Weekdiensten
Re: Weekdiensten [3]
Lieve medeformers,
liever toch geen strikvragen meer. Dit acht ik niet in overeenstemming met de grond van dit forum. Als we uitgaan van de Drie Formulieren van Enigheid, en staande in de lijn van de Reformatie en Nadere Reformatie.
Tot zover, ik acht hier meer dan genoeg gezegd te hebben.
liever toch geen strikvragen meer. Dit acht ik niet in overeenstemming met de grond van dit forum. Als we uitgaan van de Drie Formulieren van Enigheid, en staande in de lijn van de Reformatie en Nadere Reformatie.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Inderdaad. Ik heb deze predikant een aantal keer gehoord, met vermaak. Laten we zulke discussies gewoon niet voeren. Zeker niet als het over een Godsgezant gaat. Onlangs de preek over de Emmausgangers gehoord, te downloaden op Rotterdam Zuidwijk. Het was een voorbereidingspreek. Goeie preek!Wandelende schreef:Het wordt steeds gekker hier.
DIA in bescherming nemen vind ik prima. Alleen als hij al begint met: "wie lust heeft..." vraagt hij wel ergens om.
Het is niet juist om dit te vragen. DIA kan hooguit iets zeggen als zijn boodschap in overeenstemming was met de Bijbel of niet. Hij behoort zich niet uit te laten als ds. Z. een Godsgezant is of niet.Jozef schreef:Ik vind het een terechte vraag gezien je bijdrage aan dit gesprek.Mannetje schreef:Respecteer je hem ook als Godsgezant?-DIA- schreef:Voor de duidelijkheid: Ik respecteer ds. Zondag zeker als mens. Wie anders mocht denken slaat de plank faliekant mis.
Hoezo ervaar jij het als strikvraag. Als je iets vindt, waarom zou je dat met jouw argumenten op een discussieforum niet mogen vinden.-DIA- schreef:Lieve medeformers,
@DIA:
A. Het was geen strikvraag.
B. Jezelf vergelijken met de Heere Jezus, die strijdvragen kreeg, Hoe durf je?!
C. Wie Gods volk aanraakt, raakt Gods oogappel aan. Vrees je daar niet voor met je opmerking over deze predikant?
@Gallio: Nu wordt het nog mooier, We hoeven predikanten niet meer als Godsgezant te zien? Wie een ambt bekleedt, binnen een niet-valse kerk, moet als ambtsdrager en in geval van predikant dus als Godsgezant worden gezien, tenzij men aantoont dat hij onschriftuurlijk is.
En dat gebeurt niet door een gevoelsargument over het toch wel missen van de ouderwetse bevinding.
C. Wie Gods volk aanraakt, raakt Gods oogappel aan. Vrees je daar niet voor met je opmerking over deze predikant?
@Gallio: Nu wordt het nog mooier, We hoeven predikanten niet meer als Godsgezant te zien? Wie een ambt bekleedt, binnen een niet-valse kerk, moet als ambtsdrager en in geval van predikant dus als Godsgezant worden gezien, tenzij men aantoont dat hij onschriftuurlijk is.
En dat gebeurt niet door een gevoelsargument over het toch wel missen van de ouderwetse bevinding.
- Niet meer zo actief -
Dat zeg ik dus niet. Probeer eens wat beter te lezen. Als ik een kerk binnenstap (en dat kan zuiver of vals zijn in jouw ogen) dan hoef ik geen oordeel te vellen als de prediker door God gestuurd is of niet.Mannetje schreef:@DIA:
Je hebt de voorganger voor Godsgezant te houden en zijn boodschap als Gods boodschap te ontvangen.
- Niet meer zo actief -
Voor de duidelijkheid: Wat ik hiermee wou zeggen is ik ben bang dat vele mensen een 'gevoelig' prediking verward met een 'bevindelijk' prediking. Dus als er geen 'gevoel' ervaart wordt dan is het geen (ouderwetse) bevindelijke preek. We moeten hier wel voor oppassen. Jonathan Edwards heeft een leerzaam boek hierover geschreven: Religieuze gevoelens.Brbndr schreef:Een keer gehoord van ds. E Venema: Gevoel onder de prediking is aangenaam maar geloof onder de prediking is meer want het is Gode verheerlijkend en ziel zaligmakend.

Strak plan!Refogast schreef:Laten we het gewoon in de topic hebben over weekdiensten.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik denk dat we soms ook verwachten dat dominees 'renaissance men' zijn. De een heb dit gave, de andere dat gave. Daar was ook wat gemist in de prediking van Apollos en hij werd daarin (in liefde) onderwezen door Aquilla en Priscilla. Hand. 18:24-26Mannetje schreef:Je hebt de voorganger voor Godsgezant te houden en zijn boodschap als Gods boodschap te ontvangen.
Maar Gij hebt, o Opperewezen
Nooit verandering te vrezen
Gij die d' eeuwen acht als uren
Zult al d' eeuwiheid verduren
Tot bezinning wellicht een heel bijzonder weekdienst:
https://boezemsingelkerk.nl/dienst/
Nooit verandering te vrezen
Gij die d' eeuwen acht als uren
Zult al d' eeuwiheid verduren
Tot bezinning wellicht een heel bijzonder weekdienst:
https://boezemsingelkerk.nl/dienst/
Discussies als deze geven maar aan dat het een zegen en verrijking is dat dominees zoals ds Zondag en ds Beens een plaats hebben toebedeeld gekregen binnen de GG.
Helemaal mee eens.GGotK schreef:Discussies als deze geven maar aan dat het een zegen en verrijking is dat dominees zoals ds Zondag en ds Beens een plaats hebben toebedeeld gekregen binnen de GG.
De verrijking zou nog groter zijn als die plaats ook door ieder geaccepteerd zou worden.
- Niet meer zo actief -
En wie dat niet kan valt erbuiten? Ik hoef geen antwoord.Mannetje schreef:Helemaal mee eens.GGotK schreef:Discussies als deze geven maar aan dat het een zegen en verrijking is dat dominees zoals ds Zondag en ds Beens een plaats hebben toebedeeld gekregen binnen de GG.
De verrijking zou nog groter zijn als die plaats ook door ieder geaccepteerd zou worden.