JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!

Lapressa

Re: JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!

Bericht door Lapressa »

Tiberius schreef:
Lapressa schreef:Welk isolemant? Waar heb je het over?
Lees even mijn hele posting.
Ik bedoel mensen die dachten steun te hebben aan hun "geloof". En zich daardoor af gingen zetten tegen de leer van de Bijbel met als gevolg dat ze de kerk verlieten.
En die dus bij tegenslag niets aan hun "geloof" hebben en vervolgens niets overhouden dan grote vertwijfeling.
Die mensen kom je niet in de Ger.Gem, aldan niet oud in ned. of buiten verband, tegen?
Daarbij kom ik daar meer jongeren tegen die vast staan in het geloof dan binnen de kerk. Daarbij mag de kerk zich wel is achter zijn oren krabben waarom er meer mensen tot bekering komen op die avonden dan in de kerk.
Een goede kerk herken je aan zijn bekeerlingen en niet aan de dominee of kerknaam.

Lapressa schreef:Het scheelt dat JijDaar en HeartCry dezelfde leer aanhangen als die Paulus verkondigd.
In het visiedocje misschien wel, ja. In de praktijk echter niet.
Zie ook het voorbeeld dat Memento uitgewerkt heeft.
Ik heb het over de praktijk. Ik weet het omdat ik het zelf gehoord hebt, omdat ik er zelf al jaren kom en geen maand over sla. Dat kan jij niet zeggen. Jij hebt het allemaal uit 2de hand en die zijn ook al bevooroordeeld. Die bevooroordeling wordt zo alleen maar erger.

Hoe komt het dan dat er zoveel mensen naar die bijeenkomsten gaan? Zou dat komen omdat er geen behoefte naar is? Ze zeggen zelf altijd: wij zouden willen dat we overbodig waren, want dat zou betekenen dat de kerken alles bieden wat jong en oud nodig heeft.
Welke organisatie zegt dat die zou willen concureren met de kerk?

Daarbij kan ik je vertellen dat er ook Ger.Gemmers lezingen komen houden op de JijDaar avonden.

Je leest alles met oogkleppen op heb ik het idee en staat niet open voor wat daar werkelijk gebeurd. Daardoor wordt deze discussie een beetje zinloos.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Neem me niet kwalijk, Wilhelm, maar zie je de onbijbelse oproepen dan niet?
Een posting onder de jouwe worden allerlei ongereformeerde oproepen nog verdedigd als zijnde Bijbels. En dat alleen maar door een vage klankassociatie.

Als ik deze reacties zo lees, dan merk ik dat er een nog diepere kloof loopt door de gereformeerde gezindte dan dat ik dacht.

Overigens verheugt het me anderzijds wel, dat er bij die stichtingen nog ruimte is voor het zuivere gereformeerde geluid.
Ariene

Bericht door Ariene »

Tiberius schreef:Neem me niet kwalijk, Wilhelm, maar zie je de onbijbelse oproepen dan niet?
Een posting onder de jouwe worden allerlei ongereformeerde oproepen nog verdedigd als zijnde Bijbels. En dat alleen maar door een vage klankassociatie.

Als ik deze reacties zo lees, dan merk ik dat er een nog diepere kloof loopt door de gereformeerde gezindte dan dat ik dacht.

Overigens verheugt het me anderzijds wel, dat er bij die stichtingen nog ruimte is voor het zuivere gereformeerde geluid.
bedoel je dan de GG sprekers die komen??
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ariene schreef:
Tiberius schreef:Neem me niet kwalijk, Wilhelm, maar zie je de onbijbelse oproepen dan niet?

bedoel je dan de GG sprekers die komen??
Niet uitsluitend, hoor! Zo eenkennig ben ik nou ook weer niet. ;)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Grace: Lapressa kan de reactie blijkbaar wel vinden.

Ariene, Helma,

Ik begrijp dat men nauwelijks een toetssteen aanlegt wat betreft het geloof. Want wat moet ik me voorstellen bij het toetsen aan de vruchten van het geloof (hoe benoemen ze dat dan?)?

Is het een toetsing zoals de Heere Jezus die aanlegt in de vergelijking van de wijze en de dwaze bouwer en de wijze en de dwaze maagden?
Hoe komt het dan dat er zoveel mensen naar die bijeenkomsten gaan? Zou dat komen omdat er geen behoefte naar is? Ze zeggen zelf altijd: wij zouden willen dat we overbodig waren, want dat zou betekenen dat de kerken alles bieden wat jong en oud nodig heeft.
Welke organisatie zegt dat die zou willen concureren met de kerk?
De aap komt uit de mouw: de kerken hebben niet alles te bieden wat jong en oud nodig heeft. Dank voor deze informatie.
Daarbij kan ik je vertellen dat er ook Ger.Gemmers lezingen komen houden op de JijDaar avonden.
Maar daar luister je wel naar? Blijkbaar moet de GerGem dan maar avonden gaan beleggen daar gaan jongeren blijkbaar liever heen dan naar de kerk. En dan kunnen ze niet besmet worden met allerlei wind van leer.
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Zullen we is een keer een avond bij elkaar komen en vragen of Arjan Baan en/ of Koos de Jong dan ook komen? Wel net zo netjes om ook met die mensen in gesprek te gaan als je wilt oordelen over het werk zij doen.

De toetsing op die avonden is puur van uit de Bijbel.

het gaat mij niet om wat voor kerk mensen bezoeken, maar wat ze mij te vertellen hebben vanuit het Woord van God. Daarbij moeten een ieder dat zelf toetsen aan de Bijbel net zoals wij dat ook moeten doen met de preken van de dominee's in de kerk.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Marnix

Bericht door Marnix »

Erasmiaan schreef:De aap komt uit de mouw: de kerken hebben niet alles te bieden wat jong en oud nodig heeft. Dank voor deze informatie.
Precies, je bent dan ook ten onrechte bang voor concurrentie van deze organisaties met de kerk. De avonden willen niet vervangend zijn voor de kerk maar aanvullend. Men zal daar nooit zeggen: Kom hierheen en ga niet naar de kerk, dat is niet nodig.

Ik ben blij dat we je deze informatie hebben kunnen verstrekken. Weer een verkeerd beeld bijgesteld!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Grace

Bericht door Grace »

Erasmiaan schreef:Grace: Lapressa kan de reactie blijkbaar wel vinden.
Daar gaat hij helemaal niet op mijn reactie in.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:
Erasmiaan schreef:De aap komt uit de mouw: de kerken hebben niet alles te bieden wat jong en oud nodig heeft. Dank voor deze informatie.
Precies, je bent dan ook ten onrechte bang voor concurrentie van deze organisaties met de kerk. De avonden willen niet vervangend zijn voor de kerk maar aanvullend. Men zal daar nooit zeggen: Kom hierheen en ga niet naar de kerk, dat is niet nodig.

Ik ben blij dat we je deze informatie hebben kunnen verstrekken. Weer een verkeerd beeld bijgesteld!
Die aap heeft Grace enige tijd geleden al uit de mouw laten ontsnappen. ;)

Maar of we blij met deze aap moeten zijn, denk ik toch niet. Want ze willen we degelijk een subsituut zijn, omdat de kerk niet het volle Evangelie zou brengen.
Wel ben ik blij, dat zulke dingen eindelijk eerlijk uitgesproken worden; dat is al heel wat.

Ik wist trouwens niet, dat jij ook in het bestuur van die stichting(en) zit.
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Tiberius schreef:Maar of we blij met deze aap moeten zijn, denk ik toch niet. Want ze willen we degelijk een subsituut zijn, omdat de kerk niet het volle Evangelie zou brengen.
Wel ben ik blij, dat zulke dingen eindelijk eerlijk uitgesproken worden; dat is al heel wat.
Hoe kom je hier nou weer bij?
Als er vraag is van jongeren, dan springen zij er op in, wat de kerk helaas nalaat. Daarom is het niet dat ze de kerk verwijten het evangelie niet volledig te brengen.

Wat een kolderietus wordt er weer weer verzonnen over de avonden.

Ik nodig je uit om woensdag a.s. om 8 uur te komen in het Revius Lyceum in Doorn.
Ariene

Bericht door Ariene »

ik wilde voorstellen om eens allemaal naar dezelfde lezing te luisteren en deze daarna te bespreken.

Erasmiaan mag kiezen...
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wat dacht je van de lezing die door Memento besproken is? Op verzoek van Erasmiaan...
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Ariene schreef:ik wilde voorstellen om eens allemaal naar dezelfde lezing te luisteren en deze daarna te bespreken.

Erasmiaan mag kiezen...
Kom dan allemaal woensdag!!
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Marnix schreef:

Die aap heeft Grace enige tijd geleden al uit de mouw laten ontsnappen. ;)

Maar of we blij met deze aap moeten zijn, denk ik toch niet. Want ze willen we degelijk een subsituut zijn, omdat de kerk niet het volle Evangelie zou brengen.

Ik wist trouwens niet, dat jij ook in het bestuur van die stichting(en) zit.
Dat zit ik ook niet, maar ik ken deze discussie, rond de jeugdkerken is die ook gevoerd en de argumenten zijn niet nieuw. De motivatie om zoiets te doen trouwens ook niet.

Daarnaast snap je blijkbaar iets niet helemaal. ALs de kerk niet het volle evangelie brengt kan je twee dingen doen. 1. Je eigen kerk beginnen. 2. Aanvullen wat ontbreekt. In het eerste geval is er sprake van een substituut, in het tweede geval niet. Je vult aan wat er mist zodat mensen in totaal alles ook krijgen. Dat totaal krijgen ze niet door alleen naar Heart Cry te gaan. Zo was dat met de jeugdkerken ook. Om maar met prediker te spreken, er is niets nieuws onder de zon.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Daarnaast snap je blijkbaar iets niet helemaal. ALs de kerk niet het volle evangelie brengt kan je twee dingen doen. 1. Je eigen kerk beginnen. 2. Aanvullen wat ontbreekt.
Je vergeet er nog een en dat is de juiste weg: de kerk moet het volle evangelie gaan brengen. Dat is de enige, correcte, Bijbelse weg.
Gesloten