Vraag (algemeen)

Bourdon16

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bourdon16 »

Chrisje72 schreef: 28 apr 2023, 15:12 Een andere vraag; heeft er hier iemand verstand van verzekeren en dan m.n. een reisverzekering?
Wat wil je weten?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ararat schreef: 28 apr 2023, 14:38 Het probleem is overigens doorgaans niet dat behalve de zittende broeders geen mens geschikt ís, maar dat de zittende broeders de rest van de mannen ongeschikt vínden.
Ja, of dat er een zittende broeder is die niet in de geijkte paadjes meeloopt en die dan vervolgens door de rest van de kerkenraad niet meer herkiesbaar wordt gesteld...
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 28 apr 2023, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

GerefGemeente-lid schreef: 28 apr 2023, 18:47
Ararat schreef: 28 apr 2023, 14:38 Het probleem is overigens doorgaans niet dat behalve de zittende broeders geen mens geschikt ís, maar dat de zittende broeders de rest van de mannen ongeschikt vínden.
Ja, of dat er een zittende broeder is die niet in de geëikte paadjes meeloopt en die dan vervolgens door de rest van de kerkenraad niet meer herkiesbaar wordt gesteld...
Het is geijkte 😉
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Bourdon16 schreef:
Chrisje72 schreef: 28 apr 2023, 15:12 Een andere vraag; heeft er hier iemand verstand van verzekeren en dan m.n. een reisverzekering?
Wat wil je weten?
Als je met 2 gezinnen naar 1 accommodatie op vakantie gaat, gezin 1 gaat vliegen, gezin 2 met de auto, neemt de meeste bagage van gezin 1 mee. Meest logisch is het dat beide gezinnen en eigen reisverzekering nemen. Maar als er dan op de accomodatie iets gebeurt, gaan dan die verzekeringen niet moeilijk doen, maar elkaar wijzen enz?
Bijkomend dingetje: gezin 2 is kind van gezin 1.
Of kan je dan juist het beste beide bij dezelfde verzekeraar afsluiten?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Foto uploaden.
Het mag als bekend worden geacht, dat onze kerkelijke gemeente binnenkort een nieuwe herder en leraar mag ontvangen.
Maar nu is er een verzoek voor alle leden om een foto van jezelf of van je gezin te uploaden, zodat de nieuwe predikant deze grote gemeente wat leert kennen, en dat hij, als hij bv. gebeld wordt, hij zich iets kan voor stellen met wie hij spreekt. Ik denk dat dit goed is. Immers moet een herder en leraar zijn gemeente wel wat kennen, en dat zal in een grote gemeente als de onze niet zo gemakkelijk zijn.
Maar nu zit ik er wel een beetje mee: Hoe doe je zoiets... en hoe kun je een foto zo goed mogelijk uploaden. Ik heb voor forums meest deze gebruikt: https://imgbb.com/
Mijn ervaring is dat geüploade foto's dan toch na verloop van tijd verdwijnen. Is dat normaal, dan gewenst? Zou deze kunnen gebruiken? Een recente foto van mezelf heb ik overigens (wie zou die maken?), of ik zou, dat lijkt wel een beetje modern, een selfie moeten maken. Nu is het wellicht geen bezwaar. maar de diepe rimpels en oneffenheden van mijn oude gezicht zal de prediker wel niet over vallen. Maar ja. ik ben niet gewend om een foto van mezelf te maken... En nog wat: Foto's die ik met mijn mobiel maak zijn nogal grof-pixelig... of hoe zeg ik dat... En met mijn mooie en dure camera kan ik door die E:62:10error ook geen mooie foto meer maken...
Wie kan er een mooie foto van mij maken? Of nee, ik wil het ook niet door een ander laten doen, maar ja, ik zit er wel een beetje mee, want de foto en wat persoonlijke gegevens moeten (ik dacht) voor DV 6 mei zijn geüpload.
Zomaar een voorbeeld van een recente foto zoals ik dat met ibb.co doe.
Afbeelding
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
MGG

Bericht door MGG »

-DIA- schreef: 28 apr 2023, 23:28 Foto uploaden.
Het mag als bekend worden geacht, dat onze kerkelijke gemeente binnenkort een nieuwe herder en leraar mag ontvangen.
Maar nu is er een verzoek voor alle leden om een foto van jezelf of van je gezin te uploaden, zodat de nieuwe predikant deze grote gemeente wat leert kennen, en dat hij, als hij bv. gebeld wordt, hij zich iets kan voor stellen met wie hij spreekt. Ik denk dat dit goed is. Immers moet een herder en leraar zijn gemeente wel wat kennen, en dat zal in een grote gemeente als de onze niet zo gemakkelijk zijn.
Maar nu zit ik er wel een beetje mee: Hoe doe je zoiets... en hoe kun je een foto zo goed mogelijk uploaden. Ik heb voor forums meest deze gebruikt: https://imgbb.com/
Mijn ervaring is dat geüploade foto's dan toch na verloop van tijd verdwijnen. Is dat normaal, dan gewenst? Zou deze kunnen gebruiken? Een recente foto van mezelf heb ik overigens (wie zou die maken?), of ik zou, dat lijkt wel een beetje modern, een selfie moeten maken. Nu is het wellicht geen bezwaar. maar de diepe rimpels en oneffenheden van mijn oude gezicht zal de prediker wel niet over vallen. Maar ja. ik ben niet gewend om een foto van mezelf te maken... En nog wat: Foto's die ik met mijn mobiel maak zijn nogal grof-pixelig... of hoe zeg ik dat... En met mijn mooie en dure camera kan ik door die E:62:10error ook geen mooie foto meer maken...
Wie kan er een mooie foto van mij maken? Of nee, ik wil het ook niet door een ander laten doen, maar ja, ik zit er wel een beetje mee, want de foto en wat persoonlijke gegevens moeten (ik dacht) voor DV 6 mei zijn geüpload.
Afbeelding
Als ik mij niet vergis heb je regelmatig met je broer. Misschien is het leuk om te vragen of hij een foto van je wil maken. Bijvoorbeeld bij/in de kerk waar je gedoopt bent. Of op een plek waar je mooie herinneringen aan heb.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

MGG schreef: 28 apr 2023, 23:33
Als ik mij niet vergis heb je regelmatig met je broer. Misschien is het leuk om te vragen of hij een foto van je wil maken. Bijvoorbeeld bij/in de kerk waar je gedoopt bent. Of op een plek waar je mooie herinneringen aan heb.
De 'Grote Eigenwijsheid' van mijn zo teer beminde broeder een weinig kennende zal hij dat niet snel doen. Zelf maakt hij nimmer foto's. Ik juist heel veel, maar met een gebrek van de E:62:10 ERROR, en dat wordt zelden scherp. :nonnon
En.. zo te zien zijn er heel veel mensen die met deze error te maken hebben... Maar geen echte oplossing.
https://community.sony.nl/t5/cyber-shot ... -p/2560712

En dan zijn er ook nog (meest oudere) mensen in onze gemeente die in het geheel van Internet ontbloot zijn....
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Anselmus

Bericht door Anselmus »

-DIA- schreef:
MGG schreef: 28 apr 2023, 23:33
De 'Grote Eigenwijsheid' van mijn zo teer beminde broeder een weinig kennende zal hij dat niet snel doen. Zelf maakt hij nimmer foto's. Ik juist heel veel, maar met een gebrek van de E:62:10 ERROR, en dat wordt zelden scherp. :nonnon
En.. zo te zien zijn er heel veel mensen die met deze error te maken hebben... Maar geen echte oplossing.
https://community.sony.nl/t5/cyber-shot ... -p/2560712

En dan zijn er ook nog (meest oudere) mensen in onze gemeente die in het geheel van Internet ontbloot zijn....
Die laatste categorie wordt dan ook vrij snel bezocht door de predikant in ouderenpastoraat verwacht ik, geen probleem dus.
Fides Quaerens Intellectum
pierre27

Bericht door pierre27 »

-DIA- schreef: 28 apr 2023, 23:28 Foto uploaden.
Afbeelding
Dag DIA, je zou dit aan je plaatsgenoot Hendrikus kunnen vragen. Wellicht weet hij ook een mooie locatie. Een andere optie is een oud-collega van de AH vragen. Kom je er niet uit dan kan ik het aan mijn vrienden of collega's in Rijssen vragen of zij kunnen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Leuk idee, zo'n fotoboek.
diana

Bericht door diana »

Dia, er staat in de mail dat, mocht het je niet lukken, er een vrijwilliger kan komen die je helpt en ook een foto wil maken.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Chrisje72 schreef: 28 apr 2023, 22:29 Als je met 2 gezinnen naar 1 accommodatie op vakantie gaat, gezin 1 gaat vliegen, gezin 2 met de auto, neemt de meeste bagage van gezin 1 mee. Meest logisch is het dat beide gezinnen en eigen reisverzekering nemen. Maar als er dan op de accomodatie iets gebeurt, gaan dan die verzekeringen niet moeilijk doen, maar elkaar wijzen enz?
Bijkomend dingetje: gezin 2 is kind van gezin 1.
Of kan je dan juist het beste beide bij dezelfde verzekeraar afsluiten?
Moeilijk doen in welke zin? Kind A van gezin 2 maakt iets kapot? Dan kan toch gewoon gezin 2 de schade melden?
Anselmus

Bericht door Anselmus »

diana schreef:Dia, er staat in de mail dat, mocht het je niet lukken, er een vrijwilliger kan komen die je helpt en ook een foto wil maken.
Aha!
Fides Quaerens Intellectum
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

CvdW schreef: 27 apr 2023, 08:19 Mijn kerkelijke onderscheiding draag ik daarentegen elke zondag.

Wat is een kerkelijke onderscheiding?
https://www.kerkrentmeester.nl/ondersch ... -insignes/
~~Soli Deo Gloria~~
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

pierre27 schreef: 29 apr 2023, 06:29

Dag DIA, je zou dit aan je plaatsgenoot Hendrikus kunnen vragen. Wellicht weet hij ook een mooie locatie. Een andere optie is een oud-collega van de AH vragen. Kom je er niet uit dan kan ik het aan mijn vrienden of collega's in Rijssen vragen of zij kunnen.
Geen probleem, dat moet te regelen zijn.
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie