Ik citeer 2 Korinthiers 4 vers 13 & 14 met de kanttekeningen en annotaties :
13 Dewijl wij nu 24denzelfden Geest des geloofs hebben, gelijk er geschreven is:n 25Ik heb geloofd, daarom heb ik gesproken; zo geloven wij ook, daarom 26spreken wij ook;
14 oWetende dat Hij Die den Heere Jezus opgewekt heeft, ook ons door Jezus zal opwekken 27en met ulieden daar zal stellen.
24 Dat is, hetzelfde geloof door denzelfden Geest, Dien alle gelovigen, zo van het Oude als van het Nieuwe Testament, deelachtig zijn, 1 Petr. 1:11.
25 Dit spreekt David Ps. 116:10, wanneer hij in vele zwarigheden zijnde, zijn vertrouwen van zijn verlossing heeft betuigd, of wanneer hij in vele zwarigheden zijnde, het betrouwen dat hij op God ook in het toekomende had, voor een iegelijk heeft beleden.
26 Dat is, belijden en prediken voor een ieder hetgeen wij geloven.
n Ps. 116:10.
27 Namelijk ten uitersten dage, wanneer Christus zal verschijnen op Zijn rechterstoel, Ef. 5:27.
o Rom. 8:11. 1 Kor. 6:14.13 Dewijl wij nu 24denzelfden Geest des geloofs hebben, gelijk er geschreven is:n 25Ik heb geloofd, daarom heb ik gesproken; zo geloven wij ook, daarom 26spreken wij ook;
14 oWetende dat Hij Die den Heere Jezus opgewekt heeft, ook ons door Jezus zal opwekken 27en met ulieden daar zal stellen.
24 Dat is, hetzelfde geloof door denzelfden Geest, Dien alle gelovigen, zo van het Oude als van het Nieuwe Testament, deelachtig zijn, 1 Petr. 1:11.
25 Dit spreekt David Ps. 116:10, wanneer hij in vele zwarigheden zijnde, zijn vertrouwen van zijn verlossing heeft betuigd, of wanneer hij in vele zwarigheden zijnde, het betrouwen dat hij op God ook in het toekomende had, voor een iegelijk heeft beleden.
26 Dat is, belijden en prediken voor een ieder hetgeen wij geloven.
n Ps. 116:10.
27 Namelijk ten uitersten dage, wanneer Christus zal verschijnen op Zijn rechterstoel, Ef. 5:27.
o Rom. 8:11. 1 Kor. 6:14.
Dat is toch wel duidelijk genoeg ?
Soms wil de gegiste wijn zich wel uit de lederen zak persen.
Soms zijn er tijden van rook in een lederen zak.
Tot slot haal ik Christen aan, die zijn rol in het prieeltje heeft verloren, toen hij lag te slapen.
Het onderwerp van het bewust ervaren van rechtvaardigmaking, laat ik nu maar wijselijk rusten voor dit moment.
Daar is al zoveel over gesproken (met veel misverstanden over en weer).
Laat het bovenstaande tot troost en bemoediging zijn voor alle pelgrims (ook al weet ik dat niet ieder dit NU ervaarT).