Bert, kun je me precies aanwijzen op welk deel van mijn post je nu reageert met deze zin?Bert Mulder schreef:Jongere, lezen we toch in Gods Woord dat Hij gevonden wordt door degenen die naar Hem niet zochten, en dat NIEMAND van nature naar Hem zoeken zal...
Alexander: niet ik ben het die het aanbod koppelt aan Gods eeuwig besluit, dat doe jij. Daarmee maak je van aanbod iets anders dan wat ik (en de calvinistische voorstanders van aanbod) ermee bedoel(en). Het is niet Gods besluit, of Zijn eeuwige verkiezing of verwerping die mij een wrange smaak bezorgt. Het is de manier waarop jij ermee omgaat.
Ik besef dat dit scherp klinkt, maar dit onderwerp is me veel waard. Voortdurend wordt in deze discussie door tegenstanders van het aanbod geen recht gedaan aan de voorstanders. Men legt dingen in de mond die nooit zo bedoeld worden. En hoe vaak anderen of ik ook iets anders beweren, in de volgende post staat weer exact dezelfde aantijging.
Omdat ik dit een tijdje geleden in het topic 'Gods liefde' exact hetzelfde heb meegemaakt en ik daar geen goede herinneringen aan heb gehad ga ik niet verder discussieren als we ons hier in hetzelfde kringetje gaan rond bewegen.