Ik vraag me af of er zo tegenaan wordt gekeken. Toen we in groep 4 zaten zongen we al spotliedjes over Sint Nicolaas. Volgens mij sla je een beetje door... en wat de CDA er nou mee te maken heeft....Marie-Henriëtte schreef:Waar zeg ik dan dat dat niet kan? Je doet net alsof ik gezegd heb dat pakjesavond uit den boze is, terwijl ik dat nergens heb verkondigd. Dat is vals. Ik heb het over het feit dat veel kinderen in Nederland en het CDA Sint Nicolaas als een Heilige zien en dit ook betrekken bij pakjesavond. En dat is gevaarlijk.Auto schreef:Hou toch op. Je kan ook pakjesavond houden en dan cadeautjes geven aan elkaar zonder al die rompslomp er bij en over een verklede meneer te spreken.
Sinterklaas
Re: Sinterklaas
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
-
Even teruglezen, of werp eens een blik in het topic over de multi-culti mijter van Sint Nicolaas. Dan begrijp je waar ik het over heb.Marnix schreef:Ik vraag me af of er zo tegenaan wordt gekeken. Toen we in groep 4 zaten zongen we al spotliedjes over Sint Nicolaas. Volgens mij sla je een beetje door... en wat de CDA er nou mee te maken heeft....Marie-Henriëtte schreef:Waar zeg ik dan dat dat niet kan? Je doet net alsof ik gezegd heb dat pakjesavond uit den boze is, terwijl ik dat nergens heb verkondigd. Dat is vals. Ik heb het over het feit dat veel kinderen in Nederland en het CDA Sint Nicolaas als een Heilige zien en dit ook betrekken bij pakjesavond. En dat is gevaarlijk.Auto schreef:Hou toch op. Je kan ook pakjesavond houden en dan cadeautjes geven aan elkaar zonder al die rompslomp er bij en over een verklede meneer te spreken.
en dát terwijl het cda heden ten dage gedomineerd wordt door protestanten.....................Marnix schreef:Ik vraag me af of er zo tegenaan wordt gekeken. Toen we in groep 4 zaten zongen we al spotliedjes over Sint Nicolaas. Volgens mij sla je een beetje door... en wat de CDA er nou mee te maken heeft....Marie-Henriëtte schreef:Waar zeg ik dan dat dat niet kan? Je doet net alsof ik gezegd heb dat pakjesavond uit den boze is, terwijl ik dat nergens heb verkondigd. Dat is vals. Ik heb het over het feit dat veel kinderen in Nederland en het CDA Sint Nicolaas als een Heilige zien en dit ook betrekken bij pakjesavond. En dat is gevaarlijk.Auto schreef:Hou toch op. Je kan ook pakjesavond houden en dan cadeautjes geven aan elkaar zonder al die rompslomp er bij en over een verklede meneer te spreken.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Maar is dat zo? Of hoort het zien van de Sint als 'Heilige' gewoon bij het hele verhaal?Marie-Henriëtte schreef:Waar zeg ik dan dat dat niet kan? Je doet net alsof ik gezegd heb dat pakjesavond uit den boze is, terwijl ik dat nergens heb verkondigd. Dat is vals. Ik heb het over het feit dat veel kinderen in Nederland en het CDA Sint Nicolaas als een Heilige zien en dit ook betrekken bij pakjesavond. En dat is gevaarlijk.Auto schreef:Hou toch op. Je kan ook pakjesavond houden en dan cadeautjes geven aan elkaar zonder al die rompslomp er bij en over een verklede meneer te spreken.
Het is geen heilige in de Christelijke of Roomse zin van het woord.
-
Dat meent het CDA dus wel. Ik begrijp niet hoe één van de grootste christelijke partijen zoiets kan verkondigen.ZWP schreef:Maar is dat zo? Of hoort het zien van de Sint als 'Heilige' gewoon bij het hele verhaal?Marie-Henriëtte schreef:Waar zeg ik dan dat dat niet kan? Je doet net alsof ik gezegd heb dat pakjesavond uit den boze is, terwijl ik dat nergens heb verkondigd. Dat is vals. Ik heb het over het feit dat veel kinderen in Nederland en het CDA Sint Nicolaas als een Heilige zien en dit ook betrekken bij pakjesavond. En dat is gevaarlijk.Auto schreef:Hou toch op. Je kan ook pakjesavond houden en dan cadeautjes geven aan elkaar zonder al die rompslomp er bij en over een verklede meneer te spreken.
-
De kritiek klinkt mij allemaal wat sentimenteel in de oren.
Kruizen en roomse verkettering zorgen, lijkt het, voor haat.
Hopelijk kan men wat steekhoudende argumenten aanboren.
Mensen, de Sint doet toch niemand kwaad?
Kruizen en roomse verkettering zorgen, lijkt het, voor haat.
Hopelijk kan men wat steekhoudende argumenten aanboren.
Mensen, de Sint doet toch niemand kwaad?
2 Petrus 1:16
- Bonny
- Contacteer:
Alleen de stoute kinderen
.
Laten we elkaar toch respecteren inzake Sinterklaas!

The Groom's still waiting at the altar
Misschien denken al aan de potentiele kiezers voor de verkiezingen over 10-15 jaarMarie-Henriëtte schreef:Dat meent het CDA dus wel. Ik begrijp niet hoe één van de grootste christelijke partijen zoiets kan verkondigen.ZWP schreef:Maar is dat zo? Of hoort het zien van de Sint als 'Heilige' gewoon bij het hele verhaal?Marie-Henriëtte schreef:Waar zeg ik dan dat dat niet kan? Je doet net alsof ik gezegd heb dat pakjesavond uit den boze is, terwijl ik dat nergens heb verkondigd. Dat is vals. Ik heb het over het feit dat veel kinderen in Nederland en het CDA Sint Nicolaas als een Heilige zien en dit ook betrekken bij pakjesavond. En dat is gevaarlijk.Auto schreef:Hou toch op. Je kan ook pakjesavond houden en dan cadeautjes geven aan elkaar zonder al die rompslomp er bij en over een verklede meneer te spreken.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Respect voor/in de zak van Sinterklaas?Bonny schreef:Alleen de stoute kinderen.
Nou, voor zo'n zak waar hij blij van zin de hele wereld in stopt, heb ik wel respect.
caprice schreef:Doe maar een pilsje.fluitje schreef:

ben jij het wel????
Ja Helma, wat is er mis aan een pilsje? 1 maar hoor. Meer neem ik er nooit, als ik er al 1 neem.helma schreef:caprice schreef:Doe maar een pilsje.fluitje schreef:
![]()
ben jij het wel????
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
caprice schreef:Ja Helma, wat is er mis aan een pilsje? 1 maar hoor. Meer neem ik er nooit, als ik er al 1 neem.helma schreef:caprice schreef:Doe maar een pilsje.fluitje schreef:
![]()
ben jij het wel????
jij mag van mij een pilsje hoor.
Maar ik had gewoon dit grapje niet van je verwacht

Dacht je dat zijn vriendin ingelogd zat onder zijn naam?helma schreef:caprice schreef:Ja Helma, wat is er mis aan een pilsje? 1 maar hoor. Meer neem ik er nooit, als ik er al 1 neem.helma schreef:caprice schreef:Doe maar een pilsje.
![]()
ben jij het wel????
jij mag van mij een pilsje hoor.
Maar ik had gewoon dit grapje niet van je verwacht
Vriendin?freek schreef:Dacht je dat zijn vriendin ingelogd zat onder zijn naam?

Nee, ik was het zelf.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ik buig me diep in het stof en biedt bij dezen mijn welgemeende verontschuldigingen aan.caprice schreef:Vriendin?freek schreef:Dacht je dat zijn vriendin ingelogd zat onder zijn naam?Verloofde zul je bedoelen.
En bijna getrouwd.
![]()
Nee, ik was het zelf.
Wanneer ga je trouwen?