JolandaOudshoorn schreef:Die dubbele predestinatie laat ik staan waar hij staat, nl bij God. Ik ga daar niet aankomen of dat begrijpen. Dat is iets waar we later achter zullen komen. Het zelfde geldt eigenlijk voor de inwendige en uitwendige roeping. Daar mogen we niet mee beginnen, daar mogen we wel bij eindigen! Zodat we alle lof aan God mogen toedichten: door U, door U alleen, om 't eeuwig welbehagen!Wilhelm schreef:JolandaOudshoorn schreef:met deze spreuk kan ik van harte instemmen!! Want zo liggen de feiten. helaas hoor ik hier op het forum het omgedraaide: je komt in de hel omdat Christus je verworpen heeft.Johann Gottfried Walther schreef: Om in de hel te kunnen komen, moet men Christus verwerpen.
Ds. Joh. van der Poel
Eens, en Jolanda ik kan je goed begrijpen. Het gaat om de geopenbaarde wil waar wij mee te rekenen hebben. Bekeert u en leef.
Maar we laten toch wel de dubbele predestinatie staan ? Want dat is de andere kant, ik lees op dit forum veel waarvan ik denk, nog even en men zegt dat er vermogens in de mens liggen. En het is niet te hopen dat we die kant uitgaan. Het is een eenzijdig Gods Werk. Dat maakt het wonder ook uit, want anders zou niemand tot Hem komen. Dat is een beetje het punt in veel discussies op dit forum, er wordt regelmatig vanuit een bepaalde eenzijdigheid gereageerd.
Eens.