Klopt, hij heeft het nog helemaal niet aangenomen, maar ook nog niet voor bedankt. (volgens refdag.nl)Adelbach schreef:Van verschillende kanten wordt het tegengesproken dat ds. Karels het beroep naar Elspeet niet hebt aangenomen.
Weet iemand er meer van?
beroepingswerk, deel 2
-
Ik hoorde dat hij uiterlijk volgende week donderdag beslist...MariaW schreef:Klopt, hij heeft het nog helemaal niet aangenomen, maar ook nog niet voor bedankt. (volgens refdag.nl)Adelbach schreef:Van verschillende kanten wordt het tegengesproken dat ds. Karels het beroep naar Elspeet niet hebt aangenomen.
Weet iemand er meer van?
Maar ja, wat moet je geloven van wat je hoort? 8)
Miepie schreef:Nee hoor, maar gezien de posting van BJD dat ze in Hardinxveld (gemeente van Ds. W.J. Karels) nog van niets weten, zou ik graag nog een bevestiging zien, of bronvermelding, of hoe je het ook noemen wilt.memento schreef:Waarom? verwacht je dat hier leugens verteld worden??Miepie schreef:Kan iemand dit bevestigen?Jongere schreef:Aangenomen:
Ds. Vogelaar naar Zwolle
Ds. W. Karels naar Elspeet
Zo gek was deze vraag dus niet !
Toen ik een vorige keer om een bronvermelding vroeg werd er ook verbaasd op gereageerd.
Maar zie nu : heel Nederland in rep en roer over een bericht wat vooralsnog niet waar blijkt te zijn.
In het vervolg is dus voorzichtigheid geboden.
-
Tja... Vandaag kreeg ik het ook te horen van een willekeurige voorbijganger. Nu ja, niet helemaal willekeurig, anders zou je zo iets niet zeggen. Ze verzekerde mij dat ze het heel zeker wist van dominee Karels.... Gehoord van mensen die de buren van het nichtje van de oom van de schoonzoon konden....jvdg schreef:Ik blijf me afvragen hoe zo'n gerucht in de wereld komt.
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
-
Ook bij mij blijven de geruchten hardnekkig binnenkomen dat hij het heeft aangenomen.edele strijdster schreef:Tja... Vandaag kreeg ik het ook te horen van een willekeurige voorbijganger. Nu ja, niet helemaal willekeurig, anders zou je zo iets niet zeggen. Ze verzekerde mij dat ze het heel zeker wist van dominee Karels.... Gehoord van mensen die de buren van het nichtje van de oom van de schoonzoon konden....jvdg schreef:Ik blijf me afvragen hoe zo'n gerucht in de wereld komt.
- Oude-Waarheid
Ik zag bij jou Ds. Wisse staan en las juist dit stukje:Oude Paden schreef:Even duidelijkheid:
Ds. W.J. Karels heeft het beroep nog NIET aangenomen naar Elspeet.
Hij betreurt het dat mensen dit rondbazuinen
Vrijwel altijd als prof. Wisse ergens sprak, stroomde de kerk vol. Hij genoot van zo’n „duizendkoppige menigte”, het streelde zijn ijdelheid ook wel wat. In dit verband noteerde ds. P. Beekhuis overigens een aardige anekdote. „U hebt kostelijk gepreekt”, zei eens een broeder na afloop van een dienst tegen prof. Wisse, „maar één ding is jammer.” „En dat is?” „Dat u zo verschrikkelijk hoogmoedig bent.” Wisses antwoord: „Ja, dat is waar, u hebt gelijk. Dat heb ik meegenomen uit het paradijs. En – wat hebt u meegenomen uit het paradijs?” De broeder was snel verdwenen.
Het was net voor mijn tijd van mijn vader hoorde ik hetzelfde als hij
in Amsterdam sprak was de kerk overvol ze stonden zelfs.
En dat in Amsterdam waar is die tijd gebleven

PKN Hazerswoude keurt ook echtgeno(o)t(e) predikant
ZA 03 mrt 2007 | 16.47
De Protestantse Gemeente Hazerswoude zoekt niet alleen een actieve dominee. Ook zijn of haar echtgeno(o)t(e) moet 'zichtbaar meeleven', zo is te lezen in de advertentie in het jongste nummer van Kerkinformatie, een blad van de Protestantse Gemeente in Nederland. Daarmee heeft de Hazerswoudse gemeente ongewild een discussie op gang gebracht.
De discussie is aangezwengeld door oud-gemeentepredikant Bernard Baakman. Hij is nu pastor in Bartimeus Sonneheerdt in Doorn. ''Zo'n toevoeging is onzorgvuldig naar mensen toe die niet getrouwd zijn. En bovendien overbodig. Iedereen behoort loyaal te zijn aan het werk van de ander.'' Baakman neemt het woord ouderwets in de mond. ''Het is een miskenning van partners die op een andere manier meelevend zijn. Ik ken mensen die goud waard zijn voor hun partner, zonder dat het voor een geloofgemeenschap zichtbaar is.''
De advertentie heeft inmiddels veel los gemaakt, beseft voorzitter Hagendoorn van de kerkenraad. Heel wat journalisten heeft hij al aan de lijn gehad. Hij snapt de ophef niet. ''Wij willen beslist niet terug in de tijd toen predikantsvrouwen voorzitter moesten zijn van de plaatselijke vrouwenbond. Maar het is wel zo dat een dominee een openbare functie bekleedt. Dan mag je ook van de partner verwachten dat hij of zij zichtbaar is.''
De voorzitter vertelt dat het domineesechtpaar Lorier op allerlei gebied erg actief in de gemeenschap is geweest. Dominee Theo Lorier is echter vanwege een ernstige ziekte vervroegd met emeritaat gegaan. Hagendoorn: ''De betrokkenheid van beiden ervaarden we als bijzonder prettig. We beseffen echt wel dat we zo'n echtpaar niet weer zullen krijgen.''
Bron: Leidsch Dagblad
Zucht...........................
ZA 03 mrt 2007 | 16.47
De Protestantse Gemeente Hazerswoude zoekt niet alleen een actieve dominee. Ook zijn of haar echtgeno(o)t(e) moet 'zichtbaar meeleven', zo is te lezen in de advertentie in het jongste nummer van Kerkinformatie, een blad van de Protestantse Gemeente in Nederland. Daarmee heeft de Hazerswoudse gemeente ongewild een discussie op gang gebracht.
De discussie is aangezwengeld door oud-gemeentepredikant Bernard Baakman. Hij is nu pastor in Bartimeus Sonneheerdt in Doorn. ''Zo'n toevoeging is onzorgvuldig naar mensen toe die niet getrouwd zijn. En bovendien overbodig. Iedereen behoort loyaal te zijn aan het werk van de ander.'' Baakman neemt het woord ouderwets in de mond. ''Het is een miskenning van partners die op een andere manier meelevend zijn. Ik ken mensen die goud waard zijn voor hun partner, zonder dat het voor een geloofgemeenschap zichtbaar is.''
De advertentie heeft inmiddels veel los gemaakt, beseft voorzitter Hagendoorn van de kerkenraad. Heel wat journalisten heeft hij al aan de lijn gehad. Hij snapt de ophef niet. ''Wij willen beslist niet terug in de tijd toen predikantsvrouwen voorzitter moesten zijn van de plaatselijke vrouwenbond. Maar het is wel zo dat een dominee een openbare functie bekleedt. Dan mag je ook van de partner verwachten dat hij of zij zichtbaar is.''
De voorzitter vertelt dat het domineesechtpaar Lorier op allerlei gebied erg actief in de gemeenschap is geweest. Dominee Theo Lorier is echter vanwege een ernstige ziekte vervroegd met emeritaat gegaan. Hagendoorn: ''De betrokkenheid van beiden ervaarden we als bijzonder prettig. We beseffen echt wel dat we zo'n echtpaar niet weer zullen krijgen.''
Bron: Leidsch Dagblad
Zucht...........................
Dat was al eens opgemerktMiepie schreef:Ooooh, dus zo gek was mijn vraag om bestiging dus niet.................... :roll:Oude Paden schreef:Even duidelijkheid:
Hij betreurt het dat mensen dit rondbazuinen

vlinder schreef:Dat was al eens opgemerktMiepie schreef:Ooooh, dus zo gek was mijn vraag om bestiging dus niet.................... :roll:Oude Paden schreef:Even duidelijkheid:
Hij betreurt het dat mensen dit rondbazuinenMaar ik wil het wel toegeven hoor, mijn vraag was dommer :mrgreen: