Kijk Helma,dat bedoel ik. De wereld laat zich horen. Dat moeten wij ook doen! Vroeger hoorde je tijdens een avondwandeling door het dorp nog psalmzang in de gezinnen.Waar is dat Nog? Als ik een weekend bij een neef op Urk was, deden we dat met een oud harmonium en een 12 mensen bij elkaar zo,n half uurtje psalmen zingen na de eredienst. Groots! Hier heb je dat nergens.helma schreef:Vandaag en gister mijn ouders verhuisd. En nu kan ik niet meer lópen....Wat een megaklus.
Maar heel erg fijn om dit met elkaar te doen. Mijn ouders zijn er zó gelukkig mee! Voordat we ze naar Veenendaal brachten hebben we buiten geluncht. Na het eindigen zongen we met elkaar: Looft de Heer' want Hij is goed. 50 jaar Scherpenzeel afgesloten; zoveel zegeningen ontvangen! Even denk je aan alle onkerkelijke buren, maar we hoorden ook geschal van het voetbalveld; de wereld laat zich ook horen.
Een buurvrouw die afscheid kwam nemen stond met tranen in haar ogen: "Wat mooi dat jullie dit zó afsloten. Zó hebben jullie hier gewoond en het raakt ons dat jullie nu ook zó vertrekken. We hebben met ontroering staan luisteren...."
Wat doen we vandaag?
-
- Verbannen
Re: Wat doen we vandaag ? [9]
Best apart dat dit hier in Rotterdam wel gedaan wordt, We komen regelmatig bijelkaar om met elkaar te zingen en daar komen veel jongeren.Johannes van Dijk schreef:Kijk Helma,dat bedoel ik. De wereld laat zich horen. Dat moeten wij ook doen! Vroeger hoorde je tijdens een avondwandeling door het dorp nog psalmzang in de gezinnen.Waar is dat Nog? Als ik een weekend bij een neef op Urk was, deden we dat met een oud harmonium en een 12 mensen bij elkaar zo,n half uurtje psalmen zingen na de eredienst. Groots! Hier heb je dat nergens.helma schreef:Vandaag en gister mijn ouders verhuisd. En nu kan ik niet meer lópen....Wat een megaklus.
Maar heel erg fijn om dit met elkaar te doen. Mijn ouders zijn er zó gelukkig mee! Voordat we ze naar Veenendaal brachten hebben we buiten geluncht. Na het eindigen zongen we met elkaar: Looft de Heer' want Hij is goed. 50 jaar Scherpenzeel afgesloten; zoveel zegeningen ontvangen! Even denk je aan alle onkerkelijke buren, maar we hoorden ook geschal van het voetbalveld; de wereld laat zich ook horen.
Een buurvrouw die afscheid kwam nemen stond met tranen in haar ogen: "Wat mooi dat jullie dit zó afsloten. Zó hebben jullie hier gewoond en het raakt ons dat jullie nu ook zó vertrekken. We hebben met ontroering staan luisteren...."
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-
- Verbannen
Dat vind ik een hele goede zaak. ik hoop dat dit zo mag blijven bij jullie.samanthi schreef:Best apart dat dit hier in Rotterdam wel gedaan wordt, We komen regelmatig bijelkaar om met elkaar te zingen en daar komen veel jongeren.Johannes van Dijk schreef:Kijk Helma,dat bedoel ik. De wereld laat zich horen. Dat moeten wij ook doen! Vroeger hoorde je tijdens een avondwandeling door het dorp nog psalmzang in de gezinnen.Waar is dat Nog? Als ik een weekend bij een neef op Urk was, deden we dat met een oud harmonium en een 12 mensen bij elkaar zo,n half uurtje psalmen zingen na de eredienst. Groots! Hier heb je dat nergens.helma schreef:Vandaag en gister mijn ouders verhuisd. En nu kan ik niet meer lópen....Wat een megaklus.
Wij zingen ook veel. Na het avondeten zingen we Psalmen; op volgorde in het Psalmboek. Zondagsavonds vaak ook andere liederen. Gele Bundel of Op Toonhoogte. En in de familie zingen we ook veel. Met verjaardagen of andere vierdagen (examen gehaald) komen we de eerst volgende zondag bij elkaar om te zingen. Zondagavond bij mijn zus, waar een dochter geslaagd is. Van verschillende gezinnen zijn er dan kinderen en jongelui, vaak een hele kamer vol. Als er een receptie is in de familie dan zingen we gezamenlijk een psalm van Goudimel meerstemmig of een ander lied wat we instuderen. Op de bruiloft van een onze zonen zongen we 'The Lord bless you and keep you" van Rutter. Heeft even geduurd voor we dat onder de knie hadden, maar is geweldig om met elkaar te doen. Word je echt blij van.
Als we op zondag bij vrienden van ons gaan zingen, enkele straten verder, dan horen we hier en daar nog wel gezang uit de huizen komen. Dus we zijn niet de enigen in Veenendaal.
Als we op zondag bij vrienden van ons gaan zingen, enkele straten verder, dan horen we hier en daar nog wel gezang uit de huizen komen. Dus we zijn niet de enigen in Veenendaal.
Wij zingen hier ook nog, hoor. Iedere dag als ik de jongste kinderen naar bed breng, maar 's zondags met het hele gezin bij het orgel. Als het zomer is en de deuren staan open, kunnen we een paar huizen verderop een ander gezin horen zingen.Johannes van Dijk schreef:Kijk Helma,dat bedoel ik. De wereld laat zich horen. Dat moeten wij ook doen! Vroeger hoorde je tijdens een avondwandeling door het dorp nog psalmzang in de gezinnen.Waar is dat Nog? Als ik een weekend bij een neef op Urk was, deden we dat met een oud harmonium en een 12 mensen bij elkaar zo,n half uurtje psalmen zingen na de eredienst. Groots! Hier heb je dat nergens.helma schreef:Vandaag en gister mijn ouders verhuisd. En nu kan ik niet meer lópen....Wat een megaklus.
Ik kan me niet voorstellen dat er in Middelharnis niet meer gezongen wordt...
-
- Verbannen
Helaas ik heb het nergens opgemerkt.Al moet ik wel toegeven slecht ter been te zijn,en als zodanig niet meer door het dorp wandel.Maar hier bij mijn naaste buren absoluut niks.Eerder grote vijandschap tegen alles wat ietwat kerkelijk is.Het zou kunnen zijn dat het misschien toch ergens gebeurt,maar mij is het niet bekend.eilander schreef:Wij zingen hier ook nog, hoor. Iedere dag als ik de jongste kinderen naar bed breng, maar 's zondags met het hele gezin bij het orgel. Als het zomer is en de deuren staan open, kunnen we een paar huizen verderop een ander gezin horen zingen.Johannes van Dijk schreef:Kijk Helma,dat bedoel ik. De wereld laat zich horen. Dat moeten wij ook doen! Vroeger hoorde je tijdens een avondwandeling door het dorp nog psalmzang in de gezinnen.Waar is dat Nog? Als ik een weekend bij een neef op Urk was, deden we dat met een oud harmonium en een 12 mensen bij elkaar zo,n half uurtje psalmen zingen na de eredienst. Groots! Hier heb je dat nergens.helma schreef:Vandaag en gister mijn ouders verhuisd. En nu kan ik niet meer lópen....Wat een megaklus.
Ik kan me niet voorstellen dat er in Middelharnis niet meer gezongen wordt...
-
- Verbannen
Dat is toch prachtig Helma? Dat vind ik echt groots hoor. Hou die gewoonte maar vast zou ik zeggen.helma schreef:Wij zingen ook veel. Na het avondeten zingen we Psalmen; op volgorde in het Psalmboek. Zondagsavonds vaak ook andere liederen. Gele Bundel of Op Toonhoogte. En in de familie zingen we ook veel. Met verjaardagen of andere vierdagen (examen gehaald) komen we de eerst volgende zondag bij elkaar om te zingen. Zondagavond bij mijn zus, waar een dochter geslaagd is. Van verschillende gezinnen zijn er dan kinderen en jongelui, vaak een hele kamer vol. Als er een receptie is in de familie dan zingen we gezamenlijk een psalm van Goudimel meerstemmig of een ander lied wat we instuderen. Op de bruiloft van een onze zonen zongen we 'The Lord bless you and keep you" van Rutter. Heeft even geduurd voor we dat onder de knie hadden, maar is geweldig om met elkaar te doen. Word je echt blij van.
Nou Hans, dan stop je met zoveel forummen en ruim je regelmatig een halfuurtje per dag in om te zingen. Dat lijkt me beter dan klagen over nu itt vroeger. En zingen kan ook in je eentjeJohannes van Dijk schreef: Kijk Helma,dat bedoel ik. De wereld laat zich horen. Dat moeten wij ook doen! Vroeger hoorde je tijdens een avondwandeling door het dorp nog psalmzang in de gezinnen.Waar is dat Nog? Als ik een weekend bij een neef op Urk was, deden we dat met een oud harmonium en een 12 mensen bij elkaar zo,n half uurtje psalmen zingen na de eredienst. Groots! Hier heb je dat nergens.

-
- Verbannen
Je moest eens weten hoe graag ik zing bij de erediensten.En vroeger op de vrachtwagen heb ik overal uit volle borst meegezongen met verschillende cd,s die ik altijd bij me had met o.a preken en samenzang met bovenstem.(Zaltbommel-Genemuiden enz)En de psalmzang beurt dikwijls mijn hart op,bijna elke dienst.Jo-Ann schreef:Nou Hans, dan stop je met zoveel forummen en ruim je regelmatig een halfuurtje per dag in om te zingen. Dat lijkt me beter dan klagen over nu itt vroeger. En zingen kan ook in je eentjeJohannes van Dijk schreef: Kijk Helma,dat bedoel ik. De wereld laat zich horen. Dat moeten wij ook doen! Vroeger hoorde je tijdens een avondwandeling door het dorp nog psalmzang in de gezinnen.Waar is dat Nog? Als ik een weekend bij een neef op Urk was, deden we dat met een oud harmonium en een 12 mensen bij elkaar zo,n half uurtje psalmen zingen na de eredienst. Groots! Hier heb je dat nergens.
Toen wij in dit huis kwamen wonen, hoorde ik elke dinsdagmiddag zingen in het huis hiernaast. Een groep dames oefende liederen die zij zongen in het bejaardenhuis.helma schreef: Als we op zondag bij vrienden van ons gaan zingen, enkele straten verder, dan horen we hier en daar nog wel gezang uit de huizen komen. Dus we zijn niet de enigen in Veenendaal.
Mooi was dat, zeker als szomers de deuren en ramen open stonden.
Nu hoor ik nooit meer iets, alleen soms heel vervelende midden-Amerikaanse muziek (reggae) en een vals meebrallende buurman.
Omdat niemand in ons gezin een muzikaal talent heeft, zingen wij zelden nog.
Ik zet in de auto vaak een CD op, alleen beetje vervelend als hij wordt onderbroken door de filemeldingen. Ik weet niet hoe ik dat uit kan zetten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hier word veel muziek gemaakt en weinig gezongen.
Meestal is het onze jongste die zingt.
Die zingt over de hele dag door
Ik heb (inmiddels) snel een zere keel en kan niet meer mooi zingen.
Mijn man ZEGT dat hij niet kan zingen, dat heeft de meester op school vroeger er flink in en aangepraat, hij kon beter z,n mond houden
Dat doet hij dus heden ten dagen nog stééds
Meestal is het onze jongste die zingt.
Die zingt over de hele dag door

Ik heb (inmiddels) snel een zere keel en kan niet meer mooi zingen.
Mijn man ZEGT dat hij niet kan zingen, dat heeft de meester op school vroeger er flink in en aangepraat, hij kon beter z,n mond houden

Dat doet hij dus heden ten dagen nog stééds

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wij zingen ook veel met de kinderen. Tijdens het spelen heb ik heel vaak liedjes op de achtergrond staan en ik houd zelf ook van zingen. Op zondagavond zingen wij vaak met de kinderen de liedjes die zij op school leren ( via you tube zo op te zoeken).
Meer water drinken dan gisteren. Ik had blijkbaar toch te weinig tot me genomen, ik had een knallende hoofdpijn gisteravond.
Vandaag las ik dit in de krant:
Volgens de Mayo Clinic in Minnesota moet een gemiddelde man dertien glazen (drie liter) en een vrouw negen glazen (2,2 liter) naar binnen werken om uitdroging te voorkomen. En voor wie het precies naar zijn gewicht en lengte wil uitrekenen: neem je gewicht en deel dat getal door dertig, dan kom je ongeveer aan hoeveel liter je dagelijks het best kan drinken.
Ik zit inmiddels op 6 glazen, dus op koers.

Volgens de Mayo Clinic in Minnesota moet een gemiddelde man dertien glazen (drie liter) en een vrouw negen glazen (2,2 liter) naar binnen werken om uitdroging te voorkomen. En voor wie het precies naar zijn gewicht en lengte wil uitrekenen: neem je gewicht en deel dat getal door dertig, dan kom je ongeveer aan hoeveel liter je dagelijks het best kan drinken.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wat een flauwekul weer.Mara schreef:Meer water drinken dan gisteren. Ik had blijkbaar toch te weinig tot me genomen, ik had een knallende hoofdpijn gisteravond.![]()
Die 4 liter per dag gaat er wel in hier met dit weer...
- Niet meer zo actief -