M.i. maakt het niet uit hoe laat je thuis bent, maar wat je doet.Oorspronkelijk gepost door tukkertjeZo gek hoeft het nu ook weer niet. Ik ben van mening dat iedereen voor zichzelf moet weten hoelaat/vroeg ie thuis komt. Ik ging vroeger ook veel uit, maar was wel altijd omstreeks 0.00 uur thuis.Maar goed de kroegen open, tot de kerk opent was de stellling.
En het voordoen alsof ieder cafebezoek gepaard moet gaan met giga hoeveelheden drank is onterecht vind ik. Ik zie er geen kwaad in om bv 's zomers lekker op zaterdagavond op het terras te zitten.
Als een vriend van ons op bezoek is (of wij elders op bezoek) en we spreken over geestelijke zaken, dan heb ik er echt geen moment last van als hij pas om 01.00uur weggaat.
Ik vind de avond leger als we een filmpje zouden kijken en netjes om 23uur naar bed gaan, nadat we even uit ons bijbeltje en dagboek gelezen hebben, terwijl we dan wel aan de 0.00uur-regel hebben voldaan.....
De stelling van Egbert is m.i. te ver doorgetrokken, ik zou (ik streef dezelfde doelstelling als Egbert na) willen stellen dat de regel van '0.00uur thuis' (die in de meeste gezinnen geldt) onzinnig is, maar dat men zich moet afvragen hoe de zaterdagavond besteed wordt.
Een vriend van mij was dermate rechtlijnig dat hij op vakantie tot zaterdagavond 0.00uur in de kroeg (en op het terras) zat en er zondagavond 0.00uur weer in dook, 'want dan is het toch maandag?'. Te zot voor woorden natuurlijk.