Ook ik heb exact dezelfde ervaring als @Helma, dus het is zeker geen misverstand en ook niet bij maar 3 predikanten. Wie is er tenslotte bij gebaat dit in de wereld te brengen als het niet klopt?DDD schreef:@Helma:
Het zou mij verbazen als meer dan drie predikanten dat zouden menen. Dus het lijkt mij ook een uitwas in het pastoraat en ik vraag me zelfs af of het niet een misverstand is.
Zware broeders in het algemeen en in de GG in het bijzonder drukken zich nogal eens heel onduidelijk en subjectief uit. Zo kunnen ze voor ieder afzonderlijk geval een eigen maatstaf hanteren en hoeft niemand bang te zijn voor een conclusiegeloof. Maar het is niet hun bedoeling dat je hun uitspraken doorredeneert. Dan zit het een voet te hoog en los daarvan zijn ze zich van de logische implicaties van hun uitspraken lang niet altijd bewust.
Je kunt dus niet zomaar logische conclusies trekken uit uitspraken van predikanten ter rechterzijde van de GG. Wat je daar dan weer van vindt, is een tweede. Maar het zou hen geen recht doen om verder te gaan dan de uitspraken zelf.
Eigenlijk heb ik het er net zo lief niet over, want mij heeft het beschadigd, maar als ik dan e.e.a. lees, wat ik zelf zo ook heb meegemaakt ( feiten, geen gevoelens) en het blijkbaar ( bij sommigen) ondenkbaar is, dan vind ik het wel zo eerlijk om dat te posten. En ja, ik vind het nog steeds heel moeilijk en verdrietig en ik begrijp het ook niet....