Was het maar zo eenvoudig.Afgewezen schreef:Dat denk ik ook. Zeker wel.Josephus schreef:Nou ja, als ik het goed begrijp gaat het om niet meer dan wederzijdse excuses. Is dat werkelijk zo'n hoge berg of zijn de ego's gewoon te groot? Ik zou zeggen: huur een prettig zaaltje en zorg voor een goede catering, dan moet je daar toch wel op een nazomermiddag uit kunnen komen?Erasmiaan schreef:Maar ik word een beetje moe van mensen die voordat men bij elkaar mag komen allemaal bergen op werpen. Ik zie het al gebeuren dat men dan nog niet bij elkaar komt, door dit soort voorwaarden.
Maar met het constateren van de wezenlijke problemen heb je nog geen oplossing, terwijl die er toch kerkrechterlijk moet worden gevonden.
Dat geldt natuurlijk ook voor GG en GGiN.
Wie het weet mag het zeggen.
De bijbel spreekt ervan in Romeinen 12:
10 Hebt elkander hartelijk lief met broederlijke liefde, rmet eer de een den ander voorgaande.
.............
14 Zegent hen die u vervolgen; zegent, en vervloekt niet.
.............
16 Weest eensgezind onder elkander. Tracht niet naar de hoge dingen, maar voegt u tot de nederige. Zijt niet wijs bij uzelven.
17 Vergeldt niemand kwaad voor kwaad. Bezorgt hetgeen eerlijk isvoor alle mensen.
18 eIndien het mogelijk is, zoveel in u is, houdt vrede met alle mensen.
19 Wreekt uzelven niet, beminden, maar geeft den toorn plaats; want er is geschreven: Mij komt de wrake toe; Ik zal het vergelden, zegt de Heere.
............
21 Word van het kwade niet overwonnen, maar overwin het kwade door het goede.