Zie mijn posting aan Medereiziger.Raike schreef:Your point being...?Tiberius schreef:Iedereen heeft (in ieder geval) een ingeschapen Godskennis. Ook de bankovervaller.Raike schreef:Nee hoor. Romeinen 1 spreekt over mensen die weliswaar een 'ingeschapen godsbesef' hebben, maar desalniettemin God loochenen. Ik heb niet de indruk dat degene die het 'verhaaltje' van Xaipt geschreven heeft onder die categorie valt.freek schreef:Nou dan is mijn besef toch anders.. Kijk maar uit trouwens. Romeinen 1 spreekt ook over mensen die dat besef niet meer hebben.
Samengevat: dat iedereen een ingeschapen Godskennis heeft, maar dat die Godskennis het geweten niet noodzakelijk hetzelfde vormt als Gods Woord.
Gods Woord leert dat homoseksualiteit een zonde is, evenals stelen. Als jij beweert, dat er mensen zijn die homoseksualiteit geen zonde vinden (wat ik overigens ernstig betwijfel, volgens mij weten de meesten dat wel), dan beweer ik, dat er ook mensen zijn die stelen geen zonde vinden (Robin Hood achtige figuren, die vinden dat de spullen van de rijken ook aan armen toekomen, bijvoorbeeld).