Misschien moet je drs. De Jong dan toch wat béter lezen. Want hij wijkt wél af van de regels die jij steeds hanteert. Omdat hij primair uitgaat van de uitleg die in de Schrift gehanteerd wordt en niet van hoe wij denken dat de Schrift gelezen moet worden. Hij laat zien dat Schriftverband vaak belangrijker is dan tekstverband. Een belangrijk gegeven.memento schreef:Hij is zeker een boeiend theoloog. Zeker als je helemaal leest wat hij zegt. Voor alle duidelijkheid: de praktijk van de visie van de Jong, men leze maar meer van hem, komt erg dicht in de buurt van wat ik hier gezegd heb. De Jong hanteert dezelfde exegese-regels, net als elke andere Schrift-uitlegger wereldwijd, simpelweg omdat het gewoon de regels zijn van de taal, van hoe je een historische tekst leest. Mijn stelling is ook, dat je de Jong onvolledig weergeeft, en hem daarmee dingen laat zeggen die hij ten zeerste zou ontkennen.
Bovendien is het wel apart dat je eerst aangeeft het niet met hem eens te zijn en hem vervolgens tégen mij gebruikt om datgene te onderbouwen waarin je zegt het niet met hem eens te zijn.