Hoe heb je het uiteindelijk klaargemaakt?Orchidee schreef:Nou het is zéker NIET voor herhaling vatbaar!
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
- Dodo
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
De tofu goed uit laten lekken, daarna een paar uur in een lekkere pittige ketjap marinade gezet.
Veel groenten geroerbakt, toen de tofublokjes 4/5 minuten meegebakken.
Zilvervliesrijst erbij geserveerd
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- Dodo
Klinkt goed. En het was toch niet lekker?Orchidee schreef:De tofu goed uit laten lekken, daarna een paar uur in een lekkere pittige ketjap marinade gezet.
Nee sorry
Gebakken spons met de smaak van karton kan ons niet bekoren!

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee schreef:Nee sorry![]()

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- Dodo
Het was gisteren zo warm dat we maar weer eens een koude pastasalade hebben gegeten.
rode kool, verse worst, stoofperen en gekookte aardappelen en kwark met fruit als toetje
Van Pauline?Roos2017 schreef:shakshuka

Ik ben niet zo weg van de combi eieren>>bonen.
Vanavond een ouderwetsche boerenkoolstamppot met rookworst, het kuiltje wordt gevuld met rundvleesjus (overblijfsel van zondag)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nee, van onszelf.Mara schreef:Van Pauline?Roos2017 schreef:shakshuka![]()
Ik ben niet zo weg van de combi eieren>>bonen.
Vanavond een ouderwetsche boerenkoolstamppot met rookworst, het kuiltje wordt gevuld met rundvleesjus (overblijfsel van zondag)

Het zijn gebakken eieren in tomatensaus met paprika en rode peper en veel kruiden. Bonen horen in shakshuka niet thuis.
Man- en zoonlief zaterdag klein lijstje meegegeven, vanwege vergeten boodschapjes.
Ik had kipkluifjes opgeschreven.
Kwamen ze thuis met die borrelkluifjes. Die ik bedoelde heten kipvleugeltjes.
Het is idd meer bot dan vlees. Gelukkig had ik nog 2 poten in de vriezer.
En na een zomer Hollandse sperzieboontjes, (van de tuinder) was het schoonmaken van de buitenlandse een heel karwei.
Wat een draden zitten daaraan zeg. Voorlopig neem ik ze niet meer mee.
Is dat jullie ervaring ook?
Kwamen ze thuis met die borrelkluifjes. Die ik bedoelde heten kipvleugeltjes.

En na een zomer Hollandse sperzieboontjes, (van de tuinder) was het schoonmaken van de buitenlandse een heel karwei.
Ja, soms wel ervaring mee.Mara schreef:Man- en zoonlief zaterdag klein lijstje meegegeven, vanwege vergeten boodschapjes.
Kwamen ze thuis met die borrelkluifjes. Die ik bedoelde heten kipvleugeltjes.![]()
Verder ben ik wat voorzichtig met buitenlandse boontjes: de Egyptische zijn vaak slap, en de boontjes uit Senegal en Zimbabwe worden vaak met veel pesticiden bespoten.
Wij eten over het algemeen seizoensgebonden groente en fruit. Dan heb je daar geen last van. Ik eet waarschijnlijk pas weer sperziebonen in juni. Op dit moment gewoon winterkost, vandaag rode kool met gehaktballen, mogen hutspot, woensdag koolraap en donderdag linzensoep. Heerlijk!Mara schreef:Man- en zoonlief zaterdag klein lijstje meegegeven, vanwege vergeten boodschapjes.
Kwamen ze thuis met die borrelkluifjes. Die ik bedoelde heten kipvleugeltjes.![]()
Ik had groente opgeschreven en s'zondags eten we dan meestal snij- of sperzieboontjes, of witlof o.i.d.Roos2017 schreef: Ja, soms wel ervaring mee.
Verder ben ik wat voorzichtig met buitenlandse boontjes: de Egyptische zijn vaak slap, en de boontjes uit Senegal en Zimbabwe worden vaak met veel pesticiden bespoten.
Dat kan ook van mindere kwaliteit zijn. Maar sperziebonen uit een ver land hoef ik i.i.g. niet meer.merel schreef:Wij eten over het algemeen seizoensgebonden groente en fruit. Dan heb je daar geen last van.
Op zondag kook ik niet zo heel uitgebreid, gewoon aard. groenten en vlees.
Heel ouderwets kom je dan meestal op die soort groenten terecht.
Mijn moeder hoorde een keer dat wij op zondag rode kool hadden gegeten, dat was toch geen groente voor de zondag!!

Natuurlijk kan dat ook van mindere kwaliteit zijn, maar je hebt geen draadjes in de sperziebonen/snijbonen. Die zijn er in Nederland uitgekweekt.
Gisteren aten wij bij vrienden, zilvervliesrijs met pompoen, tomaten en kikkererweten of rijst met hachee. En voor de kinderen frietjes.
Bij ons wisselt het; soms kook ik heel uitgebreid en soms gewoon een soepje ( kan trouwens ook uitgebreid zijn). Ligt er net aan hoe de week verlopen is, wat er voor aankomende week op de planning en het menu staat.
Gisteren aten wij bij vrienden, zilvervliesrijs met pompoen, tomaten en kikkererweten of rijst met hachee. En voor de kinderen frietjes.
Bij ons wisselt het; soms kook ik heel uitgebreid en soms gewoon een soepje ( kan trouwens ook uitgebreid zijn). Ligt er net aan hoe de week verlopen is, wat er voor aankomende week op de planning en het menu staat.