Weet wel dat ik Duitsland kan zien liggen en er veel over kan lezen enz.-DIA- schreef:Dat lijkt me niet onduidelijk; ik zie de zaken liggen, maar durf ze niet te mijnen... En zien is altijd nog geen hebben...Mister schreef:Houd je jezelf hier ook aan?-DIA- schreef:fluitje schreef:Beste Dia,
Kennelijk wil je dus niet verder praten, maar jij begint zelf deze topic over bezinning over Job en de macht van satan.
Een hele goede bezinning, maar ik vraag me af wat ik verkeerd zeg.
En langs elkaar heen praten doe ik niet. Ik begin niet over andere kerken want dat vind ik helemaal niet relevant en dat vind ik geen bezinning.
Een bezinning over de macht van satan? Prima, maar laten we vooral de macht van God noemen want Hij is het die aan Zijn eer moet komen.
En ik denk toch echt dat ik niets onbijbels zeg.
Daar heb je deels gelijk in. Maar toch. Laten we dan wel bij het begin beginnen.Je kan pas iets zeggen over God als je het kent. Als je jezelf verloren ziet liggen kan je weten dat God een Almachtig God is, dat Hij een gewillig God is, dat de schuld aan jou kant ligt. Maar dat is puur uit Het Boek dat je dat weet. Ik zou zeggen dat je er meer van kan zeggen als je het ZELF UIT ZIJN MOND hebt mogen leren. Laten we de dingen niet meer en meer eenzijdig en oppervlakkig bezien. Dan krijg je een verlost volk (en daar zijn er velen van) die niet weten (hoewel ze het denken) waar ze uit verlost zijn.
Maar ik moet er toch echt een keer geweest zijn, kan ik er echt over mee praten.
Ikzelf zou dan best wel bescheiden zijn ten op zichte van iemand die vertelt dat hij daadwerkelijk in Duitsland is geweest.