Die overlevering klopt inderdaad: die vriend was mijn vader.albion schreef:Het is al zo oud als de wereld is (occult). Sint Annaland staat bekend als het heksendorp. Er zijn heel wat verhalen in de omloop met sinistere onderwerpen. Ik heb ooit eens bij iemand als gezinsverzorgster gewerkt (Den Haag) en zij zei tegen mij dat ik niet moet schrikken als ik iets langs mijn benen voelde. Dat was dan de geest van haar overleden dochter.blijmoedig schreef:Zou dat echt door het lezen van Harry Potter komen? Dat mensen zich klaarblijkelijk aangetrokken voelen tot 'hocus pocus' heeft volgens mij meer te maken met het feit dat christenen daar klaarblijkelijk niets tegenover weten te stellen. Als de kerken massaal leeglopen, mensen daardoor gaan denken dat de boodschap van de Kerk wel niet zo bijzonder zal zijn, gaan ze het logischerwijs in andere zaken zoeken. Ik zie dus niet boekjes als Harry Potter als oorzaak van deze ontwikkeling, maar wel het falen van de Kerk.memento schreef:In veel plaatsen hebben deze occulte groepen meer actieve aanhangers, dan dat de lokale christelijke gemeente aan actieve leden heeft.
Mijn vader ging samen met 3 vrienden 'stappen' en ze kwamen langs een gebouw waar een soort hypnotiseur bezig was. 'Kom', zei een vriend, 'laten we hier naar binnengaan, je zult zien dat
hij niets kan doen'. Zij naar binnen, vertelde mijn vader en die man keek de zaal door en zag hen zitten en vroeg aan die vriend of hij de zaal wilde verlaten omdat hij zijn werk niet uit kon voeren.
Ik weet ook niet hoe dat zit, maar zo is de overlevering. Mijn vader was erg nuchter maar sprak nooit over deze dingen, mijn moeder was veel 'bij' geloviger en wilde nooit dat er over gesproken werd.
Maar dat er krachten zijn die schadelijk zijn dat geloof ik echt wel. Wat dachten jullie van de Satanskerk?
Dungan actie C1000
Re: Dungan actie C1000
Gelukkig ben ik er geen fan van.
Ik vind het nou eigenlijk ook niet echt goed, maar als je na gaat denken wat er allemaal nog meer van dat spul in de wereld is, dan raken we nooit uitgeteld.
Dus om hier nou zo dramatisch over te doen?
Ik vind het nou eigenlijk ook niet echt goed, maar als je na gaat denken wat er allemaal nog meer van dat spul in de wereld is, dan raken we nooit uitgeteld.
Dus om hier nou zo dramatisch over te doen?

You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Hetzelfde verhaal heb ik eens horen vertellen en toen betrof het mijn grootmoeder.Tiberius schreef:Die overlevering klopt inderdaad: die vriend was mijn vader.albion schreef:Het is al zo oud als de wereld is (occult). Sint Annaland staat bekend als het heksendorp. Er zijn heel wat verhalen in de omloop met sinistere onderwerpen. Ik heb ooit eens bij iemand als gezinsverzorgster gewerkt (Den Haag) en zij zei tegen mij dat ik niet moet schrikken als ik iets langs mijn benen voelde. Dat was dan de geest van haar overleden dochter.blijmoedig schreef:Zou dat echt door het lezen van Harry Potter komen? Dat mensen zich klaarblijkelijk aangetrokken voelen tot 'hocus pocus' heeft volgens mij meer te maken met het feit dat christenen daar klaarblijkelijk niets tegenover weten te stellen. Als de kerken massaal leeglopen, mensen daardoor gaan denken dat de boodschap van de Kerk wel niet zo bijzonder zal zijn, gaan ze het logischerwijs in andere zaken zoeken. Ik zie dus niet boekjes als Harry Potter als oorzaak van deze ontwikkeling, maar wel het falen van de Kerk.memento schreef:In veel plaatsen hebben deze occulte groepen meer actieve aanhangers, dan dat de lokale christelijke gemeente aan actieve leden heeft.
Mijn vader ging samen met 3 vrienden 'stappen' en ze kwamen langs een gebouw waar een soort hypnotiseur bezig was. 'Kom', zei een vriend, 'laten we hier naar binnengaan, je zult zien dat
hij niets kan doen'. Zij naar binnen, vertelde mijn vader en die man keek de zaal door en zag hen zitten en vroeg aan die vriend of hij de zaal wilde verlaten omdat hij zijn werk niet uit kon voeren.
Ik weet ook niet hoe dat zit, maar zo is de overlevering. Mijn vader was erg nuchter maar sprak nooit over deze dingen, mijn moeder was veel 'bij' geloviger en wilde nooit dat er over gesproken werd.
Maar dat er krachten zijn die schadelijk zijn dat geloof ik echt wel. Wat dachten jullie van de Satanskerk?
Zij wilde uit nieuwsgierigheid eens horen wat dat inhield zo'n spirituele bijeenkomst in Rotterdam.
Er werd daarop gezegd tot de aanwezigen, dat iemand hem tegenwerkte en of diegene de zaal wilde verlaten.
Hierop is mijn grootmoeder weggegaan.
Zij had wel meer van die eigenaardige dingen.
Eens waren ze onderweg en toen kreeg mijn grootmoeder de rillingen over haar lijf.
Zij zei daarop: "Er is iemand overleden in de familie..."
Toen zij thuiskwamen vertelde de dochter (mijn tante) dat zij was gebeld, dat er een zus van mijn grootmoeder uit Duitsland, plotseling was overleden.
Het tijdstip van het overlijden kwam overéén met het tijdstip met het gevoelen van mijn grootmoeder.
Er kwam ook eens een dominee na een preekbeurt langs, waarmee zij bevriend waren.
Grootmoeder was zelf niet naar de dienst geweest, maar ze noemde de tekst waarover de dominee had gepreekt en welke psalmverzen er waren gezongen.
Zij had thuis de psalmen meegezongen...
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Ik vraag me ook af hoe Tiberius het zo stellig weet dat het zijn vader was die bevriend was met mijn vader!PvS schreef:Hetzelfde verhaal heb ik eens horen vertellen en toen betrof het mijn grootmoeder.Tiberius schreef:
Die overlevering klopt inderdaad: die vriend was mijn vader.
Zij wilde uit nieuwsgierigheid eens horen wat dat inhield zo'n spirituele bijeenkomst in Rotterdam.
Er werd daarop gezegd tot de aanwezigen, dat iemand hem tegenwerkte en of diegene de zaal wilde verlaten.
Eens waren ze onderweg en toen kreeg mijn grootmoeder de rillingen over haar lijf.
Toen zij thuiskwamen vertelde de dochter (mijn tante) dat zij was gebeld, dat er een zus van mijn grootmoeder uit Duitsland, plotseling was overleden.
Het tijdstip van het overlijden kwam overéén met het tijdstip met het gevoelen van mijn grootmoeder.
Er kwam ook eens een dominee na een preekbeurt langs, waarmee zij bevriend waren.
Grootmoeder was zelf niet naar de dienst geweest, maar ze noemde de tekst waarover de dominee had gepreekt en welke psalmverzen er waren gezongen.
Mijn moeder had ook zulke dingen als wat jij beschreef van je grootmoeder, maar ook over dagelijkse dingen. Ze (mijn vader en moeder) liepen samen te wandelen
toen er een vrachtwagen langs reed. Mijn moeder was bang dat er een wiel van de vrachtwagen zou afrollen. Mijn vader lachte er om, maar ze had het nog niet gezegd.
of het gebeurde. Gelukkig werden ze niet geraakt. Als ik aan mijn moeder denk dan denk ik altijd aan de doos van Pandorra. Die kreeg als straf dat ze altijd de waarheid
zou vertellen, maar dat niemand haar zou geloven. Dat kon je van mijn moeder ook zeggen. Wat ze zei was waar maar ze werd niet geloofd. Door de jaren heen kwam
het toch uit dat ze gelijk had.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Volgens mij haal je hier pandora en Cassandra door elkaaralbion schreef:Ik vraag me ook af hoe Tiberius het zo stellig weet dat het zijn vader was die bevriend was met mijn vader!PvS schreef:Hetzelfde verhaal heb ik eens horen vertellen en toen betrof het mijn grootmoeder.Tiberius schreef:
Die overlevering klopt inderdaad: die vriend was mijn vader.
Mijn moeder had ook zulke dingen als wat jij beschreef van je grootmoeder, maar ook over dagelijkse dingen. Ze (mijn vader en moeder) liepen samen te wandelen
toen er een vrachtwagen langs reed. Mijn moeder was bang dat er een wiel van de vrachtwagen zou afrollen. Mijn vader lachte er om, maar ze had het nog niet gezegd.
of het gebeurde. Gelukkig werden ze niet geraakt. Als ik aan mijn moeder denk dan denk ik altijd aan de doos van Pandorra. Die kreeg als straf dat ze altijd de waarheid
zou vertellen, maar dat niemand haar zou geloven. Dat kon je van mijn moeder ook zeggen. Wat ze zei was waar maar ze werd niet geloofd. Door de jaren heen kwam
het toch uit dat ze gelijk had.

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Pandorra moest toch een doos wegbrengen maar mocht niet kijken wat er inzat? Als ze het toch zou doen kreeg ze als straf dat ze altijd de waarhehid zou vertellen, maar dat niemand haar zou geloven? Ze noemen het toch de doos van Pandorra?parsifal schreef:
Volgens mij haal je hier pandora en Cassandra door elkaar.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lesje mythologie:albion schreef:Pandorra moest toch een doos wegbrengen maar mocht niet kijken wat er inzat? Als ze het toch zou doen kreeg ze als straf dat ze altijd de waarhehid zou vertellen, maar dat niemand haar zou geloven? Ze noemen het toch de doos van Pandorra?parsifal schreef:
Volgens mij haal je hier pandora en Cassandra door elkaar.
Het was inderdaad de doos van pandora. Daarin zaten alle rampen die de mensheid kan overkomen en ze werden door Pandora losgelaten (omdat ze nieuwsgierig was naar de inhoud). Hoe ze persoonlijk gestraft werd weet ik niet.
Cassandra had beloofd met de god Apollo het bed te delen (en kreeg voor die belofte de gave van de voorspelling), later weigerde ze en als straf kreeg ze te horen dat nooit iemand haar zou geloven. Dit was nogal pijnlijk tijdens de val van Troje en later bij de moord op Agamemnon. Over Cassandra heeft de Zweedse popgroep Abba nog een lied gemaakt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Even terug naar de dungan actie.
Wanneer je de commercial bekijkt, zie je dat een kind letterlijk verandert in een 'monster' / karakter.
Behalve dat dat al iets is wat je toch je kinderen wilt meegeven, zouden de vulgaire boeren en het spugen ook al niet tegen de moraal ingaan?
M.i. wordt occultisme in onze kringen nog steeds onderschat. En kun je bij deze actie wel spreken van occultisme. Men leze wikepedia er nog maar eens op na.
Laten we juist waakzaam zijn om onze kinderen niet te vergiftigen met dit soort troep.
Meerdere acties zijn er al geweest afgelopen jaar, bij ah/c1000 enz. En vele kunnen we als christen niet achterstaan, maar dat het zich nu juist met magische/ occulte elementen richt op de kinderen... we kunnen niet waakzaam genoeg zijn.
Meen ergens in t topic gelezen te hebben, dat er zoveel is dat dan niet kan.
Durven we er nog voor uit te komen. We kunnen onze hoofden wel in t zand steken, maar laten we juist als christen meer naar buiten komen, dus daar waar nodig.. bespreekbaar maken..
Wanneer je de commercial bekijkt, zie je dat een kind letterlijk verandert in een 'monster' / karakter.
Behalve dat dat al iets is wat je toch je kinderen wilt meegeven, zouden de vulgaire boeren en het spugen ook al niet tegen de moraal ingaan?
M.i. wordt occultisme in onze kringen nog steeds onderschat. En kun je bij deze actie wel spreken van occultisme. Men leze wikepedia er nog maar eens op na.
Laten we juist waakzaam zijn om onze kinderen niet te vergiftigen met dit soort troep.
Meerdere acties zijn er al geweest afgelopen jaar, bij ah/c1000 enz. En vele kunnen we als christen niet achterstaan, maar dat het zich nu juist met magische/ occulte elementen richt op de kinderen... we kunnen niet waakzaam genoeg zijn.
Durven we er nog voor uit te komen. We kunnen onze hoofden wel in t zand steken, maar laten we juist als christen meer naar buiten komen, dus daar waar nodig.. bespreekbaar maken..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-
Zijn sommige dingen ook niet gewoon deskinds? We hoeven van onze kinderen toch ook niet een soort model-robots te maken?henriët schreef:Even terug naar de dungan actie. Wanneer je de commercial bekijkt, zie je dat een kind letterlijk verandert in een 'monster' / karakter. Behalve dat dat al iets is wat je toch je kinderen wilt meegeven, zouden de vulgaire boeren en het spugen ook al niet tegen de moraal ingaan?
Of dat zo is, weet ik niet. Er is echter geen enkele reden om occulte zaken te onderschatten. Omdat de Bijbel heel duidelijk zegt, dat er in de geestelijke wereld voortdurend machten en krachten aan het werk zijn, waartegen we ons moeten wapenen. Tegelijkertijd moeten wij er denk ik voor waken dat we alles van de weeromstuit maar als 'occult' aanduiden. Er is nog altijd een verschil tussen feit en fictie. Wanneer we alles wat er maar een beetje verdacht uitziet als occult aanduiden, krijg je een verschraling van dat begrip. En weten we straks niet het onderscheid te maken tussen daadwerkelijk occulte zaken.M.i. wordt occultisme in onze kringen nog steeds onderschat.
En kun je bij deze actie wel spreken van occultisme.
Alleen omdat er monsters op de plaatjes staan?
Ik denk dat we beter onze kinderen goed kunnen voorlichten, dan hen van alles en nog wat te verbieden en hen van alles en nog wat uit te sluiten. We moeten onze kinderen niet alleen beschermen tegen de boze buitenwereld, maar hen daartegen ook weerbaar maken.Laten we juist waakzaam zijn om onze kinderen niet te vergiftigen met dit soort troep.
- Katharina van Bora
Ik kreeg van een vriendin deze mail, die ik nu aan jullie ook laat lezen:
In de Veluwse Kerkbode lazen wij het volgende, wat we graag aan een ieder doorgeven:
Waarschuwing tegen Actie van C1000
Misschien is het jullie al wel opgevallen op de tv is er een commercial van de C1000. Die beginnen over 10 dagen met de verzamelactie van Dungan. Dat is een heel, heel, heel erg occult spel.
Ik ben heel erg geschrokken van de commercial zelf alleen al. Mijn eigen kinderen riepen mij erbij om me erop te wijzen. Het is te gek voor woorden. Dacht u dat Pokemon al iets was, nou dit zeker net zo erg!
Het spel heeft Bettle of Dungans. Er zijn 10 Dungans (demonen) karakters die je kunt kiezen. Dan ga je vechten met iemand anders om hun munt af te kunnen pakken. In de commercial zie je dan ook dat de kinderen letterlijk in de demon veranderen die ze als karakter gekozen hebben. Daarna gaan ze vechten! Met elkaar die demonen dus door de kinderen heen. De een boert, spuugt, de ander krabt enzovoorts. Het is een walgelijke vertoning die commercial en dat is dus wat ze willen dat onze jeugd gaat doen. En we moeten het vooral doorvertellen aan iedereen dat ze mee moeten gaan doen.
Hoezo je openstellen voor het binnenkomen in je geest van demonen? Waar zijn we nu helemaal mee bezig.
Waarschuw een ieder die u kunt bereiken om zoveel mogelijk kinderen uit de klauwen van de duisternis te houden van dit spel!
In de Veluwse Kerkbode lazen wij het volgende, wat we graag aan een ieder doorgeven:
Misschien is het jullie al wel opgevallen op de tv is er een commercial van de C1000. Die beginnen over 10 dagen met de verzamelactie van Dungan. Dat is een heel, heel, heel erg occult spel.
Ik ben heel erg geschrokken van de commercial zelf alleen al. Mijn eigen kinderen riepen mij erbij om me erop te wijzen. Het is te gek voor woorden. Dacht u dat Pokemon al iets was, nou dit zeker net zo erg!
Het spel heeft Bettle of Dungans. Er zijn 10 Dungans (demonen) karakters die je kunt kiezen. Dan ga je vechten met iemand anders om hun munt af te kunnen pakken. In de commercial zie je dan ook dat de kinderen letterlijk in de demon veranderen die ze als karakter gekozen hebben. Daarna gaan ze vechten! Met elkaar die demonen dus door de kinderen heen. De een boert, spuugt, de ander krabt enzovoorts. Het is een walgelijke vertoning die commercial en dat is dus wat ze willen dat onze jeugd gaat doen. En we moeten het vooral doorvertellen aan iedereen dat ze mee moeten gaan doen.
Hoezo je openstellen voor het binnenkomen in je geest van demonen? Waar zijn we nu helemaal mee bezig.
Waarschuw een ieder die u kunt bereiken om zoveel mogelijk kinderen uit de klauwen van de duisternis te houden van dit spel!
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Dit is de mail(of ongeveer) waar Helma ons op attendeerde in de eerste post! Ik heb 'm ook al diverse keren via via in m'n mailbox gehad!Katharina van Bora schreef:Ik kreeg van een vriendin deze mail, die ik nu aan jullie ook laat lezen:
Alle relativerende mensen en goedsprekers ten spijt wil ik een ieder oproepen deze actie te mijden.
Radicaal gezegd: mijdt deze supermarkten.
Ik ben nooit zo stellig in mijn oordeel, maar aub neem hier afstand van, of probeer deelnemers te wijzen op wat wij vanuit Gods Woord hierover geleerd hebben.
Ik ben nooit zo stellig in mijn oordeel, maar aub neem hier afstand van, of probeer deelnemers te wijzen op wat wij vanuit Gods Woord hierover geleerd hebben.
Alleen n.a.v. een mail? Want nog steeds is niet echt duidelijk wat hier nu precies occult aan is.jvdg schreef:Alle relativerende mensen en goedsprekers ten spijt wil ik een ieder oproepen deze actie te mijden.
Nog los van het feit dat het hier om selectieve stelligheid gaat. Vrijwel iedere supermarkt verkoopt immers tegenwoordig de goed verkopende DVD's bij de kassa's, waaronder die van Harry Potter.
-
Ik schaar dit onder onnodige paniekzaaierij. In plaats van mensen onnodig bang te maken, kunnen we elkaar beter de vraag stellen: 'Is onze geestelijke wapenrusting (Ef. 6:10-18) in orde?' Bij een goed functionerende geestelijke wapenrustig hoeven we niet bij elke willekeurige actie van elke willekeurige supermarkt in de stress te schieten.jvdg schreef:Alle relativerende mensen en goedsprekers ten spijt wil ik een ieder oproepen deze actie te mijden.
Bij een goed functionerende wapenrusting is juist zo'n actie een reden om het te weerstaan.blijmoedig schreef:Ik schaar dit onder onnodige paniekzaaierij. In plaats van mensen onnodig bang te maken, kunnen we elkaar beter de vraag stellen: 'Is onze geestelijke wapenrusting (Ef. 6:10-18) in orde?' Bij een goed functionerende geestelijke wapenrustig hoeven we niet bij elke willekeurige actie van elke willekeurige supermarkt in de stress te schieten.jvdg schreef:Alle relativerende mensen en goedsprekers ten spijt wil ik een ieder oproepen deze actie te mijden.
Zoals jij het stelt kunnen we bij die wapenrusting alles rustig over ons heen laten komen.
Kunnen we alles goed praten en onze kinderen overlaten aan de occulte invloeden?
Zo sterk zijn wij niet, we dwalen allen in veel.
Intriest dat je deze waarschuwingen betitelt als onnodige paniekzaaierij.
Jij bent volwassen, maar je kinderen stel je bloot aan demonisering etc.....
De moslim, waar je vaak voor in de bres springt, zal dit afwijzen.
Zie je nou echt niet hoe satan via boodschappen kans ziet om ons, en vooral, nog liever, onze kinderen onder zijn heerschappij te brengen.
Past dit in de opvoeding van onze kinderen zoals in het formulier van de Heilige Doop is verwoord?