Je kunt dan denken aan Mattheüs 7 of 25, om maar twee plaatsen te noemen.aboricultura schreef:opzich hele mooie postings maar de meeste spreken over ervaring of bevinding.
Mijn vraag is waar in de bijbel staat iets over nabijkomende godsdienst?
vraag over een gezegde
Re: vraag over een gezegde
Heb je inhoudelijke moeite?Afgewezen schreef:Wanneer de een de andere gaat bepreken, is er geen sprake meer van een gelijkwaardige discussie. Ik heb moeite met de wijze waarop Luther zich opstelt tegenover DIA.
Ik schrijf niet alleen voor DIA, maar ook voor de honderden meelezers die ook DIA zouden kunnen heten.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Het blijft - met alle respect - toch een beetje vaag, zolang je niet exact het verschil aan de honderden (lees:30) meelezers vertelt tussen Luther 1.0 (de oorspronkelijke), Luther 1.1 (de nette) en de tegenwoordige Luther 2.0. Alle drie kennen ze Christus. Maar de laatste heeft blijkbaar iets bijzonder, wat DIA over het hoofd ziet.Luther schreef:Heb je inhoudelijke moeite?Afgewezen schreef:Wanneer de een de andere gaat bepreken, is er geen sprake meer van een gelijkwaardige discussie. Ik heb moeite met de wijze waarop Luther zich opstelt tegenover DIA.
Ik schrijf niet alleen voor DIA, maar ook voor de honderden meelezers die ook DIA zouden kunnen heten.
Maar wat? Is het niet gewoon Luther 1.11 of op z'n best 1.2?
Nu gaat het me niet om Luther persoonlijk. Maar niemand heeft veel aan zo'n verhaal, zoals Franca Treur het zou noemen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Zoals gezegd, heb ik moeite met je opstelling ten opzichte van DIA: de meester onderwijst zijn leerling!Luther schreef:Heb je inhoudelijke moeite?Afgewezen schreef:Wanneer de een de andere gaat bepreken, is er geen sprake meer van een gelijkwaardige discussie. Ik heb moeite met de wijze waarop Luther zich opstelt tegenover DIA.
Verder heb ik ook inhoudelijk moeite met wat je schrijft, het komt op mijn nogal 'drijverig' over.
Pardon??Afgewezen schreef: Verder heb ik ook inhoudelijk moeite met wat je schrijft, het komt op mijn nogal 'drijverig' over.
De taal en de geestelijke opvatting van DIA zijn een afwijking van de gereformeerde theologie. Drijven? Volgens mij probeer ik vooral de Schrift na te spreken. Ja, wel radicaal, maar dat kan toch geen kwaad. Ik maak me oprecht zorgen, niet alleen over DIA, maar over al die mensen in de gereformeerde gezindte die vastzitten in die foute denkwijze.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Je houdt me wel een spiegel voor !Oude-Waarheid schreef:Maar hoop niet dat dit op jou betrekking hebt danMara schreef:Hoe ouder ik word, hoe minder ik weet.memento schreef:Ach, ik wenste wel eens dat alle nabijkomende christenen eens zouden beseffen dat God walgt van hun vrome praat... Misschien dat men zou schrikken, en zich bekeren...
"Hoe ouder hou kouder"
Om bij een uitdrukking te blijven die je vroeger ook wel hoorde.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wat eigenaardig, ligt het aan mij, dat ik jullie allebei kan navolgen ?Luther schreef:Pardon??Afgewezen schreef: Verder heb ik ook inhoudelijk moeite met wat je schrijft, het komt op mijn nogal 'drijverig' over.
De taal en de geestelijke opvatting van DIA zijn een afwijking van de gereformeerde theologie. Drijven? Volgens mij probeer ik vooral de Schrift na te spreken. Ja, wel radicaal, maar dat kan toch geen kwaad. Ik maak me oprecht zorgen, niet alleen over DIA, maar over al die mensen in de gereformeerde gezindte die vastzitten in die foute denkwijze.

Of zit ik dan in die foute denkwijze ?
Hand. 26:28.....Gij beweegt mij BIJNA een Christen te worden.......lijkt er het dichts bij te komen?aboricultura schreef:opzich hele mooie postings maar de meeste spreken over ervaring of bevinding.
Ja, of 2 Timotheüs 3: 5: "...hebbende een gedaante van godzaligheid."learsi schreef:Hand. 26:28.....Gij beweegt mij BIJNA een Christen te worden.......lijkt er het dichts bij te komen?aboricultura schreef:opzich hele mooie postings maar de meeste spreken over ervaring of bevinding.
Luther schreef:Ja, of 2 Timotheüs 3: 5: "...hebbende een gedaante van godzaligheid."learsi schreef:Hand. 26:28.....Gij beweegt mij BIJNA een Christen te worden.......lijkt er het dichts bij te komen?aboricultura schreef:opzich hele mooie postings maar de meeste spreken over ervaring of bevinding.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
- Oude-Waarheid
Een spiegel hebben soms alle nodig ik ook!!!!Mara schreef:Je houdt me wel een spiegel voor !Oude-Waarheid schreef:Maar hoop niet dat dit op jou betrekking hebt danMara schreef:Hoe ouder ik word, hoe minder ik weet.memento schreef:Ach, ik wenste wel eens dat alle nabijkomende christenen eens zouden beseffen dat God walgt van hun vrome praat... Misschien dat men zou schrikken, en zich bekeren...
"Hoe ouder hou kouder"
Om bij een uitdrukking te blijven die je vroeger ook wel hoorde.
Nee, ik denk het niet. Agrippa was geen christen en werd het nooit.learsi schreef:Hand. 26:28.....Gij beweegt mij BIJNA een Christen te worden.......lijkt er het dichts bij te komen?aboricultura schreef:opzich hele mooie postings maar de meeste spreken over ervaring of bevinding.
Volgens mij gaan "nabijkomende godsdienst" over mensen die zich wel voor christen uitgeven. Maar het niet werkelijk zijn.
En weet je dat mensen dan vaak boos worden ?
Ze vinden dat nl dan te ver gaan, voel je niks beter, is het dan.
Ik schrik er soms van als mensen mij een spiegel voorhouden, maar ga wel nadenken erover.
En als de ander dan gelijk heeft, krijgt hij het ook !
Dus..... jij ook in dit geval.
Maarre, maak er geen gewoonte van
Ze vinden dat nl dan te ver gaan, voel je niks beter, is het dan.
Ik schrik er soms van als mensen mij een spiegel voorhouden, maar ga wel nadenken erover.
En als de ander dan gelijk heeft, krijgt hij het ook !
Dus..... jij ook in dit geval.
Maarre, maak er geen gewoonte van

Ik denk het voorbeeld van het zaad in de akker, op de weg, tussen de doornen.. etc. Alleen het goede zaad dat is Gods werk, de rest mensenwerk. Bedoel je dat? Mattheüs 13.
Tja, nabij is niet er zijn of in zijn. Klinkt niet goed en gezond in ieder geval.
Bijbel: 0
Psalmen / Gezangen: 0
Catechismus: 0
Kort Begrip: 0
Belijdenisgeschriften: 0
Dordtse leerregels: 0
Ziekentroost: 0
Dat was het resultaat toen ik op dat woord zocht. Sorry. Een term van vroeger, of een aanduiding die niet algemeen bekend geworden is.
P.S. Luther, je hebt een warm hart!
Tja, nabij is niet er zijn of in zijn. Klinkt niet goed en gezond in ieder geval.
Bijbel: 0
Psalmen / Gezangen: 0
Catechismus: 0
Kort Begrip: 0
Belijdenisgeschriften: 0
Dordtse leerregels: 0
Ziekentroost: 0
Dat was het resultaat toen ik op dat woord zocht. Sorry. Een term van vroeger, of een aanduiding die niet algemeen bekend geworden is.
P.S. Luther, je hebt een warm hart!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Mee eens, maar de praktijk is weerbartsiger dan de liefde jegens alle mensen.Desiree schreef:P.S. Luther, je hebt een warm hart!