BIDDAG 2010

henry30

Re: BIDDAG 2010

Bericht door henry30 »

MarthaMartha schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Biddag... het ging over Jezus en Bartimeus, en dan met name het aanhouden van het gekrijs van Bartimeus. Volhardend bidden, vanmiddag was het een eenvoudige dienst, gericht op kinderen.
Mijn jongste is ook mee gegaan. Ongepland. Voordat we weggingen, stuiterde ze tegen de auto aan. Gevolg: blauwe wang en een wat versufte indruk. Dus op het laatste moment besloten om haar maar naar de kerk mee te nemen ipv naar de creche te brengen. Gelukkig is zo'n middag-biddagdienst erg (kleine) kinderrijk en viel het daarom ook niet op als ze soms wat "luidruchtig" was.
Geweldig, is dat een landelijk thema ofzo? In Veenendaal (mijn thuisgemeente) ging het hier ook over, eht is hetzelfde thema als de kinderen op de basisschool hebben behandeld in het kader van biddag.... mooie preek was het hier met steeds weer de vraag van Jezus: "wat wilt u dat Ik voor u zal doen?" Hier inderdaad 's middags ook een dienst gericht op de kinderen, al zat er voor volwassenen ook genoeg in!
Landelijk thema? In Capelle ging het ook over Jezus en Bartimeus (Markus 10:38-42) in 4 hoofdpunten en erg gericht op kinderen. Het zou zomaar dezelfde preek kunnen zijn als die Jolanda heeft gehoord...
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Wij hadden gisteren ook BIDdag.

's morgens: Tekst: Habbakuk 3: 2

HEERE! als ik Uw rede gehoord heb, heb ik gevreesd; Uw werk, o HEERE! behoud dat in het leven in het midden der jaren, maak het bekend in het midden der jaren; in den toorn gedenk des ontfermens.
Thema: Een gebed voor een schuldig volk
Punten: Een ootmoedig gebed
Een afhankelijk gebed
Een pleitend gebed

's middags:Tekst :2 Kronieken 6: 29-31

29 Alle gebed, alle smeking, die van enig mens, of van al Uw volk Israël geschieden zal, als zij erkennen, een ieder zijn plage en zijn smarte, en een ieder zijn handen in dit huis uitbreiden zal;

30 Hoor Gij dan uit den hemel, de vaste plaats Uwer woning, en vergeef, en geef een iegelijk naar al zijn wegen, gelijk Gij zijn hart kent; want Gij alleen kent het hart van de kinderen der mensen.

31 Opdat zij U vrezen, om te wandelen in Uw wegen, al de dagen, die zij leven zullen op het land, dat Gij onzen vaderen gegeven hebt.
Lourens

Bericht door Lourens »

Gistermorgen stonden we stil bij de gebedsgewoonte en -houding van Daniël in Daniël 6.

"s Avond gingen we wat verder de tijd in, en luisterden we naar de profetie van Maleachi.
Centraal was Mal.3: 6 en 10.
Mooie preek.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

-DIA- schreef:Vanavond een zeer ernstige preek over

AMOS 8 en met name vers 11

Zie, de dagen komen, spreekt de Heere HEERE, dat Ik een
honger in het land zal zenden; niet een honger naar brood,
noch een dorst naar water, maar om te horen de woorden
des HEEREN.

Ook over het volgende vers werd gehandeld, evenals de teksten
ervoor.

Misschien dat iemand de biddagpredikaties van Ds. Th. vd Groe
kent? Die waren zeer indringend, en zo was het vanavond ook
in deze stad. De vraag kan terecht gesteld worden: Hoe lang nog,
dat de Heere ons aan ons zelf overgeeft.... Wat hebben wij
dan nog te zeggen...?

Het thema luidde:
EEN HONGER NAAR HET WOORD
1. De oorzaak van deze honger
2. De inhoud van deze honger
Ik had het dit keer overigens wel verwacht gezien de recente ontwikkelingen in Nerderland.
Jongere

Bericht door Jongere »

Gisteren een indrukwekkende preek gehoord over Jeremia 45:

Het woord, dat de profeet Jeremia gesproken heeft tot Baruch, den zoon van Nerija, als hij die woorden uit den mond van Jeremia in een boek schreef, in het vierde jaar van Jojakim, den zoon van Josia, den koning van Juda, zeggende:
Alzo zegt de HEERE, de God Israëls, van u, o Baruch!
Gij zegt: Wee nu mij, want de HEERE heeft droefenis tot mijn smart gedaan; ik ben moede van mijn zuchten, en vind geen rust!
Zo zult gij tot hem zeggen: Zo zegt de HEERE: Zie, dat Ik gebouwd heb, breek Ik af, en dat Ik geplant heb, ruk Ik uit, zelfs dit ganse land.
En zoudt gij u grote dingen zoeken? Zoek ze niet; want zie, Ik breng een kwaad over alle vlees, spreekt de HEERE; maar Ik zal u uw ziel tot een buit geven, in alle plaatsen, waar gij zult henentrekken.

Ps. 's ochtends hadden wij ook een preek over Bartimeüs. Het lijkt echt wel afgesproken :)
jvdg

Bericht door jvdg »

Jongere schreef:Gisteren een indrukwekkende preek gehoord over Jeremia 45:

Het woord, dat de profeet Jeremia gesproken heeft tot Baruch, den zoon van Nerija, als hij die woorden uit den mond van Jeremia in een boek schreef, in het vierde jaar van Jojakim, den zoon van Josia, den koning van Juda, zeggende:
Gij zegt: Wee nu mij, want de HEERE heeft droefenis tot mijn smart gedaan; ik ben moede van mijn zuchten, en vind geen rust!
Zo zult gij tot hem zeggen: Zo zegt de HEERE: Zie, dat Ik gebouwd heb, breek Ik af, en dat Ik geplant heb, ruk Ik uit, zelfs dit ganse land.
En zoudt gij u grote dingen zoeken? Zoek ze niet; want zie, Ik breng een kwaad over alle vlees, spreekt de HEERE; maar Ik zal u uw ziel tot een buit geven, in alle plaatsen, waar gij zult henentrekken.
Een bijzonder mooi hoofdstuk.
In het bijzonder de laatste tekst welke de titel van dit hoofdstuk tot z'n volle recht laat komen: Baruch's troost.
henriët

Bericht door henriët »

@ jongere: hadden wij vorig jaar. mooi!

Wij hadden gisteren ook een preek over de blinde te Jericho. (nood/beproeving/verhoring/volgen)
na bestaffing van de mensen ging de blinde des te harder roepen
les: Houd aan in het gebed!

De blinde wordt tot Jezus gebracht en dan vraagt de Heere Jezus en zo vraagt Hij dat nu ook aan ons: Wat wilt gij dat Ik u doen zal? De Heere wil je zorgen horen.
Het antwoord van de blinde... dat ik ziende mag worden.
Willen ook wij ziende worden, dat we Hem zien mogen.. Hem als eigen Zaligmaker zien mogen..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-DIA-

Bericht door -DIA- »

jvdg schreef:

Een bijzonder mooi hoofdstuk.
In het bijzonder de laatste tekst welke de titel van dit hoofdstuk tot z'n volle recht laat komen: Baruch's troost.
Baruchs Troost.
Dat was eens het thema van een preek van ds. E. Venema,
die ik nooit zal vergeten.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ps. 's ochtends hadden wij ook een preek over Bartimeüs. Het lijkt echt wel afgesproken :)
Ik schreef al dat dit het thema is van de biddagmap die de HGJB ieder jar uitgeeft :tilt
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie