Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Het is een verdrietig bericht. Voor allerlei partijen.
Dat was niet mijn bedoeling, ik doelde idd op de vraagstukken rond buitenlandse kerken en op Geldermalsen.
Ik vind die mededelingen over zonde tegen dit en dat gebod toch wat vaag maar dat zal wellicht bewust gedaan worden.
Waarom niet gewoon melden wat de beschuldiging is?
Dat voorkomt indianenverhalen.
Waarom niet gewoon melden wat de beschuldiging is?
Dat voorkomt indianenverhalen.
In hervormd Waardenburg, bedoel je?GGotK schreef: ↑Gisteren, 12:58De prediking van deze dominee was o.a in Waardenburg ook zeer geliefd en heeft daar ook veel voor de jeugd gedaan.
Omdat een predikant ook recht heeft op privacy.
En ik vermoed dat de AVG geeneens toestaat dat details bekend worden gemaakt. Dus ook wettelijk gezien is er geen basis.
-
Eens met jouw post! Aanvulling: dan zou het dominees ook sieren om zich ook als gewone mensen te gedragen, zoiets gaat twee kanten op. Wij hebben ze op een voetstuk geplaatst, soms staat men ook wel zelf op dat voetstuk.Ad Anker schreef: ↑Gisteren, 12:11 Het is voor heel veel partijen droevig. Voor een groep die een dominee op handen droeg. Voor een groep die heel veel pijn ervaren heeft in het handelen van een dominee, nu begrijpend reageren maar toch niet in juichstemming zijn.
Ik vind het vooral verdrietig voor de KR en gemeente van Waardenburg. Wat moet dit moeilijk zijn.
Het lijkt wel dat we steeds meer moeten leren dat dominees heel gewone mensen zijn. We hebben ze zelf op een enorm voetstuk geplaatst. Dominees kunnen struikelen en van een voetstuk is het extra hard vallen. Zoals HHR al zegt, eens met zijn post. Want zo is het.
Opnieuw een nare reactie. Je kunt een persoonlijke mening hebben maar dit is Administrator onwaardig.Tiberius schreef: ↑Gisteren, 13:32In hervormd Waardenburg, bedoel je?GGotK schreef: ↑Gisteren, 12:58De prediking van deze dominee was o.a in Waardenburg ook zeer geliefd en heeft daar ook veel voor de jeugd gedaan.
- Johann Gottfried Walther
Eens !GGG038 schreef: ↑Gisteren, 14:38Opnieuw een nare reactie. Je kunt een persoonlijke mening hebben maar dit is Administrator onwaardig.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Hij maakt deze opmerking toch als gewoon forumlid?GGG038 schreef: ↑Gisteren, 14:38Opnieuw een nare reactie. Je kunt een persoonlijke mening hebben maar dit is Administrator onwaardig.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
- Maanenschijn
Hoe bedoel deze opmerking? Misschien snap ik je niet?Tiberius schreef: In hervormd Waardenburg, bedoel je?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Groene letters is moderator, gewone letters is forumlid.
Dat de hervormde gemeente groeit.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 16:18Hoe bedoel deze opmerking? Misschien snap ik je niet?Tiberius schreef: In hervormd Waardenburg, bedoel je?
HHK Ridderkerk heeft in ieder geval een groot deel van haar groei aan Pater te danken.
En ja, sommigen vinden dat misschien een nare reactie. Dat is dan jammer, maar het leven bestaat nu eenmaal niet alleen uit lievigheid en het is gewoon een feit.
- Maanenschijn
De HHG aldaar groeit incidenteel met instroom van leden uit de GG van Waardenburg of Geldermalsen. Gelukkig, zou ik er bij willen zeggen.Tiberius schreef:Dat de hervormde gemeente groeit.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 16:18Hoe bedoel deze opmerking? Misschien snap ik je niet?Tiberius schreef: In hervormd Waardenburg, bedoel je?
HHK Ridderkerk heeft in ieder geval een groot deel van haar groei aan Pater te danken.
En ja, sommigen vinden dat misschien een nare reactie. Dat is dan jammer, maar het leven bestaat nu eenmaal niet alleen uit lievigheid en het is gewoon een feit.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dit lijkt me ook wel een leerzame case voor kerkrechtelijke verbeteringen. Vanuit de communicatie van destijds classis Ridderkerk werd destijds wel duidelijk dat men niet heel blij was met het beroep van Ouddorp. Zelfs rechterflank ambtsdragers uit de classis gaven publiekelijk aan dat deze gang van zaken niet fraai was.
Wellicht heeft e.e.a. helemaal niets met elkaar te maken, maar tegelijkertijd zou het wel eens goed zijn om te kijken hoe alles gelopen is. De jarenlange onrust in Ridderkerk, het trage handelen van de classis, het beroep van Ouddorp en procedures die niet zijn afgerond daardoor. En nu dit.
Wellicht heeft e.e.a. helemaal niets met elkaar te maken, maar tegelijkertijd zou het wel eens goed zijn om te kijken hoe alles gelopen is. De jarenlange onrust in Ridderkerk, het trage handelen van de classis, het beroep van Ouddorp en procedures die niet zijn afgerond daardoor. En nu dit.