Eind 2024 bleek dat de helft van de beschikbare subsidies voor wolfwerende hekken, nog niet was benut.
Daarnaast meldde de Volkskrant eerder vorig jaar:
Een aantal boeren dat afrasteringen wilde plaatsen, zei vertrouwelijk tegen ambtenaren dat ze sociale druk van collega’s ondervonden om dat niet te doen. Beelden van doodgebeten schapen zijn namelijk uitstekende antiwolvenpropaganda. Een boer die wolvenrasters plaatst, past zich aan de wolf aan en maakt het probleem daarmee kleiner. Dat past niet in het straatje van degenen die de wolf gewoon weg willen hebben.
Verder:
De Volkskrant schrijft dat boeren subsidie kunnen krijgen voor het plaatsen van hekken, maar daarmee kunnen de schapenhouders niet altijd alle kosten dekken. Als een wolf schade aanricht, krijgen ze wel alle schade vergoed.
Vandaar mijn vraag: stond er in Uddel een wolfwerend hek?
De wolf in Nederland
- J.C. Philpot
Re: De wolf in Nederland
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Als je de moeite neemt om het het artikel te lezen, dan zie je dat.J.C. Philpot schreef: ↑Gisteren, 16:27 Eind 2024 bleek dat de helft van de beschikbare subsidies voor wolfwerende hekken, nog niet was benut.
Een aantal boeren dat afrasteringen wilde plaatsen, zei vertrouwelijk tegen ambtenaren dat ze sociale druk van collega’s ondervonden om dat niet te doen. Beelden van doodgebeten schapen zijn namelijk uitstekende antiwolvenpropaganda. Een boer die wolvenrasters plaatst, past zich aan de wolf aan en maakt het probleem daarmee kleiner. Dat past niet in het straatje van degenen die de wolf gewoon weg willen hebben.
Verder:
De Volkskrant schrijft dat boeren subsidie kunnen krijgen voor het plaatsen van hekken, maar daarmee kunnen de schapenhouders niet altijd alle kosten dekken. Als een wolf schade aanricht, krijgen ze wel alle schade vergoed.
Volgens de eigenaar wel maar de foto lijkt het tegendeel te bewijzen. Ik heb een nicht in Uddel wonen. Die horen iedere avond de wolven. Ze zijn dus zeker in de buurt. Als je dan lammetjes laat lopen achter wat schrikdraad vraag je om problemen.J.C. Philpot schreef: ↑Gisteren, 16:27 Eind 2024 bleek dat de helft van de beschikbare subsidies voor wolfwerende hekken, nog niet was benut.
Verder:
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Volges de artikel zijn de dode lammetjes verplaatst tot langs de weg zodat iedereen het kon zien.
- J.C. Philpot
Nou precies. Als ik op internet zoek, dan is het onderstaande hoe een wolfwerend raster eruit ziet.

Weet iemand wat precies de vereisten van de overheid voor zo'n hek zijn? Voldoen die 6 draden in Uddel daar ook aan, zoals de betreffende heer aangeeft?

Weet iemand wat precies de vereisten van de overheid voor zo'n hek zijn? Voldoen die 6 draden in Uddel daar ook aan, zoals de betreffende heer aangeeft?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Maanenschijn
Hier kun je eea vinden:J.C. Philpot schreef:Nou precies. Als ik op internet zoek, dan is het onderstaande hoe een wolfwerend raster eruit ziet.
https://www.bij12.nl/onderwerp/faunasch ... en/wolven/
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
- J.C. Philpot
Dan lijkt de beste man zich netjes aan de voorschriften te hebben gehouden.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 17:04Hier kun je eea vinden:
https://www.bij12.nl/onderwerp/faunasch ... en/wolven/
Ik heb niets gezegt

En uiteraard zeer vervelend voor hem. Hij zal compensatie krijgen voor de marktwaarde op dit moment, maar als de beestjes op hadden kunnen groeien, was de marktwaarde een stuk hoger geweest. Het is dus een financiële strop.
George Whitefield
George Whitefield
Valt de wolf eigenlijk ook onder het kruipend gedierte van Genesis 1 vers 26?
Genesis, 1:26 - En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
Genesis, 1:26 - En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
In ieder geval onder de dieren waar de mens heerschappij over kreeg. Dat lijkt me duidelijk.Bourdon16 schreef: ↑Gisteren, 17:49 Valt de wolf eigenlijk ook onder het kruipend gedierte van Genesis 1 vers 26?
Laten we ons dan nu overheersen door een wolf? Is dat nu niet de omgekeerde scheppingsorde.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Beheersen DIA. Dat is iets anders dan overheersen.-DIA- schreef: ↑Gisteren, 18:24In ieder geval onder de dieren waar de mens heerschappij over kreeg. Dat lijkt me duidelijk.Bourdon16 schreef: ↑Gisteren, 17:49 Valt de wolf eigenlijk ook onder het kruipend gedierte van Genesis 1 vers 26?
Laten we ons dan nu overheersen door een wolf? Is dat nu niet de omgekeerde scheppingsorde.
Jazeker. Maar heerschappij betekent gelukkig niet afschieten. De man zal ook heerschappij over de vrouw hebben (Genesis 3 : 16). In het woord heerschappij zit ook de notie van zorg en voorzichtigheid.Bourdon16 schreef: ↑Gisteren, 17:49 Valt de wolf eigenlijk ook onder het kruipend gedierte van Genesis 1 vers 26?
Om deze tekst nu te gebruiken om de wolf te bestrijden lijkt mij best vreemd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ja, dat doen we toch als de wolf als het ware gelijk wordt gesteld aan een mens? Laten we onszelf geen kwaad doen! Dat is ook tegen de scheppingsorde. Het is de mens zeker geoorloofd om deze dieren te weren als ze schade aanrichten. We merken op dat we het verschil tussen mens en dier vaak niet meer zien, en we zien dieren meer en meer als gelijken. Dan verliezen we toch het belangrijkste, de eeuwig levende ziel uit het oog.Zeeuw schreef: ↑Gisteren, 20:44Beheersen DIA. Dat is iets anders dan overheersen.-DIA- schreef: ↑Gisteren, 18:24In ieder geval onder de dieren waar de mens heerschappij over kreeg. Dat lijkt me duidelijk.Bourdon16 schreef: ↑Gisteren, 17:49 Valt de wolf eigenlijk ook onder het kruipend gedierte van Genesis 1 vers 26?
Moet ik er nu ook nog bij zeggen dat we nooit een dier (moedwillig) mogen en zullen mishandelen? De rechtvaardige kent immers het leven van zijn beesten? Maar daar gaat het hier niet over.
En wat willen we? Moet ik me nu weer terugtrekken van het forum? Want zulke kleine pietluttige maar stekelige opmerken doen me wat. Alsof ik niet zou begrijpen wat ik zelf zeg? U maakt mij ook echt niet wijs dat u me niet begreep. Of acht u mij zo dom dan? Oké, ik ben geen hooggeleerd mens maar ik ben ook weer geen infantiel dom mensenkind. En sommigen reageren wel in een trant die hier (voor mijn gevoel) dichtbij ligt. Of is het misschien dan zo dat ik het peil van de algemene ontwikkeling hier te hoog inschat?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«