Een overheid eren is opdracht zolang ze Gods geboden niet overtreden (Heb ik het niet over het vrouwenstandpunt van de SGP), net als het vijfde gebod. Je hoeft je ouders niet te gehoorzamen als ze zaken van je vragen die niet in overeenstemming zijn met Gods Woord.Joannah schreef:Heb ja gestemd. Lydia de purperverkoopster was ook gewoon een werkende vrouw.
Of je nu jurken verkoopt of op een ministerie van vrouwenzaken/huishouden en koken werkt, voor mijn part..
Het enige wat ik uit de Bijbel kan halen is dat een vrouw tijdens de eredienst, wanneer zij ook een hoofddeksel dient te dragen(TER onderdanigheid), aan de man onderdanig is en zwijgt.
Grappig dat op vogeltje na, alleen de nee--stemmers hun keuze toelichten.... zijn de meeste ja- stemmers dus bange vogeltjes?
Hoe dan ook, als de meeste vrouwen van de SGP niet eens verkiesbaar willen zijn en de staat dit gaat opleggen, zijn we natuurlijk totaal niet democratisch bezig, maar goed dat zijn we al jaren niet meer.
Eert de Overheid(?) kan het volgende topic worden.
Op de NOS site alleen nog maar afkeurende reactie's op de gerechtelijke uitspraak ook van niet SGP'ers.