Gods liefde

Alexander CD

Re: Gods liefde

Bericht door Alexander CD »

mayflower schreef:
Ad Kalle schreef:. En daarom wordt een mens ook niet veroordeeld omdat hij/zij geen geloof gekregen heeft van God, maar omdat zij NIET HEBBEN GEWILD dat Jezus Koning over hen zou zijn.....
Dat laatste klopt maar gedeeltelijk want een zondaar wordt niet op de eerst veroordeeld omdat Hij niet hebben gewild dat Jezus Koning over hen zou zijn, want er zijn velen die nog nooit en te nimmer van Christus en het Evangelie hebben gehoord, maar die wel al veroordeeld zijn en onder we wraak en toorn verkeren door hun zonde en schuld in Adam en de zonde van de afgodderij. Het oordeel voor de gene die Christus verworpen hebben zal alleen des te zwaarder zijn !
Ja, dat is zo, erstaat; wie niet geloofd is reeds veroordeeld.
Dat Koning worden heeft te maken met gehoorzaamheid, het is gemakkelijk om Jezus als redder aan te nemen, maar gehoorzamen daar komt het opaan.
Niet een ieder die zegt Heere, Heere, maar wie doet de wil van Mijn Hemelse Vader.
Alexander CD

Mister schreef:
Alexander CD schreef: God wijst niemand af die tot hem komt, maar die komt alleen door Zijn trekkend werk in die persoon
Niemand die dat hier bestrijdt Alexander. Jammer dat je zo beperkt van Gods genade spreekt in dit alles.
Het is niet het enige wat ik schreef, mister.
En Gods woord beperkt Gods genade tot een ieder die in Christus is, of ben je het daar niet mee eens?
mayflower

Bericht door mayflower »

Mister schreef:
Alexander CD schreef: Jammer dat je zo beperkt van Gods genade spreekt in dit alles.
Ik geloof ook dat genade beperkt is, net zoals het verzoeningsoffer ook beperkt is, maar ik geloof tevens wel in een algemene voorzieningheid van God, waar we al eerder over gediscuseerd hebbenn
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Dogmatisch weten sommige zo lijkt het wel erg goed te vertellen.
Misschien toch eens bij de Dordtse vaderen in de leer?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ad Kalle
Contacteer:

Bericht door Ad Kalle »

Alexander CD schreef:Ad Kalle schreef;

Als dat alleen in de bijbel stond, maar we hebben meer bijbelwoorden over verkiezing, over Gods toorn, over de zonde.

Paulus zegt "ik heb u de ganse raad Gods verkondigd"

Als mijn auto voor de APK moet en de monteur zegt de auto is goed maar je banden zijn glad, hoort dat laatste wat ik liever niet hoor, het kost weer geld, er ook bij.
Daarom ben ik van mening dat alles uit de schrift een weloverwogen mening moet opleveren en niks verzwegen mag worden als ik iemand het evangelie verteld.

Mocht het zo zijn dat God genade aanbied aan ieder die het hoort, en we bedenken daarbij dat we al in de dodencel zitten dat is onze positie, Hij moet ons vrijmaken en dat gebeurd niet, dan is het niet welmenend geweest.
God moet de zondaar trekken anders komt hij niet, de zondaar kan niet bestaan in Gods heilig recht, want God is een verterend vuur voor de zondaar, Christus moet eerst tussenbeide komen en de zonde wegnemen.
Dat is de ernst van de zonde, Wij kunnen van God niet iets zeggen wat Hij nooit gezegd heeft, dat is gevaarlijk.

Mozes en de profeten wil zeggen de schrift, die moeten we geloven en aannemen alles wat erin staat, zegen en vloek.

God wijst niemand af die tot hem komt, maar die komt alleen door Zijn trekkend werk in die persoon
Dat is ook niet wat ik bedoelde met mijn stukje. Wat ik bedoel is het verschil door onmacht en onwil en het aanbod van genade. Wij zitten in onze dodencel, maar... God bied ons en iedereen die de Bijbel leest vrijheid en genade aan. Er staat niet voor op de kaft van de Bijbel: niet voor jantje of pietje. Het wordt dus aan ieder mens (die Gods Woord, de Bijbel heeft of kan kopen, of kennis gemaakt heeft met de Bijbel op welke manier dan ook) aangeboden. Als wij mensen die vrijheid niet aannemen ligt dit niet aan God of aan het niet kunnen. God zet in de Bijbel de deur wagenwijd open, heeft zelfs voor een Vervanger gezorgd die onze straf heeft overgenomen. Hoezo zou het dan geen welmenend aanbod kunnen zijn? Nee, dan is het ONWIL als je het niet gelooft en in de dodencel blijft zitten. Nu zal je zeggen: Het geloof moet je geschonken worden en de wil gebogen. Dan heb ik één antwoord: Absoluut waar, bid er maar om en het zal je gegeven worden. Een ieder die tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen. En dan staat er volgens mij ook nog ergens: Maar gij WILT tot Mij niet komen en dat werd gezegd tegen "gelovigen en ongelovigen" Zonder uitzondering.
Waarom zouden we Gods liefde, die onmetelijk is, kleiner gaan maken?
Gevoelens zijn meer dan woorden, woorden zijn slechts uitingen van gevoelens.
Alexander CD

Ad Kalle schreef:

Als dat alleen in de bijbel stond, maar we hebben meer bijbelwoorden over verkiezing, over Gods toorn, over de zonde.

Als mijn auto voor de APK moet en de monteur zegt de auto is goed maar je banden zijn glad, hoort dat laatste wat ik liever niet hoor, het kost weer geld, er ook bij.
Daarom ben ik van mening dat alles uit de schrift een weloverwogen mening moet opleveren en niks verzwegen mag worden als ik iemand het evangelie verteld.

Mocht het zo zijn dat God genade aanbied aan ieder die het hoort, en we bedenken daarbij dat we al in de dodencel zitten dat is onze positie, Hij moet ons vrijmaken en dat gebeurd niet, dan is het niet welmenend geweest.
God moet de zondaar trekken anders komt hij niet, de zondaar kan niet bestaan in Gods heilig recht, want God is een verterend vuur voor de zondaar, Christus moet eerst tussenbeide komen en de zonde wegnemen.
Dat is de ernst van de zonde, Wij kunnen van God niet iets zeggen wat Hij nooit gezegd heeft, dat is gevaarlijk.

Mozes en de profeten wil zeggen de schrift, die moeten we geloven en aannemen alles wat erin staat, zegen en vloek.

God wijst niemand af die tot hem komt, maar die komt alleen door Zijn trekkend werk in die persoon
Dat is ook niet wat ik bedoelde met mijn stukje. Wat ik bedoel is het verschil door onmacht en onwil en het aanbod van genade. Wij zitten in onze dodencel, maar... God bied ons en iedereen die de Bijbel leest vrijheid en genade aan. Er staat niet voor op de kaft van de Bijbel: niet voor jantje of pietje. Het wordt dus aan ieder mens (die Gods Woord, de Bijbel heeft of kan kopen, of kennis gemaakt heeft met de Bijbel op welke manier dan ook) aangeboden. Als wij mensen die vrijheid niet aannemen ligt dit niet aan God of aan het niet kunnen. God zet in de Bijbel de deur wagenwijd open, heeft zelfs voor een Vervanger gezorgd die onze straf heeft overgenomen. Hoezo zou het dan geen welmenend aanbod kunnen zijn? Nee, dan is het ONWIL als je het niet gelooft en in de dodencel blijft zitten. Nu zal je zeggen: Het geloof moet je geschonken worden en de wil gebogen. Dan heb ik één antwoord: Absoluut waar, bid er maar om en het zal je gegeven worden. Een ieder die tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen. En dan staat er volgens mij ook nog ergens: Maar gij WILT tot Mij niet komen en dat werd gezegd tegen "gelovigen en ongelovigen" Zonder uitzondering.
Waarom zouden we Gods liefde, die onmetelijk is, kleiner gaan maken?[/quote

Nu ga je alles doorelkaar halen wat niet bijelkaar past.

Alle logica is weg.
en als het de ONWIL van de mens is dan is het VRIJE WIL, dan zijn we arminiaans.
Waarom zouden we mensen vals voorlichten en zeggen er is liefde voor iedereen en er is alverzoening het maakt niet uit wat je doet het komt toch wel goed
mayflower

Bericht door mayflower »

Voor de gene die engels kan lezen en verstaan:

Does God Desire to Save the Reprobate? Rev. Angus Stewart

http://www.cprf.co.uk/articles/doesGoddesire.htm

Does God Desire to Save the Reprobate? Matthew 11:25-26 (het is lezing nr. 15).

http://www.cprf.co.uk/audio.htm

DOES GOD DESIRE THE SALVATION OF ALL MEN? Jack A. Werth Pastor ... 1

http://lbref.org/downloads/Salvation.pdf

DOES GOD DESIRE THE SALVATION OF ALL MEN? Jack A. Werth Pastor ... 2

http://lbref.org/downloads/Salvation2.pdf
Laatst gewijzigd door mayflower op 28 feb 2009, 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Zonderling

Bericht door Zonderling »

Alexander CD schreef:Zonderling schreef,
Nodiging is zéér Bijbels. En deze nodiging gebeurt zelfs 'van Christus wege':

Citaat:
20 Zo zijn wij dan gezanten van Christuswege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christuswege: Laat u met God verzoenen.
Wij willen graag dat een ieder tot bekering komt, daarom staat er wij!
Er staat niet God bidt u van Christuswege.
Alexander CD, hiermee verwring je deze tekst.

Want de apostelen en alle dienaren van het Evangelie zijn GEZANTEN VAN CHRISTUSWEGE, ALSOF GOD DOOR ONS BADE.
Het is niet WIJ, APOSTELEN, PREDIKANTEN. Nee, het is GODS stem in de prediking.
Hún boodschap is Góds boodschap.
Hún prediking is Góds prediking.
Hún bidden: LAAT U MET GOD VERZOENEN, is Góds bidden: LAAT U MET MIJ VERZOENEN.
Wie hen verwerpt, verwerpt God.
Wie hen verwerpt, verwerpt Christus.

Z.
Zonderling

Alexander CD schreef:Alle logica is weg.
en als het de ONWIL van de mens is dan is het VRIJE WIL, dan zijn we arminiaans.
Alexander CD,

Ik moet je ernstig waarschuwen voor jouw eigen logica, die niet is naar Gods Woord.
De mens gaat óók vanwege zijn onwil verloren.
En hij kiest inderdaad VRIJWILLIG voor het kwade (want het goede te kiezen kan hij niet).
Wat is dit vrijwillige: Dat hij kiest zonder dwang, maar geheel naar zijn eigen lust en wil.
Dat is niet Remonstrants, dat is voluit Gereformeerd.
Z.
Alexander CD

Zonderling schreef:
Alexander CD schreef:Alle logica is weg.
Alexander CD,

Ik moet je ernstig waarschuwen voor jouw eigen logica, die niet is naar Gods Woord.
De mens gaat óók vanwege zijn onwil verloren.
En hij kiest inderdaad VRIJWILLIG voor het kwade (want het goede te kiezen kan hij niet).
Dat is niet Remonstrants, dat is voluit Gereformeerd.
Z.
Haal eerst de balk uit uw eigen oog, Zonderling, dan kun je scherper kijken om de splinter uit mijn oog te halen
Zonderling

@Alexander CD, het onjuist spreken over de vrije wil is misschien een splinter. Maar wanneer je Gods Woord in 2 Korinthe 5:20 verwringt, kan ik dat moeilijk een spinter noemen. Zeker niet in het licht van het onderwerp waarover wij spreken.
Zonderling

Dordtse Leerregels, III-IV.9
9 Dat er velen, door de bediening des Evangelies geroepen zijnde, niet komen en niet bekeerd worden, daarvan is de schuld niet in het Evangelie, noch in Christus, door het Evangelie aangeboden zijnde, noch in God, Die door het Evangelie roept, en Zelf ook dien Hij roept onderscheiden gaven mededeelt; maar in degenen die geroepen worden; van dewelken sommigen, zorgeloos zijnde, het woord des levens niet aannemen; anderen nemen het wel aan, maar niet in het binnenste huns harten, en daarom is het dat zij, na een kortstondige blijdschap van het tijdgeloof, wederom terugwijken; anderen verstikken het zaad des Woords door de doornen der zorgvuldigheden en wellusten der wereld, en brengen geen vruchten voort; hetwelk onze Zaligmaker leert in de gelijkenis van het zaad (Matth. 13).
(Alexander CD: Dit is dit puur Remonstrants.
Want een aanbieding van Christus betekent dat een mens een keuze heeft. Maar hij is dood in zonden en misdaden en heeft geen keuze. Dus Christus wordt ook niet aangeboden.
En het feit dat een mens volgens deze leerregels het woord niet aanneemt, ja zelfs niet wil aannemen, is eveneens Remonstrants, want dit is de leer van een vrije wil. Hetgeen een kenmerk is van Arminianisme.) :nonnon
Alexander CD

beste Zonderling,
Als de vaderen geweten hadden hoe het woord aangeboden nu gebruikt wordt hadden ze het nooit opgeschreven.
De één neemt het wel aan en de andere niet, er staat alleen niet bij uit vrije wil, dan was het remonstrants geweest.
Zo je hebt eigenlijk geen punt.

Er staat meer in de DL.

Maar laten we eens zien wat we gemeenschappelijk hebben.

- De mens is dood door de zonde en de misdaden?
- De Zaligmaking is het werk van God alleen?
- God is naast genadig ook rechtvaardig, Hij ziet niks door de vingers
- we kunnen God alleen maar dankbaar zijn>

Kunnen we dat met elkaar eens zijn?
Ad Kalle
Contacteer:

Bericht door Ad Kalle »

Alexander CD schreef:
Ad Kalle schreef:

Dat is ook niet wat ik bedoelde met mijn stukje. Wat ik bedoel is het verschil door onmacht en onwil en het aanbod van genade. Wij zitten in onze dodencel, maar... God bied ons en iedereen die de Bijbel leest vrijheid en genade aan. Er staat niet voor op de kaft van de Bijbel: niet voor jantje of pietje. Het wordt dus aan ieder mens (die Gods Woord, de Bijbel heeft of kan kopen, of kennis gemaakt heeft met de Bijbel op welke manier dan ook) aangeboden. Als wij mensen die vrijheid niet aannemen ligt dit niet aan God of aan het niet kunnen. God zet in de Bijbel de deur wagenwijd open, heeft zelfs voor een Vervanger gezorgd die onze straf heeft overgenomen. Hoezo zou het dan geen welmenend aanbod kunnen zijn? Nee, dan is het ONWIL als je het niet gelooft en in de dodencel blijft zitten. Nu zal je zeggen: Het geloof moet je geschonken worden en de wil gebogen. Dan heb ik één antwoord: Absoluut waar, bid er maar om en het zal je gegeven worden. Een ieder die tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen. En dat werd gezegd tegen "gelovigen en ongelovigen" Zonder uitzondering. En dan staat er volgens mij ook nog ergens: Maar gij WILT tot Mij niet komen

Alle logica is weg.
Waarom zouden we mensen vals voorlichten en zeggen er is liefde voor iedereen en er is alverzoening het maakt niet uit wat je doet het komt toch wel goed
Ik heb even een stukje blauw gemaakt. Daarmee heb ik bedoeld dat (zoals ik ook al in een eerder stukje schreef) De WIL VAN DE MENS IS GEEN VRIJE WIL, MAAR EEN VERVLOEKTE ONWIL DOOR DE ZONDEVAL, DIE ALLEEN DOOR GOD ZELF VERNIEUWD KAN WORDEN. En God heeft in de Bijbel beloofd dat Hij die wil vernieuwen als je Hem daarom vraagt. Dat vind ik heel wat anders dan de Arminiaanse vrije wil. Arminius leerde volgens mij dat de mens de mogelijkheid heeft om te kiezen of niet, zonder erbij te vertellen dat de wil van de mens van nature verdorven is. En het woord alverzoening heb ik niet in mijn mond genomen, maar het aanbod van verzoening.
Gevoelens zijn meer dan woorden, woorden zijn slechts uitingen van gevoelens.
Alexander CD

Ad Kalle schreef:
Alexander CD schreef:
Ad Kalle schreef:

Dat is ook niet wat ik bedoelde met mijn stukje. Wat ik bedoel is het verschil door onmacht en onwil en het aanbod van genade. Wij zitten in onze dodencel, maar... God bied ons en iedereen die de Bijbel leest vrijheid en genade aan. Er staat niet voor op de kaft van de Bijbel: niet voor jantje of pietje. Het wordt dus aan ieder mens (die Gods Woord, de Bijbel heeft of kan kopen, of kennis gemaakt heeft met de Bijbel op welke manier dan ook) aangeboden. Als wij mensen die vrijheid niet aannemen ligt dit niet aan God of aan het niet kunnen. God zet in de Bijbel de deur wagenwijd open, heeft zelfs voor een Vervanger gezorgd die onze straf heeft overgenomen. Hoezo zou het dan geen welmenend aanbod kunnen zijn? Nee, dan is het ONWIL als je het niet gelooft en in de dodencel blijft zitten. Nu zal je zeggen: Het geloof moet je geschonken worden en de wil gebogen. Dan heb ik één antwoord: Absoluut waar, bid er maar om en het zal je gegeven worden. Een ieder die tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen. En dat werd gezegd tegen "gelovigen en ongelovigen" Zonder uitzondering. En dan staat er volgens mij ook nog ergens: Maar gij WILT tot Mij niet komen

Alle logica is weg.
Ik heb even een stukje blauw gemaakt. Daarmee heb ik bedoeld dat (zoals ik ook al in een eerder stukje schreef) De WIL VAN DE MENS IS GEEN VRIJE WIL, MAAR EEN VERVLOEKTE ONWIL DOOR DE ZONDEVAL, DIE ALLEEN DOOR GOD ZELF VERNIEUWD KAN WORDEN. En God heeft in de Bijbel beloofd dat Hij die wil vernieuwen als je Hem daarom vraagt. Dat vind ik heel wat anders dan de Arminiaanse vrije wil. Arminius leerde volgens mij dat de mens de mogelijkheid heeft om te kiezen of niet, zonder erbij te vertellen dat de wil van de mens van nature verdorven is. En het woord alverzoening heb ik niet in mijn mond genomen, maar het aanbod van verzoening.
met andere woorden je wilt een reddingsboei uitgooien naar iemand die al verdronken is?
God biedt iets welgemeend aan maar die iemand kan het niet aannemen?
De zondaar wil niet bidden om zijn behoudt, omdat Hij daarvoor geen vrije wil heeft?
Dat is wreed zeg!
Gesloten