argumentatie van de scriba Martijn Schumacher eigenlijk best sterk. Hij heeft het keurig toegelicht.GerefGemeente-lid schreef: ↑03 sep 2024, 12:09 Juist ja.
Nu zijn het gezangen.
En wat over 10, 20 jaar? In de CGK is het immers ook zo begonnen, lang geleden...
Ik zie dat ook een aantal vrouwen al geen hoed meer op heeft. Dat verraste me niet.Konijntje schreef: ↑03 sep 2024, 18:06Ik vind dat altijd een beetje flauw om hier mee aan te komen. Er zijn ook genoeg voorbeelden van Bijbelgetrouwe gemeenten waar al vele decennia gezangen worden gezongen. Ik vond de argumentatie van de scriba Martijn Schumacher eigenlijk best sterk. Hij heeft het keurig toegelicht.GerefGemeente-lid schreef: ↑03 sep 2024, 12:09 Juist ja.
Nu zijn het gezangen.
En wat over 10, 20 jaar? In de CGK is het immers ook zo begonnen, lang geleden...
Sjonge, heb je ze wel geteld?GerefGemeente-lid schreef:Ik zie dat ook een aantal vrouwen al geen hoed meer op heeft. Dat verraste me niet.Konijntje schreef: ↑03 sep 2024, 18:06Ik vind dat altijd een beetje flauw om hier mee aan te komen. Er zijn ook genoeg voorbeelden van Bijbelgetrouwe gemeenten waar al vele decennia gezangen worden gezongen. Ik vond de argumentatie van de scriba Martijn Schumacher eigenlijk best sterk. Hij heeft het keurig toegelicht.GerefGemeente-lid schreef: ↑03 sep 2024, 12:09 Juist ja.
Nu zijn het gezangen.
En een behoorlijk strakke inzet, zonder afwachten. Inderdaad: keurig!Konijntje schreef: ↑03 sep 2024, 18:00Gelukkig kun je het tegenwoordig vaak digitaal even na luisteren. Ik heb de proef eens op de som genomen:
https://kerkdienstgemist.nl/stations/12 ... 0100000012
Ze zingen een keurig tempo. Mooie samenzang. Niks sneltreinvaart: dat is goedkope retoriek.
Ik heb de indruk dat je aan een reset toe bent.GerefGemeente-lid schreef: ↑03 sep 2024, 18:36Ik zie dat ook een aantal vrouwen al geen hoed meer op heeft. Dat verraste me niet.Konijntje schreef: ↑03 sep 2024, 18:06Ik vind dat altijd een beetje flauw om hier mee aan te komen. Er zijn ook genoeg voorbeelden van Bijbelgetrouwe gemeenten waar al vele decennia gezangen worden gezongen. Ik vond de argumentatie van de scriba Martijn Schumacher eigenlijk best sterk. Hij heeft het keurig toegelicht.GerefGemeente-lid schreef: ↑03 sep 2024, 12:09 Juist ja.
Nu zijn het gezangen.
Uiteraard is dat niet verrassend. Het is een hervormde gemeente. Daar kom je dat vaker tegen. Het zou vreemd zijn als het je wel zou verrassen.GerefGemeente-lid schreef: ↑03 sep 2024, 18:36Ik zie dat ook een aantal vrouwen al geen hoed meer op heeft. Dat verraste me niet.Konijntje schreef: ↑03 sep 2024, 18:06Ik vind dat altijd een beetje flauw om hier mee aan te komen. Er zijn ook genoeg voorbeelden van Bijbelgetrouwe gemeenten waar al vele decennia gezangen worden gezongen. Ik vond de argumentatie van de scriba Martijn Schumacher eigenlijk best sterk. Hij heeft het keurig toegelicht.GerefGemeente-lid schreef: ↑03 sep 2024, 12:09 Juist ja.
Nu zijn het gezangen.