Is dit geen vooroordeel? en waarom zou de rechterflank 'verder onderwezen zijn in de leer die naar de godzaligheid is'?-DIA- schreef:Volgens mij is het erg moeilijk om met mensen uit de linkerflank van de gereformeerde gezindte inOude Paden schreef:Beste mensen,
Gisteravond voeld ik me werkelijk verdrietig!
Elk topic dat gaat over de prediking of andere onderwerpen van de "rechtse" kerken moet snel weer op slot omdat na 10 postings het topic flink vervuild is.
De vraag rijst bij mij: Worden we wel geduld? Is er geen mogelijkheid om met elkaar in gesprek te gaan zonder gelijk vuur te spugen op voordracht enz.
Op deze manier kom je nooit in gesprek!
Zonder zielig te willen doen vraag ik me serieus af hoe serieus we worden genomen. Er word lacherig, spottend, cynisch of "schijnbaar grappig" gereageerd in topics waar serieuze zaken aan de orde zijn.
Het is niet eens mogelijk een topic goed op te starten. Tijdens de start strand het al!
gesprek te komen.
Deze mensen menen snel iets te bezitten, waarvan ze denken dat het uit God is, en worden kribbig
als dat niet meteen kan worden overgenomen door mensen die verder onderwezen worden in de leer
die naar de godzaligheid is. En door een eerlijke en ontdekkende en onderwijzende ptrediking ook niet
zo haastig de handen op (durven en kunnen) leggen.
Het mag hard klinken naar de linkerflank toe maar het is een feitelijke constatering, die ik op dit forum
al ongeveer heb sinds ik hier met enige regelmaat wat berichtjes plaats...
Geduld worden... ja, er zal vast een tijd komen dat de rechterflank niet meer geduld wordt. Eigenlijk
is die, sinds de zondeval nog nooit echt geduld... En naarmate het einde aller dingen naderbij komt,
waar de tekenen op wijzen, dan kunnen en mogen we wel bevreesd zijn...
Ik vind dat tamelijk hoogmoedig...maar misschien bedoelde je daar wat anders mee?