De wederkomst van Christus.

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Ik hoop als onbekeerde, in tegenstelling tot mijn bekeerde medebroeders en zusters op OSW, dat Christus nog niet wederkomt.
Tukkertje zeg jij hier dat je nog een onebekeerd leeft? Jongen, waarom?Waarom ben je dan nog onbekeerd? Heb je het dan nog niet begrepen op OSW dat het geen afwachten is?

Vriend, om het met Paulus te zeggen, hoe zul je ontvlieden de komende toorn van God op de jongste dag, als je op zo'n grote zaligheid geen acht genomen hebt?

Je gaat bij de wederkomst van de Zoon des mensen op de wolken voor 100% voor eigen schuld verloren. 't Is eigen schuld hoor!

Maar het kan nog, het kan nog! Je leeft nog in het heden der genade. Van eeuwigheid af heeft een God een volk uitverkorenen en dat betekent dat jij nog zalig kunt worden. Strijd om in te gaan!

De hemel zal vanavond in een niet te bevatten blijdschap bevangen zijn als jij je vanavond bekeert. God heeft geen lust in jouw ondergang, maar Hij heeft daarin lust, dat jij je nu bekeert en straks voor eeuwig, maar dan ook voor eeuwig zult leven.

Ik smeek het je, begin vanavond nog je te bekeren. Het is aan jou! Begin er toch aan! Want weet dit, dat God je ziet op dit moment, en weet wie jij bent. Dat hij weet dat jij onder het Evangelie zit, onder het liefelijk geklank van Zijn Woord.

Je hoopt dat het nog lang duurt voordat Hij terug komt, maar vannacht terwijl jij slaapt, kun je een hartstilstand krijgen. God is dichterbij dan je denkt. Elke hart klop is van God Zelf afkomstig. Hij kan elke moment Zijn hand terug trekken en zeggen: Nu is het genoeg geweest, hij heeft niet gewild. Hij heeft zo vaak onder het Evangelie gezeten, nu is Mijn geduld ten einde. Zijn tijd om genade is nu voorbij

Besef het toch, besef het toch in wat voor een ontzaggelijke noodtoestand waarin jij je nu in verkeerd. Er is geen uitstel mogelijk meer. Bekeer je, bekeer je voordat het te laat is! Je gaat een heilige God onmoeten, die geen enkele zonde kan verdragen op Zijn heilige ogen, en daarom de zonde niet ongestraft zal laten.

Zonder Jezus is het hier geen leven, maar een eeuwig zielsverderf!

Bekeer je dan nu, om als een goddeloze gerechtvaardigd te worden door het geloof in JEZUS!!!

Denk aan je ziel tukker, denk eraan jongen. Hoop niet op een meevaller straks.

M.vr.gr.
Matthijs

[Aangepast op 19/4/04 door Matthijs]
Matthijs,

Ik ben er heus niet trots op hoor dat ik niet bekeerd ben. Ben soms echt jaloers op mensen die ECHT bekeerd zijn. Maar zo simpel als jij het doet voorkomen is het niet vriend.

Maar ik ben niet hypocriet. Ik krijg het idee dat sommigen hier tegen elkaar opbieden over hun bekeerd zijn. En daar walg ik een beetje van. Kan er een beetje bot uitkomen, maar het zij zo.

Ik smeek het je, begin vanavond nog je te bekeren.

Laat ik je een ding zeggen. Een mens kan zichzelf niet bekeren. Het is geen mensen werk. Het is Gods werk.

tukker
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Ik hoop als onbekeerde, in tegenstelling tot mijn bekeerde medebroeders en zusters op OSW, dat Christus nog niet wederkomt.
Tukker, ik schrik van dit bericht.
Ik zal proberen om vanavond ernstig voor je behoudenis te bidden, en roep daar de mede OSW-ers ook voor op bij deze.
Moet je dan als onbekeerde je zelf voor de gek houden en hier plaatsen dat je bekeerd bent? Denk je dat de rest van de osw-ers bekeerd is? Waarom schrikken? Kijk om je heen en bijna iedereen is onbekeerd.
Een onbekeerde houd zich bijvoorbaat voor de gek, ik zal ook voor jouw bidden barry.
Bedankt, dan bid ik voor jou. Overigens geen barry!
Het waren ook vragen van mijn kant, vond de reacties op de opmerking van tukker zo gericht op een behoud door mensen, dat ik moest reageren.
Misschien dat je me nu beter begrijpt en nog even kunt reageren.
Wat ik als extra opmerking zelf graag wil toevoegen, dat discussies als deze vaak erg persoonlijk gericht worden. Heb nu al een aantal postings gekregen over mijn situatie. Bedankt, maar daar ging het niet over en ik had je niet gevraag mijn situatie te beredeneren.

En volgens mij is er een grote Voorbidder...

[Aangepast op 19/4/04 door Barryvrouw]
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik zal proberen om vanavond ernstig voor je behoudenis te bidden, en roep daar de mede OSW-ers ook voor op bij deze.

Het is de waarheid. Ik draai er niet om heen.
Barryvrouw

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door BarryvrouwHet woord bekeren staat open voor tweeerlei uitleg. De laatste toelichting geeft al een andere benadering.
En voor alle duidelijkheid een OSW-er onderschrijft de 3 FvE, dus ook de totale verdorvenheid van het menselijk geslacht en daarmee 100% eigen schuld bij verloren gaan. Hier zijn we het dus met elkaar eens.
Ja, en hoe krijg je bevindelijk kennis dat je totaal verdorven bent? Is dat afwachten? Of is dat aan de slag?

Ik hou niet zo van die kreten als men zegt: "We kunnen ons niet bekeren". Ik ben het er wel mee eens, maar hoe weet je dat? Heb je daar harte kennis aan? Zolang je dat niet hebt, kun je niet zeggen dat je je niet kunt bekeren, want je weet niet wat je zegt. Je moet daar bevindelijk kennis aan krijgen.

OK,?

Groetjes!
Dit klinkt beter.
Lecram

Bericht door Lecram »

Soms lijkt het dat mensen makkelijker tegen andere christenen zeggen dat ze onbekeerd zijn, dan dat ze tegen onkerkelijken zeggen dat ze niet van voetbal houden.....
Barryvrouw

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Soms lijkt het dat mensen makkelijker tegen andere christenen zeggen dat ze onbekeerd zijn, dan dat ze tegen onkerkelijken zeggen dat ze niet van voetbal houden.....
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoeld?
Ik vind dat juist de laatste tijd zo makkelijk over bekering word gesproken.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Barryvrouw jij doet net alsof praten over bekering veel moeilijker is dan praten over niet bekeerd zijn.

Los van het feit dat bekering een onuitsprekelijk wonder is, is onbekeerd zijn ook onuitsprekelijk, namelijk onuitsprekelijk verschrikkelijk. Heel veel mensen beseffen niet wat ze zeggen als ze zeggen 'onbekeerd' te zijn en daarna gaan ze gewoon weer verder met hun dagelijks leven.

Ik heb weinig moeite met datgeen wat Matthijs uiteen heeft gezet. De plicht om te geloven is en blijft voluit bijbels! En dat bekering Gods werk is, daar moet je achter komen, dat kan je niet van een ander weten.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
gallio

Bericht door gallio »

Vindt ik van niet. Moet je zien wat een opmerking van tukkertje los maakt. Bijna iedereen hier is bekeerd, naar eigen waarneming tenminste, dus is het veel moeilijker om toe te geven als het niet zo is.
Barryvrouw

Ik had Lecram gevraagd om een reactie. Jouw voorbeeld heeft niets te maken met deze discussie.
england

Bericht door england »

Helemaal mee eens, Maninne!
We willen niet bekeerd worden, omdat we onszelf niet uit handen willen geven! En dat kan pas als God in ons werkt, en ons laat zien wie we zijn!

Maar wat dan? Stil blijven zitten? Zou je stil in een brandend huis blijven zitten wachten op de brandweer, in plaats van zo snel mogelijk eruit te gaan? Of ik elk geval naar een mogelijkheid te zoeken?

We kunnen onszelf niet bekeren, maar hebben we dta wel eens aan God voorgelegd? Hebben we wel eens aan God voorgelegd de nood en donkerheid van ons hart? Dat we met ons verstand weten veroren te zijn, en met ons verstand weten dat aleen bij Hem redding is? Hebben we Hem dan nooit gesmeekt om onze ogen te openen? Om te laten zien wie we zijn?

jaren geleden vroeg iemand aan een vriendin en mij of we bekeerd waren...de vlammen sloegen ons uit! Maar we waren ook een beetje gepikeerd! natuurlijk waren we niet bekeerd, God moest dat toch doen? moest ie niet bij ons wezen!

Maar tot God me liet zien dat ik niet wilde! Dat Hij al zo lang geroepen had, en ik wilde maar niet horen! Ik wilde immers zelf ook een deel betalen? Met mijn mooie gebeden, en kerkgang, en Bijbellezen...Dat was toch ook wel iets waard? Nee dus! Helemaal niks waard! nul komma niks! Alleen maar eigen ik! Alles gericht op mijzelf!

We willen niet bekeerd worden! En als we denken dat het anders is, nou dan gaan we tegen de Bijbel in! Want God zegt dat Hij geen lust heeft in de dood van de gooddeloze! Dus als wij denken dat we best bekeerd willen worden als God het maar deed...dan klopt dta dus niet! Dan klopt het van geen kanten! want er staat in de 3fvE dat God meer gewillig is om mij te zaligen, dan ik gewillig ben om gezaligd te worden...en dta is als het goed is de ervaring van al Gods volk!
memento

Bericht door memento »

Ik schrik niet van zo'n bericht. Ik word er moe van. Niet omdat ik beter ben, want dat ben ik niet. Niet omdat ik bekeerd zou zijn, want dat is enkel en alleen genade. Maar moe omdat mensen van nature zo blind zijn.

Bedenk je eens wat het is om onbekeerd te zijn. Om ons heen zien we wat we zijn, we hoeven de krant maar open te slaan en we zien al het kwaad wat in ons hart leeft. En dan tóch verder leven? Wat is er nodig om een mens wakker te schudden? Wat is nodig om een mens te laten zien dat hij van God vervreemd is, dat hij bezig is zijn doel aan het missen, dat als hij zo doorgaat voor eeuwig zn stommiteit zal gaan bewenen...

Welk een gruwel is het om een Jezus op je lippen, en een satan in je hart te hebben. Bedenk toch, beste onbekeerden, waar je mee bezig bent. Je weet de weg, waarom bewandel je m niet? Wees toch als Jacob die God niet liet gaan tenzij Hij hem zegende. Val vandaag nog Jezus ten voet, en beken Hem maar dat je zo blind bent. Maar leef niet voort zoals je bent! Rust niet voordat je met Job kan zeggen dat je weet dat je Verlosser leeft.

Jezus komt terug, en heel spoedig zelfs. Haast je dan, en spoed je om je leven. De Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet.

[Aangepast op 19/4/04 door memento]
Barryvrouw

Welk een gruwel is het om een Jezus op je lippen, en een satan in je hart te hebben. Bedenk toch, beste onbekeerden, waar je mee bezig bent. Je weet de weg, waarom bewandel je m niet? Wees toch als Jacob die God niet liet gaan tenzij Hij hem zegende. Val vandaag nog Jezus ten voet, en beken Hem maar dat je zo blind bent. Maar leef niet voort zoals je bent! Rust niet voordat je met Job kan zeggen dat je weet dat je Verlosser leeft.
[Aangepast op 19/4/04 door memento]
Wat een gruwel zal het zijn voor diegenen die hier zeiden bekeerd te zijn, en dit niet blijken te zijn. Laten we er toch voor waken. Mensen die in huiselijke kring hier niet over spreken, maar wel op een forum. Dat kan toch niet? (dit is een vraag, van een van de velen die bij mij leven, dus een vraag, geen verwijt)

Lecram

Bericht door Lecram »

Ik bedoel ermee dat het onder christenen vaak als de normaalste zaak van de wereld (of kerk, zo je wilt) is, dat men nog met de rug naar God toe staat. Is er ook zoveel vrijmoedigheid, als alle collega's het over voetbal hebben, om je daarvan te distantieren?

Misschien gelden voor anderen andere onderwerpen als voetbal. Als ik naar me zelf kijk, dan kost het mij ook moeite om tegen collega's te zeggen dat ik met pasen naar de kerk ben geweest en daarom goede paasdagen heb gehad.
visje

Bericht door visje »

Wat een gruwel zal het zijn voor diegenen die hier zeiden bekeerd te zijn, en dit niet blijken te zijn. Laten we er toch voor waken. Mensen die in huiselijke kring hier niet over spreken, maar wel op een forum. Dat kan toch niet? (dit is een vraag, van een van de velen die bij mij leven, dus een vraag, geen verwijt)

Met andere woorden : je kunt maar beter "eerlijk onbekeerd" verloren gaan, dan met een ingebeelde hemel naar de hel.

1 Joh.3:23 En dit is Zijn gebod,dat wij geloven in den Naam van Zijn Zoon Jezus Christus,en elkander liefhebben, gelijk Hij on een gebod gegeven heeft"

1Joh.5 ;10 e.v. Die in den Zoon van God gelooft, heeft de getuigenis in zichzelven; die God niet gelooft, heeft Hem tot een leugenaar gemaakt, dewijl hij niet geloofd heeft de getuigenis, die God getuigd heeft van Zijn Zoon.
Die de Zoon heeft, die heeft het leven; die de Zoon van God niet heeft, die heeft het leven niet.

Met deze God waag ik het erop

( sorry voor de opmaak, ik weet niet hoe ik uit dat grijze vak kom )
Plaats reactie