ZWP schreef:Ach, in deze discussie denk ik al snel: "Wees niet al te rechtvaardig..."
Deze tekst wordt nogal eens misbruikt... Want wat denk je, zou dat betekenen dat je
het niet zo nauw hoeft te nemen?
ZWP schreef:Ach, in deze discussie denk ik al snel: "Wees niet al te rechtvaardig..."
Doe maar een pilsje.fluitje schreef:
Wat sommige onderwerpen betreft niet, nee.-DIA- schreef:ZWP schreef:Ach, in deze discussie denk ik al snel: "Wees niet al te rechtvaardig..."
Deze tekst wordt nogal eens misbruikt... Want wat denk je, zou dat betekenen dat je
wát een sinister conservatistisch calvinisme, al die onmogelijk idiote "weerzinwekkendheid" van in wezen onschuldige volksfeesten..........Zonderling schreef:Ook ik vind het weerzinwekkend.Joannah schreef:Hoe langer ik nadenk over het hele volksfeest, hoe weerzinwekkender ik het begin te vinden, ik geloof dat ik nog conservatiever ben dan mijn oma.
Zeker ook dat kruis op de mijter, ik ben blij wanneer dat er een keer afgaat, want het is uiteindelijk een vorm van spot.
(Het hele feest heeft immers met het christendom NIETS te maken, heel jammer dat het CDA dat kruis op de mijter nog verdedigt ook.)
Ter wille van vrouw en kinderen doe ik mee aan het geven van enkele cadeautjes, maar van mij hoeft het niet.
x 2!ZWP schreef:Wat sommige onderwerpen betreft niet, nee.-DIA- schreef:ZWP schreef:Ach, in deze discussie denk ik al snel: "Wees niet al te rechtvaardig..."
Leuk voor je vrouw en kinderen, zo'n enthousiaste pa...Zonderling schreef:Ook ik vind het weerzinwekkend.Joannah schreef:Hoe langer ik nadenk over het hele volksfeest, hoe weerzinwekkender ik het begin te vinden, ik geloof dat ik nog conservatiever ben dan mijn oma.
Zeker ook dat kruis op de mijter, ik ben blij wanneer dat er een keer afgaat, want het is uiteindelijk een vorm van spot.
(Het hele feest heeft immers met het christendom NIETS te maken, heel jammer dat het CDA dat kruis op de mijter nog verdedigt ook.)
Ter wille van vrouw en kinderen doe ik mee aan het geven van enkele cadeautjes, maar van mij hoeft het niet.
Waarom zou je enthousiast moeten doen over een feest waarbij een verklede meneer met een kruis op zijn mijter beschouwd wordt als een Heilige? Wat mij betreft hoort dit thuis in het rijtje van afgoderij. Het zal mij niets verbazen als de kerstman er straks ook nog bij insluipt en als een Heilige beschouwd wordt.Afgewezen schreef:Leuk voor je vrouw en kinderen, zo'n enthousiaste pa...Zonderling schreef:Ook ik vind het weerzinwekkend.Joannah schreef:Hoe langer ik nadenk over het hele volksfeest, hoe weerzinwekkender ik het begin te vinden, ik geloof dat ik nog conservatiever ben dan mijn oma.
joh, de sint wordt door de goegemeente totaal niet als heilige beschouwd, slechts als de kindervriend bij uitstek...........Marie-Henriëtte schreef:Waarom zou je enthousiast moeten doen over een feest waarbij een verklede meneer met een kruis op zijn mijter beschouwd wordt als een Heilige? Wat mij betreft hoort dit thuis in het rijtje van afgoderij. Het zal mij niets verbazen als de kerstman er straks ook nog bij insluipt en als een Heilige beschouwd wordt.Afgewezen schreef:Leuk voor je vrouw en kinderen, zo'n enthousiaste pa...Zonderling schreef:Ook ik vind het weerzinwekkend.Joannah schreef:Hoe langer ik nadenk over het hele volksfeest, hoe weerzinwekkender ik het begin te vinden, ik geloof dat ik nog conservatiever ben dan mijn oma.
Hou toch op. Je kan ook pakjesavond houden en dan cadeautjes geven aan elkaar zonder al die rompslomp er bij en over een verklede meneer te spreken.Marie-Henriëtte schreef:Waarom zou je enthousiast moeten doen over een feest waarbij een verklede meneer met een kruis op zijn mijter beschouwd wordt als een Heilige? Wat mij betreft hoort dit thuis in het rijtje van afgoderij. Het zal mij niets verbazen als de kerstman er straks ook nog bij insluipt en als een Heilige beschouwd wordt.Afgewezen schreef:Leuk voor je vrouw en kinderen, zo'n enthousiaste pa...Zonderling schreef:Ook ik vind het weerzinwekkend.Joannah schreef:Hoe langer ik nadenk over het hele volksfeest, hoe weerzinwekkender ik het begin te vinden, ik geloof dat ik nog conservatiever ben dan mijn oma.
Had ik niet van je verwachtcaprice schreef:Doe maar een pilsje.fluitje schreef:
Waar zeg ik dan dat dat niet kan? Je doet net alsof ik gezegd heb dat pakjesavond uit den boze is, terwijl ik dat nergens heb verkondigd. Dat is vals. Ik heb het over het feit dat veel kinderen in Nederland en het CDA Sint Nicolaas als een Heilige zien en dit ook betrekken bij pakjesavond. En dat is gevaarlijk.Auto schreef:Hou toch op. Je kan ook pakjesavond houden en dan cadeautjes geven aan elkaar zonder al die rompslomp er bij en over een verklede meneer te spreken.
Wat een verwording inderdaad de laatste week op het forum: Ander aan de gitaar en Caprice aan het bier.Gijs83 schreef:Had ik niet van je verwachtcaprice schreef:Doe maar een pilsje.fluitje schreef:
VALS????? jij roept zelf in aansluiting van 2 die het hele feest afkeuren en de entourage erom heen dat dit alles thuis hoort in het rijtje van de afgoderij.Marie-Henriëtte schreef:Waar zeg ik dan dat dat niet kan? Je doet net alsof ik gezegd heb dat pakjesavond uit den boze is, terwijl ik dat nergens heb verkondigd. Dat is vals. Ik heb het over het feit dat veel kinderen in Nederland en het CDA Sint Nicolaas als een Heilige zien en dit ook betrekken bij pakjesavond. En dat is gevaarlijk.Auto schreef:Hou toch op. Je kan ook pakjesavond houden en dan cadeautjes geven aan elkaar zonder al die rompslomp er bij en over een verklede meneer te spreken.