Ad Anker schreef: ↑20 jul 2024, 12:47 Ik vind de hele genderdiscussie en alle andere ingewikkelde discussies minder ingrijpend dan deze discussie.
Het is toch echt wel ingewikkeld dat men wil vasthouden aan een oude taal. Ik begrijp niet welke Bijbelse argumentatie er aan ten grondslag ligt. Echt niet. En de felheid waarmee deze discussie gevoerd wordt soms is echt wel zorgelijk. Het zal vast wel iets te maken hebben met een hang naar het oude, moeilijk kunnen omgaan met vernieuwingen. Het lijkt wel of men met vervaardheid vervaard is, of zijn wij, vernieuwingsdrijvers, het toch die moeit' en wetten verdichten, als op de stoel der schadelijkheden?
Zou het ook te maken kunnen hebben met waar in het verleden vernieuwingen toe geleid hebben? In onze CGK zijn de gemeenten die zo weinig bezoekers hebben in de tweede dienst op zondag dat ze die dienst willen afschaffen de gemeenten die de meeste vernieuwingen hebben geïntroduceerd. Of dat nu zegenrijk te noemen is?
Als CGK’er heb ik veel negatieve kanten van vernieuwing gezien en dat heeft mij wel gestempeld. Ik zou dus mijn broeders en zusters in de HHK/ O(GG)iN willen adviseren bij vernieuwingen strak af te bakenen tot hoe ver je wilt gaan. En aub doe het in gezamenlijkheid.