Ad Anker schreef:Naar aanleiding van wat er nu gebeurt is grondige bezinning vereist. En misschien helpt de Tweede Kamer ons, ongewild, een handje.
Lees ik onverwoestbare ambitie en optimisme? - dat mag ik niet vergallen. Maar ik ben pessimistisch over de bedoelingen van de Tweede Kamer. Na de weigerambtenaren en de weigerscholen zullen het bestaan van weigergezinnen en weigerkerken in de kijker drijven. En ik ben niet optimistisch over wat er grondig bezonnen moet worden, wegens de uitholling van binnenuit.
Zijn wij net zo gehoorzaam als Micha? "Toen vergaderde de koning van Israël de profeten, omtrent vierhonderd man, en hij zeide tot hen: Zal ik tegen Ramoth in Gilead ten strijde trekken of zal ik het nalaten? En zij zeiden: Trek op, want de Heere zal hen in de hand des konings geven. Maar Jósafat zeide: Is hier niet nog een profeet des HEEREN, dat wij het van hem vragen mochten? Toen zeide de koning van Israël tot Jósafat: Er is nog één man om door hem den HEERE te vragen; maar ik haat hem, omdat hij over mij niets goeds profeteert, maar kwaad: Micha, de zoon van Jimla."
Maar ik ben wel optimistisch over de toekomst van de Kerk.