Ad Kalle schreef:Alexander CD schreef:Ad Kalle schreef;
Als dat alleen in de bijbel stond, maar we hebben meer bijbelwoorden over verkiezing, over Gods toorn, over de zonde.
Paulus zegt "ik heb u de ganse raad Gods verkondigd"
Als mijn auto voor de APK moet en de monteur zegt de auto is goed maar je banden zijn glad, hoort dat laatste wat ik liever niet hoor, het kost weer geld, er ook bij.
Daarom ben ik van mening dat alles uit de schrift een weloverwogen mening moet opleveren en niks verzwegen mag worden als ik iemand het evangelie verteld.
Mocht het zo zijn dat God genade aanbied aan ieder die het hoort, en we bedenken daarbij dat we al in de dodencel zitten dat is onze positie, Hij moet ons vrijmaken en dat gebeurd niet, dan is het niet welmenend geweest.
God moet de zondaar trekken anders komt hij niet, de zondaar kan niet bestaan in Gods heilig recht, want God is een verterend vuur voor de zondaar, Christus moet eerst tussenbeide komen en de zonde wegnemen.
Dat is de ernst van de zonde, Wij kunnen van God niet iets zeggen wat Hij nooit gezegd heeft, dat is gevaarlijk.
Mozes en de profeten wil zeggen de schrift, die moeten we geloven en aannemen alles wat erin staat, zegen en vloek.
God wijst niemand af die tot hem komt, maar die komt alleen door Zijn trekkend werk in die persoon
Dat is ook niet wat ik bedoelde met mijn stukje. Wat ik bedoel is het verschil door onmacht en onwil en het aanbod van genade. Wij zitten in onze dodencel, maar... God bied ons en iedereen die de Bijbel leest vrijheid en genade aan. Er staat niet voor op de kaft van de Bijbel: niet voor jantje of pietje. Het wordt dus aan ieder mens (die Gods Woord, de Bijbel heeft of kan kopen, of kennis gemaakt heeft met de Bijbel op welke manier dan ook) aangeboden. Als wij mensen die vrijheid niet aannemen ligt dit niet aan God of aan het niet kunnen.
God zet in de Bijbel de deur wagenwijd open, heeft zelfs voor een Vervanger gezorgd die onze straf heeft overgenomen. Hoezo zou het dan geen welmenend aanbod kunnen zijn? Nee, dan is het
ONWIL als je het niet gelooft en in de dodencel blijft zitten. Nu zal je zeggen: Het geloof moet je geschonken worden en de wil gebogen. Dan heb ik één antwoord: Absoluut waar, bid er maar om en het zal je gegeven worden. Een
ieder die tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen. En dan staat er volgens mij ook nog ergens: Maar gij WILT tot Mij niet komen en dat werd gezegd tegen "gelovigen en ongelovigen" Zonder uitzondering.
Waarom zouden we Gods liefde, die onmetelijk is, kleiner gaan maken?[/quote
Nu ga je alles doorelkaar halen wat niet bijelkaar past.
Alle logica is weg.
en als het de ONWIL van de mens is dan is het VRIJE WIL, dan zijn we arminiaans.
Waarom zouden we mensen vals voorlichten en zeggen er is liefde voor iedereen en er is alverzoening het maakt niet uit wat je doet het komt toch wel goed