Die mensen kom je niet in de Ger.Gem, aldan niet oud in ned. of buiten verband, tegen?Tiberius schreef:Lees even mijn hele posting.Lapressa schreef:Welk isolemant? Waar heb je het over?
Ik bedoel mensen die dachten steun te hebben aan hun "geloof". En zich daardoor af gingen zetten tegen de leer van de Bijbel met als gevolg dat ze de kerk verlieten.
En die dus bij tegenslag niets aan hun "geloof" hebben en vervolgens niets overhouden dan grote vertwijfeling.
Daarbij kom ik daar meer jongeren tegen die vast staan in het geloof dan binnen de kerk. Daarbij mag de kerk zich wel is achter zijn oren krabben waarom er meer mensen tot bekering komen op die avonden dan in de kerk.
Een goede kerk herken je aan zijn bekeerlingen en niet aan de dominee of kerknaam.
Ik heb het over de praktijk. Ik weet het omdat ik het zelf gehoord hebt, omdat ik er zelf al jaren kom en geen maand over sla. Dat kan jij niet zeggen. Jij hebt het allemaal uit 2de hand en die zijn ook al bevooroordeeld. Die bevooroordeling wordt zo alleen maar erger.In het visiedocje misschien wel, ja. In de praktijk echter niet.Lapressa schreef:Het scheelt dat JijDaar en HeartCry dezelfde leer aanhangen als die Paulus verkondigd.
Zie ook het voorbeeld dat Memento uitgewerkt heeft.
Hoe komt het dan dat er zoveel mensen naar die bijeenkomsten gaan? Zou dat komen omdat er geen behoefte naar is? Ze zeggen zelf altijd: wij zouden willen dat we overbodig waren, want dat zou betekenen dat de kerken alles bieden wat jong en oud nodig heeft.
Welke organisatie zegt dat die zou willen concureren met de kerk?
Daarbij kan ik je vertellen dat er ook Ger.Gemmers lezingen komen houden op de JijDaar avonden.
Je leest alles met oogkleppen op heb ik het idee en staat niet open voor wat daar werkelijk gebeurd. Daardoor wordt deze discussie een beetje zinloos.