Gog en Magog

Zonderling

Re: Gog en Magog

Bericht door Zonderling »

Alexander CD schreef:
Zonderling schreef:
Alexander CD schreef:Zonderling, de bijbel doet hetzelfde in openbaringen 20
In Openbaring vinden we vele beelden uit het OT terug.
Maar dat wil niet zeggen dat de context en betekenis in Openbaring hetzelfde is.
Verwacht je echt dat alle volken naar Israël zullen trekken met paarden en zwaarden, is Israél dan alleen de legerplaats van de heiligen?
Niet met paarden en zwaarden, maar wel met tanks en moordende wapens.
En inderdaad verwacht ik dat alle volken (niet alle, maar wel zeer vele en vooral de machtige westerse volken) dat zullen doen.

En wat betreft de legerplaats der heiligen: Zoals gezegd: ik identificeer niet automatisch de geschiedenis in Ezechiël 38 en 39 met die in Openbaring 20. Zeker, er zijn belangrijke overeenkomsten, maar het is niet per definitie identiek.
De overeenkomsten zijn zo groot, dat ze wel betrekking moeten hebben op elkaar, niet alleen opb 20 maar ook vele andere bijbelgedeelten.
Ezechiel kende geen ander Godsvolk dan Israël, waar wij kennen wel het Israël Gods.
Strijden in het NT is eigenlijk alleen geestelijk, niet tegen vlees en bloed zegt Paulus.
Dat het nog betrekking zou hebben op de natie Israël lijkt me niet mogelijk, wie in Christus Jezus is is een nieuwe schepping.
En mochten Joden zich bekeren dan is dat nooit meer dan een overblijfsel.
In elk geval wat de laatste twee zinnen betreft: Hierover verschillen wij dan beslist van mening.
Alexander CD

Re: Gog en Magog

Bericht door Alexander CD »

Zonderling, het is mijn overtuiging, dat God ons hier iets wil vertellen wat niet waar te nemen is omdat het een geestelijke strijd is. Ieder christen moet dat toch in zijn of haar leven wel ervaren die geestelijke strijd.
Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
Paulus is hier duidelijk genoeg. Jij denkt bij het zwaard aan een moordwapen, maar de bijbel zegt:
en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord
.
Het nieuwe testament is de laatste openbaring welke altijd de belangrijkste is, het nieuwe testament verklaart het oude!
Opb 9.En de gedaanten der sprinkhanen waren den paarden gelijk, die tot den oorlog bereid zijn
Je bent wel bereid van paarden tanks te maken, maar waarom volg je niet liever Gods woord?
Paarden hebben vaak een symbolische betekenis bijv
2 kon 2. En Elisa zag het, en hij riep: Mijn vader, mijn vader, wagen Israels en zijn ruiteren!
2 kon 13Elisa nu was krank geweest van zijn krankheid, van dewelke hij stierf; en Joas, de koning van Israel, was tot hem afgekomen, en had geweend over zijn aangezicht, en gezegd: Mijn vader, mijn vader, wagen Israels en zijn ruiteren!
het spreekt voor zich, ook het oude testament past dezelfde symboliek toe.
Gen 49
:Dan zal een slang zijn aan den weg, een adderslang nevens het pad, bijtende des paards verzenen, dat zijn rijder achterover valle.
Paarden en geestelijke strijd horen bij elkaar.

En wat Israël betreft, geestelijk is dat de Heere Jezus en Zijn bruid, de bijbel is duidelijk genoeg.
En wat de bekering van de natie Israël betreft, ik neem gewoon aan wat de bijbel zegt en ik zou jou ook aanmoedigen dat de te doen, dat is wat God van ons vraagt.
En Jesaja roept over Israel: Al ware het getal der kinderen Israels gelijk het zand der zee, zo zal het overblijfsel behouden worden.
duidelijk genoeg, nu komt het op aannemen aan.
Plaats reactie