Cursus Geestelijke vorming Zeist
Re: Cursus Geestelijke vorming Zeist
Zal het archief wel even induiken, in de laatste editie staat het er in elk geval niet in.
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
helma schreef:ik wil wel met je meehenriët schreef:Ik meen dat de curusavonden voor het komende seizoen al in 'bewaar het pand' hebben gestaan.
Wie kan mij helpen aan het rooster?
Fijn!!
(ik vond t wel 'eng' om alleen te gaan)
@upquark, dat zou fijn zijn!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
is er nog steeds niemand die weet wie en wanneer in Zeist is?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Helaas, het blijkt dat de vorige BhP'en al weer doorgegeven zijn. Ik heb even zitten zoeken, maar op internet is er verder ook niets over te vinden.
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Wel die in Sommelsdijk (moet je maar niet verhuizenhenriët schreef:is er nog steeds niemand die weet wie en wanneer in Zeist is?

CURSUS GEESTELIJKE VORMING
Nu de vakantie voor vrijwel iedereen voorbij is, kan het van belang zijn het programma 2011/2012 nog eens te vermelden, zodat U de data in uw agenda kunt vastleggen.
Donderdag
8 september, ds.C.G. Vreugdenhil uit Vlissingen
'De vruchten van de Geest'
13 oktober, ds. J.M.J. Kieviet uit Dordrecht
'Och dat het eens kwam te gebeuren'
17 november, dr. W. van Vlastuin uit Wezep
'Mystiek, bevinding en geloof'
19 januari, ds. K.J. Kaptein uit Lunteren
'De spanning tussen christen-zijn en samenleving'
16 februari, de heer H. van Groningen (St. ‘De Vluchtheuvel’) uit Kapelle
'Verwacht u Hem?'
22 maart, ds. J. Westerink
'De zin van het leven'
De bijeenkomsten, waarbij iedereen hartelijk welkom is, beginnen om kwart voor acht in de zaal van de Rehobôthkerk te Sommelsdijk
Het cursusgeld bedraagt € 15.-- voor de gehele cursus, of € 3.50 per avond, inclusief koffie en uittreksel.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat is toch meestal op de zaterdag? Dan kan ze er gelijk een familiebezoekje aan vastkoppelen.huisman schreef:Wel die in Sommelsdijk (moet je maar niet verhuizenhenriët schreef:is er nog steeds niemand die weet wie en wanneer in Zeist is?)

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
-
Dit seizoen hopen we op D.V. maandag 12 september 2011 weer te beginnen met de cursus Geestelijke Vorming.henriët schreef:is er nog steeds niemand die weet wie en wanneer in Zeist is?
De avonden beginnen om 20.00 uur , in de Chr. Geref. Kerk, Bergweg 32 te Zeist.
Het programma is als volgt:
Maandag 12 september 2011, prof. dr. A. Baars, Woudenberg - onderwerp: Morgendienst (het morgengebed) Avonddienst (het avondgebed)
Dinsdag 18 oktober 2011, oud-zendeling br. J. Commelin - onderwerp: “Zijn we ’n Stad op een berg”? Mattheüs 5 vers 14
Dinsdag 15 november 2011, ds. H. Westerhout, Harderwijk - onderwerp: Godsbeelden getoetst.
Maandag 09 januari 2012, dr. M.J. Kater, St. Jansklooster - onderwerp: “Leer van Mij dat Ik zachtmoedig ben”.
Maandag 27 februari 2012, ds. J. Westerink, Urk - onderwerp: Aanneming tot kinderen.
Maandag 19 maart 2012, ds. A.A.F. van de Weg, Soest - onderwerp: De bijbelse realiteit van de hel.
In de pauze koffie en ontmoeting, na de pauze beantwoording van vragen.
Iedereen van harte welkom!
ah dank je! In BWP stond er nog niets over.
Wat ontzettend fijn dat je het even doorgeeft!Johannes 3:16 schreef:Dit seizoen hopen we op D.V. maandag 12 september 2011 weer te beginnen met de cursus Geestelijke Vorming.henriët schreef:is er nog steeds niemand die weet wie en wanneer in Zeist is?
Maandag 12 september 2011, prof. dr. A. Baars, Woudenberg - onderwerp: Morgendienst (het morgengebed) Avonddienst (het avondgebed)
Dinsdag 18 oktober 2011, oud-zendeling br. J. Commelin - onderwerp: “Zijn we ’n Stad op een berg”? Mattheüs 5 vers 14
Dinsdag 15 november 2011, ds. H. Westerhout, Harderwijk - onderwerp: Godsbeelden getoetst.
Maandag 09 januari 2012, dr. M.J. Kater, St. Jansklooster - onderwerp: “Leer van Mij dat Ik zachtmoedig ben”.
Maandag 27 februari 2012, ds. J. Westerink, Urk - onderwerp: Aanneming tot kinderen.
Maandag 19 maart 2012, ds. A.A.F. van de Weg, Soest - onderwerp: De bijbelse realiteit van de hel.
Bedankt.
@ Helma: ga jij ook?
Zijn er meerdere rf ers die ook gaan?
Ik heb ze wel opgeschreven op de kalenderhenriët schreef:Wat ontzettend fijn dat je het even doorgeeft!Johannes 3:16 schreef:Dit seizoen hopen we op D.V. maandag 12 september 2011 weer te beginnen met de cursus Geestelijke Vorming.henriët schreef:is er nog steeds niemand die weet wie en wanneer in Zeist is?
Bedankt.
@ Helma: ga jij ook?
Zijn er meerdere rf ers die ook gaan?
Avond 1,4,5,6 staan in mijn agenda maar of het zal lukken om te gaan ????
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeist is online te volgen.
Prof.dr. Baars over "de 2e dienst"
http://www.kerkomroep.nl/index.php#prov ... r%3DONLINE
Prof.dr. Baars over "de 2e dienst"
http://www.kerkomroep.nl/index.php#prov ... r%3DONLINE
We zagen je niet huisman?
Het was een mooie avond. Helder.
De avonddienst ( 2 e dienst) als leerdienst HC ( of nbg/ dl)
zo belangrijk. In de HC gaat het Woord van God vanzelf open.De HC is uitermate belangrijk om de kinderen van God te funderen. Voortdurend komen persoonlijke vragen aan de orde. Kennis van de leer is belangrijk. KEnnis is verrijkend.
zo belangrijk. In de HC gaat het Woord van God vanzelf open.De HC is uitermate belangrijk om de kinderen van God te funderen. Voortdurend komen persoonlijke vragen aan de orde. Kennis van de leer is belangrijk. KEnnis is verrijkend.
Zag je mij niet staan.....tsssssssssssssss. (Ik heb een gedeelte meegeluisterd online )henriët schreef:We zagen je niet huisman?
(((Oh was jij dat langs de kant van de weg.. met lekke ttssss band;))))huisman schreef:Zag je mij niet staan.....tsssssssssssssss. (Ik heb een gedeelte meegeluisterd online )henriët schreef:We zagen je niet huisman?
Ja fijn dat dat mogelijk is! En itt M harnis, is het gratis ( mèt collecte)