Simon, Simon wat ben je toch hard. Ik mis de liefde in je opsomming. De dominee is gewoon aan de kant gezet, niet er omheen poetsen. Het hele kerkverband ligt overhoop en jij probeert te vergoelijkenSimon0612 schreef:Beste bijdrager, ook deze bijdrage is feitelijk onjuist.Bijdrager schreef:Geroepen predikant? Hij wordt aan de kant gezet dat lijkt mij erger dan mijn constatering dat zijn voordracht abominabel is. Feitelijk klopt dat toch?Simon0612 schreef:Best Bijdrager, je draagt weinig meer bij dan dat je een man Gods belachelijk maakt. Een geroepen knecht des Heeren beschuldig je van spotten als hij het woord des Heeren verkondigt.Bijdrager schreef:Als dit nog een echte dominee is, dan is de rest dus niet echt. Onvoorstelbaar ik vind het gewoon spotten om zo het Woord te brengen. Waar staat het dat het zo moet? Ik zeg niets over zijn geloof maar zijn voordracht is abominabel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In de tijd van Elisa werden hierom 42 kinderen gedood door 2 beren.
Heb je jezelf al verdiept in het feit waarom de dominee op zo’n wijze praat? Naast het feit dat een ieder zijn eigen kenmerkende stem heeft, niemand op zelfde wijze praat? Misschien helpt het om eerst te onderzoeken voor je gaat roepen.
En wel hierom:
1. De dominee is een van God geroepen dienstknecht.
2. De dominee is niet aan de kant gezet maar op eigen verzoek / verzoek van de kerkenraad los gemaakr van de gemeente van Opheusden.
3. De dominee mag nog steeds voorgaan in de GGiN, uitgezonderd Opheusden.
4. De dominee mag nog steeds de sacramenten bedienen, uitgezonderd in Opheusden.
5. Ik zie het verband niet tussen jouw opmerking en het losmaken van de dominee.
Conclusie: je roept weer wat zonder enig feit of verdere onderbouwing.