Prediker 9:8: “Laat uw klederen te allen tijde wit zijn, en olie zij op uw hoofd niet gebrekig.”Geeske_1991 schreef: ↑10 okt 2025, 19:26Mag je vindenVrouwke schreef:Ik vind het sowieso kolder!
Toen ook al. Maar ja..
Maar vind jij jezelf rein genoeg om in het wit te trouwen?,
"Was mij geheel, dan zal ik witter wezen, dan sneeuw die vers op het aardrijk nederviel".
Het mocht wat zijn, als je straks werkelijk zal bekleed worden met de mantel der gerechtigheid.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Je kunt ook benadrukken dat we nu genade hebben ontvangen en daarom door Jezus zijn schoongewassen en dat er daarom wit dragen..
Is het niet gwn heel persoonlijk? In zulke dingen moet je elkaar gewoon vrijlaten en is er geen goed en slecht.. Als een graag zwart wil dragen, prima. Maar als andere graag geel wil dragen, moet dat ook prima zijn... Je kunt nooit weten waarom iemand iets draagt... Al iemand zwart draagt kan dat ook om verkeerde redenen: om gezien te worden als bekeerde...
Mensen die zo'n sterke mening hebben over wat iemand anders moet dragen zijn gewoon betweters... Vooral omdat er in bijbel geen duidelijke opdrachten zijn over welke kleur iemand moet dragen.. Laat elkaar gewoon in waarde en weet het niet beter voor een ander op zulke dingen...