Ervaringen met goede DVD's ?

helma

Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?

Bericht door helma »

Lassie schreef:k heb weleens heerlijk een DVDtje gekeken samen met m'n vriend op de bank heerlijk tegen elkaar aan en dan die vlinders in je buik... woeih... :love :oops

:huhu
over sfeer gesproken... :oops
Marnix

Bericht door Marnix »

en na een half uur het verhaal niet meer snappen en een uur na de film al helemaal niet meer weten waar de film over ging :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Marnix schreef:en na een half uur het verhaal niet meer snappen en een uur na de film al helemaal niet meer weten waar de film over ging :)
Maar er zal vast toch wel iemand met mij eens zijn dat er een bepaalde wereldse sfeer van TV/DVD-kijken uitgaat? Die niet overeenkomt met een eenvoudig leven in de vreze des Heeren?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gijs83 schreef:
Marnix schreef:en na een half uur het verhaal niet meer snappen en een uur na de film al helemaal niet meer weten waar de film over ging :)
Maar er zal vast toch wel iemand met mij eens zijn dat er een bepaalde wereldse sfeer van TV/DVD-kijken uitgaat? Die niet overeenkomt met een eenvoudig leven in de vreze des Heeren?
Heb jij ervaring met de beide door jouw beschreven situaties?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Jongere

Bericht door Jongere »

Gijs83 schreef:een bepaalde wereldse sfeer
Als je uitlegt wat je hier precies mee bedoeld, dan weet ik of ik het met je eens ben of niet.
Marnix

Bericht door Marnix »

Gijs83 schreef:
Waar komt die sfeer dan vandaan en wat houdt het in? Word eens concreet. Ik ga een dvd kijken, laten we zeggen de film "Luther". Wat gebeurt er vervolgens, hoe gaat er een wereldse sfeer van uit en waarom, wat doet dat met je wat zijn de gevolgen.

Met dit soort vage opmerkingen kan ik niks. Dat is net zoiets als: In cafe's drinken ze bier. Dus als jij thuis op de bank een biertje drinkt gaat daar een wereldse sfeer van uit. Als je je hele leven lang leert en hoort dat TV-kijken verkeerd is zal je allicht als je een goede dvd gaat kijken er een wat vreemd gevoel bij hebben, de tv is immers werelds... maar dan ontstaat die sfeer niet door de TV maar doordat je bent opgevoed met dat de TV per definitie verkeerd is. Misschien is dat het geval en vinden sommigen daarom dat er een wereldse sfeer van uit gaat. Dat zit dan tussen hun oren en is niet een algemene waarheid. Bedoel je wat anders, wees dan alsjeblieft duidelijk en geef aan wat die wereldse sfeer is, hoe die ontstaan en wat die met je doet.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

JolandaOudshoorn schreef:
Gijs83 schreef:
Nee, niet echt. Als totaal niet weet van TV/DVD-kijken leef je toch echt in andere cultuur als waar wel(veel) TV/DVD word gekeken? Het heeft toch echt wel invloed op je leven? Ik kan met niet voorstellen dat je relatie met God verbeterd of je dichter bij God brengt.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

@ Gijs: het slechte zit in je hart, niet in dat kastje.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gijs83 schreef:
Nee, niet echt. Als totaal niet weet van TV/DVD-kijken leef je toch echt in andere cultuur als waar wel(veel) TV/DVD word gekeken? Het heeft toch echt wel invloed op je leven? Ik kan met niet voorstellen dat je relatie met God verbeterd of je dichter bij God brengt.
Dan lijkt me het beste dat je dan geen oordeel geeft. Bovendien ga je nu weer uit van twee uitersten: helemaal niets of heel veel. Er is meer dan zwart en wit!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Mister schreef:@ Gijs: het slechte zit in je hart, niet in dat kastje.
Mee eens!!
Maar als je weet hoe arglistig je hart is, komt de verleiding dan niet om de hoek kijken
en dan zeggen zo erg is dit toch niet!
Maar waar is het einde dan voor je het weet zitten we op een hellend vlak en nu zeg ik
niet dat zal mij niet overkomen (eerst met de vinger naar binnen wijzen)
Ariene

Bericht door Ariene »

Oude-Waarheid schreef:
Mister schreef:@ Gijs: het slechte zit in je hart, niet in dat kastje.
Mee eens!!
Maar als je weet hoe arglistig je hart is, komt de verleiding dan niet om de hoek kijken
en dan zeggen zo erg is dit toch niet!
Maar waar is het einde dan voor je het weet zitten we op een hellend vlak en nu zeg ik
niet dat zal mij niet overkomen (eerst met de vinger naar binnen wijzen)
Ik denk dat we in deze tijd steeds minder de verleidingen buiten de deur kunnen houden.
Je kan tegenwoordig al tv kijken op je mobiel dus...

Wat m.i. weleens onderbelicht is gebleven is dat wij juist om moeten leren gaan met verleidingen.
Leren hoe we er tegenover moeten staan, leren hoe we daartegen moeten strijden en leren waarom we daar tegen moeten strijden.

Ik stoorde me daar licht aan in de discussie in een ander topic over Bathseba.
Zij was volgens de schrijver niet van top tot teen gekleed aan het baden, en moet je kijken wat een gevolgen dat voor David heeft gehad.

Wij moeten leren ons te verzetten tegen verleidingen.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
helma

Bericht door helma »

ik vind het super gezellig om af en toe als gezin een film te kijken. En ik beschouw het echt niet als verloren tijd

pas de dvd bekeken met z'n allen http://www.endofthespear.com/ gekeken
dan hebben we daarna nog een fijn gesprek erover, bij de dagsluiting dragen we in het bijzonder de zendelingen op die in gevaarlijke omstandigheden hun werk doen in Gods koninkrijk.
Belijd ik 's avonds mijn schuld dat ik mezelf zo weinig over heb om te getuigen van Gods Naam bijvoorbeeld tegen mijn buurvrouw
Marnix

Bericht door Marnix »

Gijs83 schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Gijs83 schreef:
We hadden het hier niet over tv kijken in het algemeen. We hadden het over het kijken van goede dvd's. Als je af en toe een goede DVD kijkt heeft dat een positieve invloed, net zoals wanneer je af en toe een goed boek leest. En het kan ook net zoals bij een goed boek je dichter bij God brengen.

Als jij geen ervaring hiermee hebt, hoe kom je er dan bij dit te veronderstellen? Ik denk dat dit vooral met jou beeld van de tv te maken heeft, daardoor creeer je dit soort denkbeelden. Toch? Vroeger waren er ook die dit soort kritiek hadden op de radio, maar tegenwoordig zal niemand meer zeggen: Een goed radioprogramma mag je ook niet luisteren want van Radio gaat altijd een wereldse sfeer uit.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ariene schreef:Ik stoorde me daar licht aan in de discussie in een ander topic over Bathseba.
Zij was volgens de schrijver niet van top tot teen gekleed aan het baden, en moet je kijken wat een gevolgen dat voor David heeft gehad.

Ik ben toch blij dat onze buurvrouw zich binnenshuis wast.
Ariene

Bericht door Ariene »

Tiberius schreef:
Ariene schreef:Ik stoorde me daar licht aan in de discussie in een ander topic over Bathseba.

Ik ben toch blij dat onze buurvrouw zich binnenshuis wast.
Ik hoop zij ook... ;)

Afbeelding
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Plaats reactie