Maar de vragenstelster had het ook nog over een kruisje. Geldt dan hetzelfde?
dat vind ik ook. Is dit wel zo dan bezoedel je namelijk het werk van God voor andere mensen...judith schreef:Als de manier van leven maar niet vloekt bij het symbool wat je draagt... Vind ik.
Daar kan ik wel bijvallen... Elk symbool hoeft niet fout te zijn, en op zich is het gebruik van een ichtusvisje nietjudith schreef:Als de manier van leven maar niet vloekt bij het symbool wat je draagt... Vind ik.
Klopt, en voor de één weegt het zwarte pak zwaar, en voor de ander het visje.Mister schreef:
Nee beste Ander, net zo goed als we de ambtskleding van heden te dage niet in Schrift vinden. Evengoed dan een 'onnodige symbolische uitingsvorm'
vaak zit er wel verschil tussen de RK-kruisjes en de andere kruisjes. De RK-kruisjes zijn 9 van de 10 keer met een 'Jezus-figuur' nog op het kruis. Daarnaast zijn de RK-kruisjes vaak veel pompeuzer en versierder. De gewone kruisjes zijn juist heel sober.-DIA- schreef:Daar kan ik wel bijvallen... Elk symbool hoeft niet fout te zijn, en op zich is het gebruik van een ichtusvisje nietjudith schreef:Als de manier van leven maar niet vloekt bij het symbool wat je draagt... Vind ik.
te veroordelen. De vraag is wel of je er behoefte aan hebt om zoiets te dragen...
En een wat een kruisje betreft: dat is eigenlijk meer een symbool geworden van de RK kerk. Tegenwoordig zie je
ook op protestantse kerken steeds vaker kruissymbolen. Ik ben wel ees bang dat dat meer voortkomt uit een nauwere
band of een verdoezeling van de scheiding met de RKK, dan dat de mensen bij de oorspronkelijke betekenis stilstaan...
En nu zit je er naast.Ander schreef:Klopt, en voor de één weegt het zwarte pak zwaar, en voor de ander het visje.Mister schreef:
Nee beste Ander, net zo goed als we de ambtskleding van heden te dage niet in Schrift vinden. Evengoed dan een 'onnodige symbolische uitingsvorm'
memento schreef:Ik erger me altijd aan asociaal rijdende auto's met visjes, of auto's met visjes die je met grote snelheid inhalen terwijl je 120 rijdt op de snelweg. Een visje op de auto: Prima, maar zorg dan ook dat je rijgedrag reclame is voor het logo waamee je rijdt!
Voorderest: een kruisje of of visje om je nek: er is niets om tegen. Maar christen-zijn moeten ze aan je gedrag en je levenshouding merken, niet aan je afwijkende kleding of de symbolen die je draagt.
Fijn dat je dat prima vindt. Daarom heb ik ook geen visje op m'n auto.albion schreef:memento schreef:Ik erger me altijd aan asociaal rijdende auto's met visjes, of auto's met visjes die je met grote snelheid inhalen terwijl je 120 rijdt op de snelweg. Een visje op de auto: Prima, maar zorg dan ook dat je rijgedrag reclame is voor het logo waamee je rijdt!
Oh, dit is geen posting, speciaal aan jou gericht.Mister schreef:En nu zit je er naast.Ander schreef:Klopt, en voor de één weegt het zwarte pak zwaar, en voor de ander het visje.Mister schreef:
Ander schreef:Oh, dit is geen posting, speciaal aan jou gericht.Mister schreef:En nu zit je er naast.Ander schreef:Klopt, en voor de één weegt het zwarte pak zwaar, en voor de ander het visje.Mister schreef:
Ik vind het ook fijn dat je dat prima vindtLuther schreef:Fijn dat je dat prima vindt. Daarom heb ik ook geen visje op m'n auto.albion schreef:memento schreef:Ik erger me altijd aan asociaal rijdende auto's met visjes, of auto's met visjes die je met grote snelheid inhalen terwijl je 120 rijdt op de snelweg. Een visje op de auto: Prima, maar zorg dan ook dat je rijgedrag reclame is voor het logo waamee je rijdt!
Wat zijn jullie het toch met elkaar eens....!Erasmiaan schreef:Ik vind het ook fijn dat je dat prima vindtLuther schreef:Fijn dat je dat prima vindt. Daarom heb ik ook geen visje op m'n auto.albion schreef:memento schreef:Ik erger me altijd aan asociaal rijdende auto's met visjes, of auto's met visjes die je met grote snelheid inhalen terwijl je 120 rijdt op de snelweg. Een visje op de auto: Prima, maar zorg dan ook dat je rijgedrag reclame is voor het logo waamee je rijdt!.