God roept niet tegen Zijn Woord in. Het Nieuwe Testament is er vrij duidelijk in over hoe wij handelen moeten in verdrukking. De vroege kerk werd dat veel vaker dan wij momenteel. Ik geloof niet dat God mensen roept om (letterlijk - dus met geweld) te strijden voor Zijn Kerk. Waarom niet? Omdat dat tegen zijn eigen Woord in zou gaan.ChristenConservatief schreef:Als de kerk onderdrukt wordt, en God roept je om het zwaard op te nemen tegen de antichristelijke regering, moet je daaraan gehoorzamen. Deed Willem van Oranje dat ook niet ? Geweld is en blijft onwenselijk, maar men moet Gode meer gehoorzaam zijn dan de mensen. Wij weten Gods wegen niet. Meestal is dat niet de weg van het zwaard, maar de weg van de Geest. Toch kan God in bijzondere situaties mensen roepen te strijden voor Zijn Kerk.
Ja, ik zie wel tekenen van verdrukking. De vraag is: waar brengt dat je? Dat moet niet brengen tot een speculeren over mogelijk geweld in de toekomst, maar tot een Bijbelse bezinning op verdrukking. En daar worden echt wel dingen over gezegd, die ons ook veel te zeggen hebben over 'het vuur wat aan de schenen wordt gelegd'.Heeft men hier wel in de gaten hoe ons het vuur steeds meer na aan de schenen gelegd gaat worden ? Neus voor de gein eens dit soort forums door: http://www.politiekdebat.net/forum/view ... =2&t=28680
In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebt goeden moed, Ik heb de wereld overwonnen.
Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.
Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.
En dan zullen er velen geërgerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
Verblijdt u in de hoop. Zijt geduldig in de verdrukking.
Geliefden, houdt u niet vreemd over de hitte der verdrukking onder u, die u geschiedt tot verzoeking, alsof u iets vreemds overkwame;
Maar gelijk gij gemeenschap hebt aan het lijden van Christus, alzo verblijdt u; opdat gij ook in de openbaring Zijner heerlijkheid u moogt verblijden en verheugen.
Indien gij gesmaad wordt om den Naam van Christus, zo zijt gij zalig; want de Geest der heerlijkheid, en de Geest van God rust op u. Wat hen aangaat, Hij wordt wel gelasterd, maar wat u aangaat, Hij wordt verheerlijkt.
Ik vind het weinig tot niets te maken hebben met jouw visie die je schetst. Het is allereerst noodzakelijk een gedegen Bijbelse visie hierop te ontwikkelen, ik mis die noties een beetje in je posts over dit onderwerp. Willem van Oranje mag je voorbeeld wel zijn, maar dan wel op Bijbelse gronden.