The passion of the Christ
Het gaat niet over de behoefte aan discussie. Er is op OSW in de loop van de jaren al heel erg veel over film en bioscoopbezoek gediscussieerd en praktisch al die discussies zijn ge-eindigd met een slotje van een mod. Lijkt me goed beleid want de uitgangspunten van OSW laten zich niet verenigen met film en bioscoop. Als je over film wil discussieren kun je uit nog honderden andere fora op internet kiezen.Oorspronkelijk gepost door marsm104
Als je geen behoefte hebt, of van te lezen, doe dat dan vooral niet. Ga dit topic gewoon voorbij. Blijkbaar zijn er genoeg, die er wél over willen discusseren.
Ik zelf vind het best zinvol om hierover te lezen/discusseren. Ik hoor om mij heen allerlei mensen, van "ik ga wel" "jij gaat toch ook" "ik ga niet". Best zinvol om er over te lezen, met een refo-achtergrond.
Het gaat hier niet over film in het algemeen, en ook niet over zomaar een film in het bijzonder; het gaat hier over The passion of the Christ, een fenomeen dat de christelijke wereld over het rond van de hele aarde beroert, en dat door vooral niet-christelijke mensen te shockeren.Oorspronkelijk gepost door limosa
Als je over film wil discussieren kun je uit nog honderden andere fora op internet kiezen.
Overigens wordt de film door toonaangevende filmcritici van de New York Times en het Engelse dagblad The Times geclassificeerd als "horrorfilm".
Dus als je bedoelt dat we op OSW geen horrorfilms behoren te bespreken vind ik dat je 100% gelijk hebt!
[Aangepast op 25/3/04 door Orckie]
Het gaat hier gewoon over film hoor. Ik vermag niet in te zien waarom deze film toelaatbaar zou zijn. The passion of the Christ onderscheid zich niet in positieve zin van "gewone" films. Eerder, als we zien dat men een zaak tracht te verfilmen die zich niet laat verfilmen en die men ook niet mag verfilmen moeten we deze film negatief beoordelen zelfs ook ten opzichte van de op zichzelf al te verfoeien "gewone" films.Oorspronkelijk gepost door Orckie
Het gaat hier niet over film in het algemeen, en ook niet over zomaar een film in het bijzonder; het gaat hier over The passion of the Christ, een fenomeen dat de christelijke wereld over het rond van de hele aarde beroert, en dat door vooral niet-christelijke mensen te shockeren.
Onze predikant beschreef afgelopen zondag tot in detail hoe het lijden van de Heere Jezus aan het kruis was. Zijn argument om het te doen haalde hij uit Galaten:
Galaten 3:1 O gij uitzinnige Galaten, wie heeft u betoverd, dat gij der waarheid niet zoudt gehoorzaam zijn; denwelken Jezus Christus voor de ogen te voren geschilderd is geweest, onder u gekruist zijnde?
Waarom wordt dat dan afgekeurd als het in eejn film gebeurd?
Galaten 3:1 O gij uitzinnige Galaten, wie heeft u betoverd, dat gij der waarheid niet zoudt gehoorzaam zijn; denwelken Jezus Christus voor de ogen te voren geschilderd is geweest, onder u gekruist zijnde?
Simpelweg omdat dat niet in de traditie past.Oorspronkelijk gepost door Lecram
We moeten met z'n allen wat vertrouwds hebben. Dat zie je met gezangen, dat zie je met evangeliseren, dat zie je met de preek van Juliana.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Lieve mensen, je moet toch compleet gestoord zijn als je als christen naar de film gaat waar de Volkskrant vandaag het onderstaande over schrijft?
Ik wil diegenen die van plan zijn er naar toe te gaan met klem vragen dat niet te doen, je beschadigt je ziel en de schokkende, goddeloze beelden zullen je je hele leven psychisch blijven achtervolgen. DOE HET NIET!
-------
Jezus Christus horrorheld
door Jan Pieter Ekker
Na een maanden voortdurend publiciteitsoffensief is Mel Gibsons The Passion of the Christ vanaf vandaag in Nederland te zien. Een orgie van geweld en bloed, vol antisemitisme en met bijbelteksten als belangrijkste regieaanwijzingen...
Ik wil diegenen die van plan zijn er naar toe te gaan met klem vragen dat niet te doen, je beschadigt je ziel en de schokkende, goddeloze beelden zullen je je hele leven psychisch blijven achtervolgen. DOE HET NIET!
-------
door Jan Pieter Ekker
Na een maanden voortdurend publiciteitsoffensief is Mel Gibsons The Passion of the Christ vanaf vandaag in Nederland te zien. Een orgie van geweld en bloed, vol antisemitisme en met bijbelteksten als belangrijkste regieaanwijzingen...
Mag ik een keer prettig gestoord zijn???Oorspronkelijk gepost door Orckie
Lieve mensen, je moet toch compleet gestoord zijn als je als christen naar de film gaat waar de Volkskrant vandaag het onderstaande over schrijft?
-------
door Jan Pieter Ekker
prettig gestoord ben je als je een leuke 1 april grap maakt - zoals over fusie ND en RD...Oorspronkelijk gepost door LecramMag ik een keer prettig gestoord zijn???Oorspronkelijk gepost door Orckie
-------
door Jan Pieter Ekker

Maar niet als je voor de lol naar een orgie van bloed en geweld gaat kijken: dan ben je ziek.
Als dat laatste de motivatie is om naar de film te gaan, dan klopt het wat je zegt. Er kunnen ook andere motieven zijn.Oorspronkelijk gepost door Orckie
prettig gestoord ben je als je een leuke 1 april grap maakt - zoals over fusie ND en RD...
Maar niet als je voor de lol naar een orgie van bloed en geweld gaat kijken: dan ben je ziek.