COVID-19

Valcke

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Nou, ik lees net dat Hemelvaartsdag waarschijnlijk niet heeft geleid tot extra besmettingen. Dus dat is wel een belangrijk aspect wat tégen de maatregel van de lockdown pleit.
Ik raak er ook hoe langer hoe meer van overtuigd dat het zo niet een onzin-maatregel dan in ieder geval een buiten-proportionele maatregel was.
Hooguit zou de versoepeling makkelijker door te voeren zijn.

Anderszijds zijn er hier in de Betuwe vorige week 30 besmettingen vastgesteld bij twee fruitbedrijven. Dat komt dus blijkbaar toch zomaar uit de lucht waaien.
Dat laatste komt omdat de afstand- en hygiëneregels niet in acht genomen worden. Deze mensen zijn vermoedelijk in busjes of ergens binnen besmet, niet buiten.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Nou, ik lees net dat Hemelvaartsdag waarschijnlijk niet heeft geleid tot extra besmettingen. Dus dat is wel een belangrijk aspect wat tégen de maatregel van de lockdown pleit.
Ik raak er ook hoe langer hoe meer van overtuigd dat het zo niet een onzin-maatregel dan in ieder geval een buiten-proportionele maatregel was.
En de maatregel om oude mensen van boven de 70 niet te bezoeken?
Dat is echt volstrekte nonsens geweest. Ik heb zelden zo'n onzinnige maatregel gehoord.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Valcke schreef:Dat laatste komt omdat de afstand- en hygiëneregels niet in acht genomen worden. Deze mensen zijn vermoedelijk in busjes of ergens binnen besmet, niet buiten.
Dat vermoedelijke zal ik hier in de buurt eens navragen. Er circuleren verschillende verhalen en de burgemeester was er niet gerust op (maar die wist ook weinig).

In concreto is mijn opmerking bedoelt dat de besmettelijkheid van het virus ernstige voorzorgsmaatregelen rechtvaardigde. In de discussie wordt nu een complete lock-down weggewimpeld, die we overigens niet hadden omdat we een intelligente lock-down hadden.
huisman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
Vergeten dat wij op weg waren naar overvolle ic’s. Liep op tot 1400 Covid-19 patiënten. Nu nog 92 en dan nog zeggen dat het een onzin-maatregel was?
Natuurlijk moet duidelijk worden welke lockdown maatregelen minder nodig waren. Maar dat is wijsheid achteraf.
Wuhan had de strengste lockdown en is nu (bijna) virusvrij.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Valcke

Bericht door Valcke »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:
En de maatregel om oude mensen van boven de 70 niet te bezoeken?
Dat is echt volstrekte nonsens geweest.
Hé hé, gelukkig een medestander.
Wij hebben mijn ouders van 90+ steeds trouw bezocht. Zij kregen bezoek van acht verschillende mensen en inmiddels ook weer volop van kleinkinderen.
Wat wel belangrijk is, is dat je bij kwetsbare mensen afstand houdt, maar een bezoekverbod is echt heel kwalijk. Het heeft veel mensen in grote eenzaamheid gebracht.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Duidelijk.

Dan weet ik hoe ik in het het vervolg moet hierover van gedachte moet wisselen.

Je hebt in mij ook een medestander gevonden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Het Alexander Monro Ziekenhuis in Bilthoven meldt dat zij verwachten dat de aanpak van COVID-19 in Nederland leidt tot ruim 500 extra borstkankerdoden. Als dat al van één ziekte is zal het totaal aantal extra sterfgevallen toch al snel in de duizenden lopen. Binnenkort kunnen we met z'n allen gaan nadenken of het middel niet erger dan de kwaal was.
refo

Bericht door refo »

Het heeft wel geholpen, maar het was allemaal onzin. Kuch.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

refo schreef:Het heeft wel geholpen, maar het was allemaal onzin. Kuch.
Het heeft níet geholpen, dus het was allemaal onzin. Kuch.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
Vergeten dat wij op weg waren naar overvolle ic’s. Liep op tot 1400 Covid-19 patiënten. Nu nog 92 en dan nog zeggen dat het een onzin-maatregel was?
Natuurlijk moet duidelijk worden welke lockdown maatregelen minder nodig waren. Maar dat is wijsheid achteraf.
Wuhan had de strengste lockdown en is nu (bijna) virusvrij.
Voor het eerst in dit draadje misschien, maar ik ben het volkomen met Huisman eens. Dat neemt niet weg dat sommige maatregelen achteraf niet hebben gewerkt. Maar dat was vooraf niet duidelijk.

Het RIVM heeft de problemen eerst onderschat en toen overschat. Maar dat is eenvoudig achteraf te constateren, en maakt niet dat de beslissingen nu zo verkeerd waren. Ik vermoed zelf dat een goede handhygiëne en het binnen blijven bij verkoudheid voldoende zouden zijn geweest.
DDD

Bericht door DDD »

Mona Lisa schreef:Het Alexander Monro Ziekenhuis in Bilthoven meldt dat zij verwachten dat de aanpak van COVID-19 in Nederland leidt tot ruim 500 extra borstkankerdoden. Als dat al van één ziekte is zal het totaal aantal extra sterfgevallen toch al snel in de duizenden lopen. Binnenkort kunnen we met z'n allen gaan nadenken of het middel niet erger dan de kwaal was.
Het was het tekort aan IC-plaatsen, dat daarvan de oorzaak was. De doorgeschoten marktwerking in de zorg. Maar niet de maatregelen op zich, die waren uitstekend, hooguit met de kennis van nu wat stevig. En bovendien: als die maatregelen eerder waren ingezet, dan was de reguliere zorg niet overbelast en waren er geen extra borstkankerdoden te verwachten. Dus het lijkt me flauwekul.
Terri

Bericht door Terri »

Achteraf weten we precies hoe we het aan hadden moeten pakken, maar als je ergens in belandt zal je moeten handelen en zoals huisman schreef, de ic's waren overvol, hele pagina's vol rouwadvertenties, ik weet niet hoor, maar heeft juist de voorzichtigheid niet mede geleid tot deze afname.
En het belangrijkste is, dat de Heere het gezegend heeft en niet het minst de talrijke gebeden.
Op uw noodgeschrei....
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

En wat vind die Zweedse mijnheer die inmiddels zijn foute beleid heeft toegegeven? Die heeft nauwelijks maatregelen genomen en betreurd dat op basis van de sterftecijfers.
Valcke

Bericht door Valcke »

Mi is duidelijk dat een (vroege) lockdown zeker zinvol kan zijn. Dat vind ik nog steeds. Maar maatregelen moeten wel passend zijn. Dat is nu echt niet meer het geval.

Zo gaat de Tweede Kamer binnenkort vergaderen over een nieuwe noodwet waarin de minister vergaande bevoegdheden krijgt om grondrechten in te perken. Het streven naar een totalitair systeem dat nog steeds zichtbaar is, vind ik angstaanjagend.
DDD

Bericht door DDD »

Terri schreef:Achteraf weten we precies hoe we het aan hadden moeten pakken, maar als je ergens in belandt zal je moeten handelen en zoals huisman schreef, de ic's waren overvol, hele pagina's vol rouwadvertenties, ik weet niet hoor, maar heeft juist de voorzichtigheid niet mede geleid tot deze afname.
En het belangrijkste is, dat de Heere het gezegend heeft en niet het minst de talrijke gebeden.
Op uw noodgeschrei....
Volkomen eens. Als het gaat om leven en dood is het niet nodig om precies op de rand van de afgrond te wandelen, als dat niet strikt nodig is. En dat is niet strikt nodig, want de meeste mensen hebben het allemaal prima overleefd.

Illegalen hadden een probleem, en daarvan weet ik niet goed wat ik er van moet vinden. Maar voor het overige had de overheid vrij goede zorg. En ik hoop dat Rutte goed bedenkt dat marktwerking een belangrijke oorzaak is van het uit de hand lopen van deze ziekte.

@Valcke:
Volgens mij zie je echt spoken. Het doet me denken aan ds. W. Visscher, die ook al jaren het einde van de onderwijsvrijheid voorspelt. Of moet ik zeggen voorspelde? Want het komt niet heel vaak meer langs. Op een gegeven moment dacht ik dat het een zichzelf vervullende profetie zou gaan worden. Maar dat geheel terzijde.
Plaats reactie