Verwachte boeken theologie

Afgewezen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Afgewezen »

vlinder schreef:Nu staan er zoveel mooie dingen in de Bijbel en moet je dan een boek gaan schrijven over die ene witte bladzijde? Straks krijgen we nog een uitgave over het schutblad voorin: ooit waren we een leeg en onbeschreven blad....
Te veel in je neurologieboek gelezen?
Simon

Bericht door Simon »

vlinder schreef:Nu staan er zoveel mooie dingen in de Bijbel en moet je dan een boek gaan schrijven over die ene witte bladzijde? Straks krijgen we nog een uitgave over het schutblad voorin: ooit waren we een leeg en onbeschreven blad....
Zei God niet tot Daniel:Deze dingen blijven verborgen en verzegeld tot den eindtijd?

Dat moest ook zo zijn, ''want als een der beheersers dezer eeuw meer geweten had, , zouden zij de Heere niet gekruisigd hebben..
maar wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord, en wat in geen mensenhart is opgekomen, al wat God heeft bereid voor diegenen die hem liefhebben''.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Yesenaer

Bericht door Yesenaer »

caprice schreef:
Yesenaer schreef:Levensbeschrijving ds. F. Mallan geschreven door J. Mastenbroek
Zoiets heb ik gehoord
Wanneer komt die uit?
Ik zag het boek op marktplaats staan
Waarschijnlijk is het dan al verkrijgbaar...?
Cantate

Bericht door Cantate »

Yesenaer schreef:
caprice schreef:
Yesenaer schreef:Levensbeschrijving ds. F. Mallan geschreven door J. Mastenbroek
Zoiets heb ik gehoord
Wanneer komt die uit?
Bericht verwijderd. Zie PB.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

edmund schreef:Ook voor de nieuwe uitgave van de Redelijke Godsdienst (Banier) wil ik lezers waarschuwen. Die is ook misvormd als je die afzet tegen eerdere uitgaven.
De Institutie is ook meerdere keren herschreven door Jean Calvin, en werd steeds beter. Dus dit zal hier ook wel zo zijn :slurp
Wij hadden juist plannen om deze nieuwe uitgave aan te schaffen, dus ben erg benieuwd!

Alleen die boeken zijn allemaal zo verschrikkelijk duur tegenwoordig en als E-book istie er volgens mij niet.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
refo

Bericht door refo »

jakobmarin schreef:
edmund schreef:Ook voor de nieuwe uitgave van de Redelijke Godsdienst (Banier) wil ik lezers waarschuwen. Die is ook misvormd als je die afzet tegen eerdere uitgaven.
De Institutie is ook meerdere keren herschreven door Jean Calvin, en werd steeds beter. Dus dit zal hier ook wel zo zijn :slurp
Wij hadden juist plannen om deze nieuwe uitgave aan te schaffen, dus ben erg benieuwd!

Alleen die boeken zijn allemaal zo verschrikkelijk duur tegenwoordig en als E-book istie er volgens mij niet.
De oude wel.
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding

Bijbelse bezinning op de oordeelsdag en daarna
Hoe wordt in de Bijbel gesproken over de oordelen van God? Hoe is ermee geworsteld? Hoe is ervan gezongen? Ds. Budding laat zien dat de oordelen, aangekondigd vooral in de profetieën, een afschaduwing zijn van de grote oordeelsdag. Verder staat hij stil bij wat de Heere Jezus over de oordeelsdag gezegd heeft en bij het oordeel dat zich op Golgotha voltrokken heeft. Wat hebben de apostelen over de grote dag geschreven? Wat lezen we erover in de Openbaring van Johannes?
Wat gebeurt er op die grote dag? Wat is de straf op de zonde? Wat is de heerlijkheid die Gods kinderen wacht? Wat zal het zijn als deze oude wereld voorbijgegaan is?
Op deze vragen probeert ds. Budding vanuit de Schrift een helder antwoord te geven. Met klem wordt naar voren gebracht dat het van levensbelang is om ernst te maken met de oproep van Christus: ‘Waakt dan te allen tijde, biddende, dat gij moogt waardig geacht worden te ontvlieden al deze dingen die geschieden zullen, en te staan voor de Zoon des mensen.’

Afbeelding
Meditaties over de Nederlandse Geloofsbelijdenis
De Nederlandse Geloofsbelijdenis is het bekendste geschrift van Guido de Brès, die door zijn marteldood de belijdenis met zijn bloed heeft ondertekend.
De Brès kende een innerlijke drang om zijn geloof te belijden. Hij heeft de belijdenis als thema meegegeven de tekst uit 1 Petrus 3:15: ‘Zijt altijd bereid tot verantwoording aan een iegelijk die u rekenschap afeist van de hoop die in u is, met zachtmoedigheid en vreze.’ Dat was de gezindheid waarin hij de belijdenis heeft geschreven om daarmee ook naar de overheid te verduidelijken wat de leer van de Reformatie was. Het was zijn bedoeling om met de NGB de waarheid te verbreiden en te verdedigen maar ook de gemeenten te onderrichten in de leer des geloofs en zo de onderlinge verbondenheid te versterken.
We hebben er een indrukwekkend belijdenisgeschrift aan over gehouden. De NGB, officieel door de kerk als belijdenisgeschrift aanvaard, is in de Nederlandse kerkgeschiedenis tot zegen geweest. Het is niet alleen een objectieve weergave van de leer der Schriften, maar er zijn artikelen die zo diep bevindelijk zijn, dat we het hart van Gods kinderen daarin horen kloppen. De belijdenis vormt dan ook niet alleen kennis voor het hoofd, maar ook voedsel voor het hart.

Het bovenste boek komt op mijn verlanglijstje.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
vlinder

Bericht door vlinder »

huisman schreef:Afbeelding

Bijbelse bezinning op de oordeelsdag en daarna
Hoe wordt in de Bijbel gesproken over de oordelen van God? Hoe is ermee geworsteld? Hoe is ervan gezongen? Ds. Budding laat zien dat de oordelen, aangekondigd vooral in de profetieën, een afschaduwing zijn van de grote oordeelsdag. Verder staat hij stil bij wat de Heere Jezus over de oordeelsdag gezegd heeft en bij het oordeel dat zich op Golgotha voltrokken heeft. Wat hebben de apostelen over de grote dag geschreven? Wat lezen we erover in de Openbaring van Johannes?
Wat gebeurt er op die grote dag? Wat is de straf op de zonde? Wat is de heerlijkheid die Gods kinderen wacht? Wat zal het zijn als deze oude wereld voorbijgegaan is?
Op deze vragen probeert ds. Budding vanuit de Schrift een helder antwoord te geven. Met klem wordt naar voren gebracht dat het van levensbelang is om ernst te maken met de oproep van Christus: ‘Waakt dan te allen tijde, biddende, dat gij moogt waardig geacht worden te ontvlieden al deze dingen die geschieden zullen, en te staan voor de Zoon des mensen.’

Afbeelding
Meditaties over de Nederlandse Geloofsbelijdenis
De Nederlandse Geloofsbelijdenis is het bekendste geschrift van Guido de Brès, die door zijn marteldood de belijdenis met zijn bloed heeft ondertekend.
De Brès kende een innerlijke drang om zijn geloof te belijden. Hij heeft de belijdenis als thema meegegeven de tekst uit 1 Petrus 3:15: ‘Zijt altijd bereid tot verantwoording aan een iegelijk die u rekenschap afeist van de hoop die in u is, met zachtmoedigheid en vreze.’ Dat was de gezindheid waarin hij de belijdenis heeft geschreven om daarmee ook naar de overheid te verduidelijken wat de leer van de Reformatie was. Het was zijn bedoeling om met de NGB de waarheid te verbreiden en te verdedigen maar ook de gemeenten te onderrichten in de leer des geloofs en zo de onderlinge verbondenheid te versterken.
We hebben er een indrukwekkend belijdenisgeschrift aan over gehouden. De NGB, officieel door de kerk als belijdenisgeschrift aanvaard, is in de Nederlandse kerkgeschiedenis tot zegen geweest. Het is niet alleen een objectieve weergave van de leer der Schriften, maar er zijn artikelen die zo diep bevindelijk zijn, dat we het hart van Gods kinderen daarin horen kloppen. De belijdenis vormt dan ook niet alleen kennis voor het hoofd, maar ook voedsel voor het hart.

Het bovenste boek komt op mijn verlanglijstje.
Die laatste heb ik sinds vanmorgen en die eerste heb ik vanmorgen doorgebladerd, mooi boek, staat ook op mijn verlanglijstje.
Ook heb ik vanmorgen een mooi prekenboek van ds. Mijnders gekregen met preken rondom de feestdagen. Mij hoor je voorlopig niet.

http://clcnl.org/shop/boeken/geloofsopb ... en-koning/
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

refo schreef:De oude wel.
kheb liever de nieuw-hertaalde, daar haal ik vaak meer uit dan oud NL.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Cantate schreef:
Yesenaer schreef:
caprice schreef:
Zoiets heb ik gehoord
Wanneer komt die uit?
Bericht verwijderd. Zie PB.
Zie interview: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... l_1_691063.
huisman

Bericht door huisman »

@Dia...dit is vast iets voor jou
Omschrijving
Binnenkort verschijnt : Gods Woord houdt stand in eeuwigheid. Een meditatiebundel met 52 meditaties; gebonden; 190 pagina’s Er is rekening gehouden met het kerkelijk jaar. Omslag volgt. Van de volgende predikanten zijn er in dit boek meditaties opgenomen:

Ds. J. D. Barth
Ds. M. van Beek
Ds. L. Boone
Ds. G. van de Breevaart
Ds. L. Gebraad
Ds. J. de Groot
Ds. M. Hofman
Ds. W. C. Lamain
Ds. H. Ligtenberg sr.
Ds. M. A. Mieras
Ds. Joh. van der Poel
Ds. J. van Prooyen sr.
Ds. C. Smits
Ds. A. van Straalen
Ds. B. Toes
Ds. W. Verhoeks
Ds. E. Du Marchie van Voorthuijsen
Ds. A. J. Wijnmaalen

Dit boek is zeer geschikt om als uitdeling rond de kerst en de jaarwisseling!

© 2012 www.refoboek.com - Powered by Shoppagina.nl
caprice

Bericht door caprice »

Bij wie verschijnt dit boek? Bij de GBS?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

caprice schreef:Bij wie verschijnt dit boek? Bij de GBS?
Uitgeverij Tarweakker.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

huisman schreef:@Dia...dit is vast iets voor jou
Omschrijving
Binnenkort verschijnt : Gods Woord houdt stand in eeuwigheid. Een meditatiebundel met 52 meditaties; gebonden; 190 pagina’s Er is rekening gehouden met het kerkelijk jaar. Omslag volgt. Van de volgende predikanten zijn er in dit boek meditaties opgenomen:

Ds. J. D. Barth
Ds. M. van Beek
Ds. L. Boone
Ds. G. van de Breevaart
Ds. L. Gebraad
Ds. J. de Groot
Ds. M. Hofman
Ds. W. C. Lamain
Ds. H. Ligtenberg sr.
Ds. M. A. Mieras
Ds. Joh. van der Poel
Ds. J. van Prooyen sr.
Ds. C. Smits
Ds. A. van Straalen
Ds. B. Toes
Ds. W. Verhoeks
Ds. E. Du Marchie van Voorthuijsen
Ds. A. J. Wijnmaalen

Dit boek is zeer geschikt om als uitdeling rond de kerst en de jaarwisseling!

© 2012 http://www.refoboek.com - Powered by Shoppagina.nl
Inderdaad! Blijkbaar kun je toch nog onderscheiden lezen...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie