-DIA- schreef:Ik heb ook nog een hele stapel DE-punten. Alleen we komen er nooit uit, er is geen gelegenheid om eens naar zo'n geschenkenwinkeltje te gaan... Maar ik bewaar ze nog wel als zich de gelegenheid nog eens voordoet...
-DIA-
Het is voor jou niet ver weg, in Joure is een DE-winkeltje.
Succes!
Hmm... Enschede is anders een stuk dichterbij! Toen we nog mobiel waren gingen we wel eens naar Joure, gewoon om er een uitje van te maken...
-DIA- schreef:Ik heb ook nog een hele stapel DE-punten. Alleen we komen er nooit uit, er is geen gelegenheid om eens naar zo'n geschenkenwinkeltje te gaan... Maar ik bewaar ze nog wel als zich de gelegenheid nog eens voordoet...
-DIA-
nou die kun je tegenwoordig ook online gebruiken. kijk maar eens op de DE site. Je hoeft er de deur niet meer voor uit.
Wij hebben altijd al een koffieztter van DE.
Doe je tussen de 12 en de 15 jaar mee.
Maar ze zijn wel 20000+ punten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Het viel vast al op, ik verzamel preken over weinig bepreekte of niet bepreekte bijbelgedeelten.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Johann Gottfried Walther schreef:Het viel vast al op, ik verzamel preken over weinig bepreekte of niet bepreekte bijbelgedeelten.
En hoe groot is je verzameling met preken over niet-bepreekte Bijbelgedeelten al?
Weet dat dat een wat ongelukkige zin zo is, maar bedoel dus preken over gedeelte waar ik nog geen enkele preek over ken.
En ja zodra ik er een preek over heb, dan is het niet meer een niet bepeekte bijbelgedeelte.
Er zijn van die gedeelte die lijken predikanten maar al te graag over te slaan. Vroeger (de Reformatoren) die preekte heel een bijbelboek door en dan stonden ze nog stil bij elk vers ook.
Maar bijv. Luk 1 vers 1-4 is zo'n gedeelte, of losse verzen uit Mattheus 1 vers 1-17, Leviticus vrijwel in zijn geheel. En zo zijn er tal van voorbeelden.
En zo was ik dan wel eens zeer verbaast een preek tegen te komen over Mattheus 1 vers 3a
en een preek over Lukas 1 vers 1-4.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
dan moet ik m'n vriend 's even aankijken, die heeft nog een hele stapel liggen, o.a. oude platen van Madonna, en andere beroemdheden, wie weet wil 'ie nog wat kwijt
It's nice to be important, but it's more important to be nice...