zaterdagavond besteding

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Maar goed de kroegen open, tot de kerk opent was de stellling.
Zo gek hoeft het nu ook weer niet. Ik ben van mening dat iedereen voor zichzelf moet weten hoelaat/vroeg ie thuis komt. Ik ging vroeger ook veel uit, maar was wel altijd omstreeks 0.00 uur thuis.

En het voordoen alsof ieder cafebezoek gepaard moet gaan met giga hoeveelheden drank is onterecht vind ik. Ik zie er geen kwaad in om bv 's zomers lekker op zaterdagavond op het terras te zitten.
M.i. maakt het niet uit hoe laat je thuis bent, maar wat je doet.

Als een vriend van ons op bezoek is (of wij elders op bezoek) en we spreken over geestelijke zaken, dan heb ik er echt geen moment last van als hij pas om 01.00uur weggaat.
Ik vind de avond leger als we een filmpje zouden kijken en netjes om 23uur naar bed gaan, nadat we even uit ons bijbeltje en dagboek gelezen hebben, terwijl we dan wel aan de 0.00uur-regel hebben voldaan.....

De stelling van Egbert is m.i. te ver doorgetrokken, ik zou (ik streef dezelfde doelstelling als Egbert na) willen stellen dat de regel van '0.00uur thuis' (die in de meeste gezinnen geldt) onzinnig is, maar dat men zich moet afvragen hoe de zaterdagavond besteed wordt.

Een vriend van mij was dermate rechtlijnig dat hij op vakantie tot zaterdagavond 0.00uur in de kroeg (en op het terras) zat en er zondagavond 0.00uur weer in dook, 'want dan is het toch maandag?'. Te zot voor woorden natuurlijk.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door lo-ruchama
Oké, dan is het duidelijk dat het niet om de kroegen gaat (wat in mijn ogen geen discussie meer waard is) maar om het ontbreken van jeugdwerk.

Tip: open een nieuwe topic (als die er nog niet is). :eur
Hoeft niet het heeft alles met elkaar te maken.

Maar laat ik het anders doen. Geen discussie over het jeugdwerk [by the way wie gaat er 29 mei nog naar de bondsdag -16 en waar?] Maar een serieuze discussie over de zaterdagavond en de daarop volgende zondag, waarbij mijn stelling overeind blijft, dat het niet uitmaakt of de kroeg nu om 23:59 [zaterdagavond] dicht gaat of om 09:30 [zondagmorgen] [het blijft verkeerd]

Voor de verkeerde verstaander zal ik tevens mijn eigen mening daarbij zeggen.

Ik ben van mening dat dat cafe bezoek voor een kopje koffie of een glaasje bier niet verkeerd is, ook terrasbezoek op een mooie zomeravond [niet zaterdagavond voor mij] is niet verkeerd. Maar het gebruik van de kroeg om zich lam te zuipen en dingen te doen die een volger van Christus [Christenen] niet behoort te doen is niet goed te keuren en moet met alle macht worden bestreden [zie ook de artikelen serie in de 'koers' van een tijdje terug. Dit alles in het kader van de 'Jeugd en de media' artikelenserie in het RD.

ps. misschien kom ik wat rommelig over, maar ja ik moet ook nog werken.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Dit zijn de betere initiatieven, toch?

www.uit-stek.nl
Hartelijke groet,

Pim.

Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Pim

www.uit-stek.nl
Dat bedoel ik nu. Zie je het kan wel! Als er maar goede wil en liefde tot de jeugd is.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Egbert

www.uit-stek.nl
Dat bedoel ik nu. Zie je het kan wel! Als er maar goede wil en liefde tot de jeugd is.
Super he? Maarreh zie jij het al gebeuren?

"Speciaal voor deze zaterdagavonden is de achterste zaal van verenigingsgebouw 'de Rank' aan de Oranjestraat in Sliedrecht verbouwd tot een waar jeugdhonk. Veel jongeren van 14 tot 25 jaar zijn er inmiddels wekelijks te vinden."
Hartelijke groet,

Pim.

Egbert

Bericht door Egbert »

www.uit-stek.nl
Super he? Maarreh zie jij het al gebeuren?

"Speciaal voor deze zaterdagavonden is de achterste zaal van verenigingsgebouw 'de Rank' aan de Oranjestraat in Sliedrecht verbouwd tot een waar jeugdhonk. Veel jongeren van 14 tot 25 jaar zijn er inmiddels wekelijks te vinden."
Als ik alles wat ik 'niet zie gebeuren' ook niet doe, was er nu geen jeugdwerk [-12 jongens en + 12] in mijn woonplaats geweest. Dus geef de moed niet op. Mijn vriendin heb ik ook om kunnen praten dus waarom mijn kerkenraad niet. [big smile]

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Als ik alles wat ik 'niet zie gebeuren' ook niet doe, was er nu geen jeugdwerk [-12 jongens en + 12] in mijn woonplaats geweest. Dus geef de moed niet op. Mijn vriendin heb ik ook om kunnen praten dus waarom mijn kerkenraad niet. [big smile]
Je hebt gelijk, we moeten visie/idealisme laten zegevieren boven pessimisme!

En trouwens wellicht hadden we in Ambacht ook geen 'Smashing Refo's' gehad als het hoofd niet even boven het maaiveld uit was gestoken! :D

En wie had een paar maanden geleden ooit durven denken dat PrekenWebhet licht zou zien?
Hartelijke groet,

Pim.

cobus

Bericht door cobus »

Wij zijn over het algemeen altijd thuis, ook op zaterdagavond. Visite probeer ik altijd op vrijdag te regelen en als het mogelijk is, de verjaardagen op de dag zelf te vieren en niet in het weekend. Maar meestal doe ik niet iets bijzonders als voorbereiding op de zondag, behalve op tijd naar bed gaan om uitgeslapen te zijn voor de kerkdienst. Ik heb gemerkt dat dit bijv. op mijn oudste is overgeslagen, zij probeert ook alle afspraken op vrijdag te regelen en de zaterdag zoveel mogelijk vrij te houden(behalve als ze moet werken, dan is ze pas om 11 uur 's avonds klaar).

Voor wat betreft de avondklok: ik heb altijd gezegd, het is pas zondag als ik geslapen heb en niet precies om 00.00 uur,en dat geld dan ook voor zondagavond, het is pas weer maandag als ik geslapen heb. Ik ken mensen die om half 1 hun wasmachine aan zetten want dan is de zondag voorbij. Ik heb dan zoiets van, dan lijkt het wel of je die hele zondag zit te popelen om weer aan je werk te gaan...
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door cobus
Voor wat betreft de avondklok: ik heb altijd gezegd, het is pas zondag als ik geslapen heb en niet precies om 00.00 uur,en dat geld dan ook voor zondagavond, het is pas weer maandag als ik geslapen heb. Ik ken mensen die om half 1 hun wasmachine aan zetten want dan is de zondag voorbij. Ik heb dan zoiets van, dan lijkt het wel of je die hele zondag zit te popelen om weer aan je werk te gaan...
Helemaal mee eens, maar dit alles wel in relatie tot een verantwoorde zaterdagavondbesteding!
Hartelijke groet,

Pim.

Plaats reactie