Synode OGG stelt kanselboodschap op

Bert Mulder
Contacteer:

Re: Synode OGG stelt kanselboodschap op

Bericht door Bert Mulder »

-DIA- schreef:
Zo ken ik je, Henriët! Direct er bovenop vallen, als door een wesp gestoken,
als er iets wordt gezegd in de zin zoals wat daar opmerkte.
Het is wat anders dan klein van God te denken. Als je de diepte van de val van de mens een beetje
leert kennen. En de tijd waarin we leven een beetje leert verstaan...
Als je er een beetje besef van had, zou je niet zulke taal bezigen...
Je bent wel zeer godsdienstig, en dat is op zichzelf goed! Maar blijf wel de realiteit onder ogen zien,
en de realiteit is nu eenmaal helaas niet zo mooi...
Je moest je schamen, DIA!

Jij zit altijd op de oudvaders te hameren.. Moet je die niet zo selectief gebruiken, maar uitvinden wat ze echt zeggen.

Lees dit dan even:

15 Deze genade is God aan niemand schuldig; want wat zou Hij schuldig zijn dengene die Hem niets eerst geven kan, opdat het hem vergolden worde? Ja, wat zou God dien schuldig zijn die van zichzelven niet anders heeft dan zonde en leugen? Diegene dan die deze genade ontvangt, die is Gode alleen daarvoor eeuwige dankbaarheid schuldig, en dankt Hem ook daarvoor; diegene die deze genade niet ontvangt, die acht ook deze geestelijke dingen gans niet en behaagt zichzelven in het zijne; of, zorgeloos zijnde, roemt hij ijdellijk dat hij heeft hetgeen hij niet heeft. Voorts, van diegenen die hun geloof uiterlijk belijden en hun leven beteren, moet men naar het voorbeeld der apostelen het beste oordelen en spreken; want het binnenste des harten is ons onbekend. En wat aangaat anderen, die nog niet geroepen zijn, voor dezulken moet men God bidden, Die de dingen die niet zijn, roept alsof zij waren; en wij moeten ons geenszins tegenover hen verhovaardigen, alsof wij onszelven uitgezonderd hadden.

Waarom meet je hier Hen's geloof de maat an?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder
Contacteer:

-DIA- schreef: Dit is dus de Vrucht van ontdekkking door de Geest van Pinksteren?
Ik heb dat toch wat anders geleerd...
Dan moet je toch je Bijbel meer lezen, DIA.

zoals dit:

Romeinen 8:16
Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen Gods zijn.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder
Contacteer:

Mijn volk gaat verloren, omdat het zonder kennis is...

En daar hebben de kerkeraden en predikanten een grote schuld aan...

Zo lezen we in de DKO:

Artikel 19 - De gemeenten zullen arbeiden dat er studenten in de theologie zijn, die door haar (ex bonis publicis) onderhouden worden

Zorgen de kerken wel genoeg dat er studenten zijn? Dat is niet hetzelfde, als zorgen dat een curatorium het pad naar predikant veilig houd...

Iemand kan studeren, voordat men weet of hij roeping heeft. Pas als hij afgestudeerd is, is dat onderzoek naar roeping nodig....
Auto

Bericht door Auto »

Auto schreef:EN NU IEDEREEN KAPPEN MET OP DE PERSOON SPELEN ANDERS GAAT HET TOPIC DICHT!
Oh ja, en on topic blijven graag
Bert Mulder
Contacteer:

Sorry als mijn woorden hier iemand bedroeven...

Toch kan en mag ik mijn woorden hier niet terugnemen.

Om de woorden van DIA te gebruiken: "de waarheid moet soms pijn doen"

Nu was het dus nodig om DIA even broederlijk te vermanen, omdat DIA het zichzelf aanmeet, wat zijn plaats niet is, maar God alleen.
Zonderling

Bericht door Zonderling »

-DIA- schreef:Zo'n kanselboodschap is goed, en ook wel nodig helaas...

Toch.. hoewel je het goede wel hoopt, en als het goed is, ook om bidt,
is te vrezen dat de gemeenten zich niet zullen bekeren...

De verharding dringt door, en dat kerkelijk, landelijk, pesoonlijk...

En dan is het echt een heel groot wonder als een mens nog
verwaardigd wordt om te buigen...
Er is hier al veel over gezegd.
En om eerlijk te zijn begrijp ik niet wat mis was aan deze woorden van DIA.
Dit was zeker niet bedoeld om klein van de Heere te denken.
Maar wel geeft DIA blijk van het besef van het ontzettend verval van het geestelijk leven in onze tijd.
En dat gaat ook de meest rechtse kerken zeer zeker niet voorbij.
Zeker, Gods werk gaat door, niet alleen in Nederland maar ook aan de einden der aarde.
Maar tegelijkertijd mogen we ook zeggen dat het oordeel begonnen is van het huis Gods.
En dat Nederland dat eertijd zich in het Evangelielicht mocht verheugen, dit licht nu grotendeels, zo niet bijna geheel, moet missen.
Dat we zelf maar de schuldige mochten worden onder dit alles.
En DIA heeft gelijk: wanneer dit nog gebeurt (zelf de schuldige worden) is dat een groot wonder.

Z.
Bert Mulder
Contacteer:

Zonderling schreef:
-DIA- schreef:Zo'n kanselboodschap is goed, en ook wel nodig helaas...

Toch.. hoewel je het goede wel hoopt, en als het goed is, ook om bidt,
is te vrezen dat de gemeenten zich niet zullen bekeren...

De verharding dringt door, en dat kerkelijk, landelijk, pesoonlijk...

En dan is het echt een heel groot wonder als een mens nog
verwaardigd wordt om te buigen...
Er is hier al veel over gezegd.
En om eerlijk te zijn begrijp ik niet wat mis was aan deze woorden van DIA.
Dit was zeker niet bedoeld om klein van de Heere te denken.
Maar wel geeft DIA blijk van het besef van het ontzettend verval van het geestelijk leven in onze tijd.
En dat gaat ook de meest rechtse kerken zeer zeker niet voorbij.
Zeker, Gods werk gaat door, niet alleen in Nederland maar ook aan de einden der aarde.
Maar tegelijkertijd mogen we ook zeggen dat het oordeel begonnen is van het huis Gods.
En dat Nederland dat eertijd zich in het Evangelielicht mocht verheugen, dit licht nu grotendeels, zo niet bijna geheel, moet missen.
Dat we zelf maar de schuldige mochten worden onder dit alles.
En DIA heeft gelijk: wanneer dit nog gebeurt (zelf de schuldige worden) is dat een groot wonder.

Z.
Geachte Zonderling,

Dat was niet het enige dat DIA schreef, en niet hetgene waarmee hij over de streep ging, en zich aanmatigde, wat niet voor hem is te oordelen.
Zonderling

Bericht door Zonderling »

Bert Mulder schreef:Geachte Zonderling,

Dat was niet het enige dat DIA schreef, en niet hetgene waarmee hij over de streep ging, en zich aanmatigde, wat niet voor hem is te oordelen.
Aangezien de moderator deze teksten verwijderd heeft, is het ongepast daar nog op te reageren.
Zoals jij dat helaas herhaaldelijk doet, zelfs na 'vette' waarschuwingen.

Ik ging slechts in op de eerdere posting van DIA, en dat is mijn goed recht lijkt mij.
Ook deze posting was namelijk door velen aangevallen.
Bert Mulder
Contacteer:

Zonderling schreef:
Bert Mulder schreef:Geachte Zonderling,

Aangezien de moderator deze teksten verwijderd heeft, is het ongepast daar nog op te reageren.
Zoals jij dat helaas herhaaldelijk doet, zelfs na 'vette' waarschuwingen.
Geachte Zonderling,

Ik reageerde voor dat die posten verwijderd waren....

En, ik ben niet door de mods gewaarschuwd...

En, wil je even aan de forumregels herinneren, niet op de persoon te spelen....
Auto

Bericht door Auto »

Ik heb gewaarschuwd en het gaat weer door en Bert was niet de aanleiding. Ik heb een aantal postings verwijderd van diversen.

HET GAAT DICHT!
Gesloten