Dat geldt andersom natuurlijk ook voor degenen die vinden dat je aan het Heilig Avondmaal kunt deelnemen, zonder het 'Gij geheel anders' in de dagelijkse praktijk duidelijk gestalte te geven, zowel in handel als in innerlijke en uiterlijke wandel.Rido91 schreef: ↑Vandaag, 15:19Dat is een terechte constatering vind ik. Ik zie vaak ook een patroon in die hoek dat als het om bepaalde uiterlijke zaken gaat de bijbelse teksten zeer letterlijk genomen moeten worden maar bij teksten waarin wordt opgeroepen tot bijvoorbeeld geloof of heiligmaking er allerlei mitsen en maren geplaatst mogen worden. Dat is bijzonder.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Wat houdt de uiterlijke wandel in?
Als je je gelijkstelt aan de wereld. Dus dat kan voor iedereen anders zijn, maar komt het meest openbaar in hoe iemand zich uiterlijk presenteert.
Ook nu word je niet concreet. Wat houdt de uiterlijke wandel en wereld gelijkvormigheid volgens jou in?
Zal je niet verbazen dat ik het daarmee oneens ben.Hoed schreef:Als je je gelijkstelt aan de wereld. Dus dat kan voor iedereen anders zijn, maar komt het meest openbaar in hoe iemand zich uiterlijk presenteert.
Als ik ergens mee ben 'omgevallen' is het wel met uiterlijkheden
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Het is raar Nederlands, in ieder geval.
Ik heb ook geen idee wat ik mij bij een innerlijke wandel moet voorstellen. Nog minder dan bij een uiterlijke wandel, zelfs.