Rookpauze voor rekening van de baas?

joepie

Re: Rookpauze voor rekening van de baas?

Bericht door joepie »

Helder. Zo is het maar net.
Als je niet werkt zul je ook niet eten heb ik geleerd. En die onzin over pauze moeten nemen anders stress, lijkt me overdreven.
Mijn zoon in de winkel krijgt ook maar twee x een kwartier pauze en tussen de middag een halfuur. En als het druk is gewoon niet.
Zo was het bij mijn werk ook, gewoon doorwerken en als er tijd is dan kun je even pauze nemen.
Al die mensen die in de baas zijn tijd gaan staan roken buiten zouden ze inderdaad de tijd van hun vakantie dagen af moeten halen of ze elke dag langer moeten laten werken.
Op mijn man zijn werk staan ze beneden voor de ingang te roken, lekkere reclame voor je bedrijf. Al die peuken op de grond en de walm slaat je tegemoet als je daar naar binnen wil.
Plus dat je als je pech hebt van de 12 de verdieping naar beneden moet om te gaan roken dus minstens 2o minuten weg bent.
Mijn man had het eens bij gehouden hoeveel een aantal collega,s elke keer misten per dag en dat liep al snel op tot ruim een uur!
En dat buiten de normale pauze om.
Ps. 55: 23 Werp uw bekommernis op de HERE,
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.
jvdg

Bericht door jvdg »

joepie schreef:Mijn man had het eens bij gehouden hoeveel een aantal collega,s elke keer misten per dag en dat liep al snel op tot ruim een uur!
En dat buiten de normale pauze om.
Als jouw man de tijd die hij daaraan besteedt nu eens gebruikte om te werken.... :OO
joepie

Bericht door joepie »

Ach je zal het maar voor je werk moeten doen ;-)
Maar ze zijn er bij dat bedrijf dus nu inmiddels wel achter dat op die manier veel tijd gestolen wordt en dat scheelt productiviteit.
Dus nu mogen ze alleen nog naar buiten om te roken als ze daadwerkelijk pauze hebben.
En zo hoort het ook.
Hij zal voor u zorgen;
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

Bij ons hebben ze sinds kort ook een streng beleid op gezet. De mensen uit de fabriek stonden soms een half uur buiten te roken, dat liep helemala uit de hand. Nu hebbe ze voor zowel fabriek als kantoor dezelfde regels. 1x per dagdeel mogen ze even naar buiten om te roken.. Normaal gingen ze 3x 5 minuten per dagdeel. Als ze nu meerdere keren gaan moeten ze in en uit klokken (wij werken met tijdregistratie).. Er zijn daar best veel frustraties over geweest hier. Er zijn bijv. ook mensen hier die zomaar een kwartier aan de receptie staan te kletsen in de baas zn tijd.. en daar wordt niks van gezegd...
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
Rens

Bericht door Rens »

joepie schreef:Helder. Zo is het maar net.
Als je niet werkt zul je ook niet eten heb ik geleerd. .
dan heb je wel grote onzin geleerd, want als men dááraan vast gaat houden, dan betekend dat, dat ik (en velen mét mij) dus niet zal eten omdat ik niet werk.................absurd dus........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
joepie

Bericht door joepie »

Sorry, maar het zijn heel gewoon woorden uit de Bijbel: 2 Tess. 3: 10 Want ook toen wij bij u waren, bevalen wij u dit: Wil iemand niet werken, dan zal hij ook niet eten.
Hij zal voor u zorgen;
Rens

Bericht door Rens »

joepie schreef: WIL iemand niet werken........
met een nadruk op WIL ...niet werken........tja, dan ga je al een aardig eind in de goede richting........maar om los te stellen dat wie niet werkt ook niet zal eten schiet je een gat in de lucht.............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Rens schreef:
dan heb je wel grote onzin geleerd, want als men dááraan vast gaat houden, dan betekend dat, dat ik (en velen mét mij) dus niet zal eten omdat ik niet werk.................absurd dus........
Joepie heeft helemaal geen onzin geleerd. Als mensen niet werken, komt er geen brood op tafel. Maar in Nederland wel, dit komt omdat er zulke goede voorzieningen (lees uitkeringen) zijn om voor mensen te zorgen die door ziekte of andere omstandigheden niet kunnen werken. En door wie wordt dat uiteindelijk mede mogelijk gemaakt? Door de beroepsbevolking die hiervoor de nodige belasting betalen.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marie-Henriëtte schreef:
Rens schreef:
Joepie heeft helemaal geen onzin geleerd. Als mensen niet werken, komt er geen brood op tafel. Maar in Nederland wel, dit komt omdat er zulke goede voorzieningen (lees uitkeringen) zijn om voor mensen te zorgen die door ziekte of andere omstandigheden niet kunnen werken. En door wie wordt dat uiteindelijk mede mogelijk gemaakt? Door de beroepsbevolking die hiervoor de nodige belasting betalen.
Gelukkig toch?? En volgens mij is het zorgdragen voor de armen ook niet iets typusch nederlands, maar zelfs in de tijd van de Bijbel werden er grootschalige collectes gehouden voor het onderhoud van minderbedeelden! Verder is het een taak om te werken om zo mee te kunnen delen aan hen die het minder hebben.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marie-Henriëtte

JolandaOudshoorn schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Rens schreef:
Gelukkig toch?? En volgens mij is het zorgdragen voor de armen ook niet iets typusch nederlands, maar zelfs in de tijd van de Bijbel werden er grootschalige collectes gehouden voor het onderhoud van minderbedeelden! Verder is het een taak om te werken om zo mee te kunnen delen aan hen die het minder hebben.
Natuurlijk, Jolanda, ben ik daar ook blij mee, dat wij zulke goede voorzieningen kennen in Nederland. Ik probeer Rens alleen wijs te maken dat het belangrijk is dat mensen blijven werken, want als geen enkele Nederlander meer zou werken, zou er geen brood meer op de tafel komen, bij niemand.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marie-Henriëtte schreef: Natuurlijk, Jolanda, ben ik daar ook blij mee, dat wij zulke goede voorzieningen kennen in Nederland. Ik probeer Rens alleen wijs te maken dat het belangrijk is dat mensen blijven werken, want als geen enkele Nederlander meer zou werken, zou er geen brood meer op de tafel komen, bij niemand.
Dat hoef je hem niet wijs te maken, dat weet hij al ;)
Overigens, maar dat is eigenlijk :offtopic wordt werk niet altijd direct met geld uitbetaald.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marie-Henriëtte

JolandaOudshoorn schreef:
Marie-Henriëtte schreef: Natuurlijk, Jolanda, ben ik daar ook blij mee, dat wij zulke goede voorzieningen kennen in Nederland. Ik probeer Rens alleen wijs te maken dat het belangrijk is dat mensen blijven werken, want als geen enkele Nederlander meer zou werken, zou er geen brood meer op de tafel komen, bij niemand.
Dat hoef je hem niet wijs te maken, dat weet hij al ;)
Overigens, maar dat is eigenlijk :offtopic wordt werk niet altijd direct met geld uitbetaald.

Via een PB heb ik meer informatie ontvangen over de vervelende gezondheidssituatie van Rens. Vanuit zijn invalshoek beredeneert, kan ik zijn eerste reactie volkomen begrijpen. Het is soms lastig als je de achtergrond van forummers niet kent. Dat werk niet altijd in geld wordt uitbetaald, dat realiseer ik mij maar al te goed. Er is nu eenmaal werk waarvan de waarde niet in getallen kan worden uitgedrukt, daar is dat werk veel te belangrijk voor.
vlinder

Bericht door vlinder »

Marie-Henriëtte schreef: Via een PB heb ik meer informatie ontvangen over de vervelende gezondheidssituatie van Rens. Vanuit zijn invalshoek beredeneert, kan ik zijn eerste reactie volkomen begrijpen. Het is soms lastig als je de achtergrond van forummers niet kent. Dat werk niet altijd in geld wordt uitbetaald, dat realiseer ik mij maar al te goed. Er is nu eenmaal werk waarvan de waarde niet in getallen kan worden uitgedrukt, daar is dat werk veel te belangrijk voor.
Dan heb je een heel aantal topics op dit forum nog niet gelezen..... :huhu
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
joepie

Bericht door joepie »

Moet dat dan? Ik weet ook niets van rene zijn achtergrond.
Dan blijft toch nog staan dat wie niet werkt ook niet zal eten. En dan slaat dat toch altijd op: niet willen werken. Daar ging het hier toch om?
Werknemers die in de baas zijn tijd gaan staan roken, terwijl ze behoren te werken. Dat is voor mij niet willen werken.
Hij zal voor u zorgen;
refo

Bericht door refo »

joepie schreef:Moet dat dan? Ik weet ook niets van rene zijn achtergrond.
Dan blijft toch nog staan dat wie niet werkt ook niet zal eten. En dan slaat dat toch altijd op: niet willen werken. Daar ging het hier toch om?
Werknemers die in de baas zijn tijd gaan staan roken, terwijl ze behoren te werken. Dat is voor mij niet willen werken.
En als rens in 2009 ziek was geworden, dan zou hij toch moeten werken. Aangepast weliswaar.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie