Ernst en humor

marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Waarom dan abraham en sara bij een 50-jarig jubeleum. Heeft vast niks met de Bijbel te maken.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Touwens, het gesprek ging over dominees. Op een Barbeque-volleybal middag was er commentaar op onze (oud) dominee. Hij sportte in een korte broek, maar dat kon toch écht niet... een dominee in een korte broek.

Nou, het zijn toch gewoon mensen, waar je ook vaak genoeg mee kunt lachen.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Touwens, het gesprek ging over dominees. Op een Barbeque-volleybal middag was er commentaar op onze (oud) dominee. Hij sportte in een korte broek, maar dat kon toch écht niet... een dominee in een korte broek.

Nou, het zijn toch gewoon mensen, waar je ook vaak genoeg mee kunt lachen.
Ik vind dat wel humor als mensen dat denken. ;) Dat is als grapje bedoeld Rick, maar dat had jij niet door!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Lecram

Bericht door Lecram »

Waarom dan abraham en sara bij een 50-jarig jubeleum. Heeft vast niks met de Bijbel te maken.
O nee?

Johannes 8 De Joden dan zeiden tot Hem: Gij hebt nog geen vijftig jaren, en hebt Gij Abraham gezien?
limosa

Bericht door limosa »

en bij twijfel altijd ff Googlen:

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UT ... r=lang_nl

[Aangepast op 17/3/04 door limosa]
limosa

Bericht door limosa »

Het Abraham - Sarah gebeuren bij 50 jaar worden is dan wel aan een Bijbeltekst ontleent, persoonlijk vind ik het te ver gaan. De hele cultus die ontstaan is met poppen enzo . . . Op die manier wordt een Bijbeltekst wel heel erg uit zijn verband en oneigenlijk gebruikt.

[edit]
't gaat niet lekker, m'n verbinding is traag, en dan gebeuren er rare dingen . . .
staat dit er nu?
[/edit]

[Aangepast op 17/3/04 door limosa]
Jelle

Bericht door Jelle »

Als er een hier is die het kan weten, over die dominees, dan ben ik het wel.
gelukkig was mijn vader op de preekstoel dominee, liever zeg ik herder en leeraar. Ds. zijn er veel maar of ze altijd ook een herder voor hun gemeente zijn betwijfel ik wel eens.
Maar gelukkig was mijn vader als hij thuis kwam ook vader. En als we eens een dagje naar de veluwe gingen dan wilde hij ook best wel eens tegen de bal trappen die wij meegenomen hadden.
Wel hebben wij hem altijd gezien als iemand die een ambt vervulde. Hij liep altijd in een zwart pak met een hoed op.
Een hoed droeg hij altijd, hij had een aparte hoed om in de tuin te werken of de kippen te voeren, zelfs als hij buiten in de zon in de tuin zat hield hij zijn hoed op.
Ik heb nog steeds altijd bijzonder goede herinneringen aan hem.
Het is al weer ruim 24 jaar geleden dat hij overleden is en van mijn moeder al ruim 28 jaar. Toch zijn er steeds momenten dat je ze nog steeds mist en dan is het fijn dat we terug kunnen zien op ouders die de Heere vreesden maar die ook oog hadden voor humor.
refo

Bericht door refo »

Dat Abraham en Sara gebeuren berust op een foute interpretatie van een tekst uit de Bijbel. Toen de Heere Jezus sprak "eer Abraham wa, ben Ik" zeiden de Farizeeën spottend: "U bent nog geen vijftig en hebt u Abraham gezien?" Niet omdat ze hetzelfde gebruik hadden als wij. Nee, omdat de Heere Jezus eruit zag als een man van in de veertig en om Abraham gezien te hebben zou je minstens 2000 moeten zijn en dat was een belachelijke veronderstelling in de ogen van de Farizeeën.
england

Bericht door england »

Mijn vriendin en ik deden dat heel erg vaak op de Pabo, en het was best erg lollig. Maar nu denk ik er toch wel ietsje anders over, ik weet niet of je de Bijbel daar voor moet gebruiken, maar toch denk ik er nog vaak aan!
Als ze onder in haar tas iets was zoeken was het al gauw: graaf nog dieper, mensenkind...
En daar denk ik nog vaak aan als ik op zoek ben naar het een of ander...
Ik denk dat humor heel goed is, en niks ergert me meer dan wanneer een dominee niet zou mogen lachen!
We krijgen hier wel een familie, en dan is het de hele dag: nou, maar als vrouw van de dominee mag je toch niet...of, als vrouw van de dominee kun je dat toch niet doen, of, als vrouw van de dominee moet je toch zorgen dat je huis er altijd zonder enig stofje etc bijstaat...Sorry, maar dat is dus niet het geval, het is hier meestal een puinzooi, en de tuin is nog erger, en vandaag loop ik met een spijkerrok aan, en pas met die hele vracht sneeuw heb ik samen met de studenten buiten in een broek een joekel van een sneeuwpop gemaakt, dus als er iemand is deie een domineesvrouw met broek en sneeuwpop wil zien, laat het me weten, dan mail ik je de de foto! GGGGGGGGRRRRRRRRRRRR
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door england
, dus als er iemand is deie een domineesvrouw met broek en sneeuwpop wil zien, laat het me weten, dan mail ik je de de foto!
Voor die foto houd ik me aanbevolen! :D
england

Bericht door england »

OK! mail ik em meteen naar je door...
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door england
..... graaf nog dieper, mensenkind...
Wat is hier bijbels aan? Ik heb deze tekst nog nooit terug kunnen vinden.
england

Bericht door england »

Slechterik...val je meteen door de mand...je kwam er met de SV test zeker ook niet goed vanaf... :)

Maar ik moet toegeven dat ikem niet vinden kan! Ik heb al effe gekeken, en ik benhet pas nog tegen gekomen...brrr, maar ik had dan ook 3 fout in die test...
Plaats reactie