Kortere zomervakantie
Re: Kortere zomervakantie
Maar goed: druk of niet, iedereen heeft het druk op zijn werk; er zullen er maar weinig zijn, die de hele dag lekker naar buiten zitten te staren met twee vingers in de neus.
De vraag in dit topic gaat over een korte zomervakantie: zes in plaats van zeven weken.
Dan zeg ik: dat lijkt me redelijk, ik zelf zou tekenen voor zes weken vakantie, nu kom ik aan maximaal vier en dan nog verspreid over het hele jaar.
De vraag in dit topic gaat over een korte zomervakantie: zes in plaats van zeven weken.
Dan zeg ik: dat lijkt me redelijk, ik zelf zou tekenen voor zes weken vakantie, nu kom ik aan maximaal vier en dan nog verspreid over het hele jaar.
jvdg schreef:Zo te zien hebben we nogal wat onderwijsgevenden onder onze forummers.
Nu begrijp ik dus ook waarom alles hier zo ordelijk toegaat!![]()
Overigens heb ik veel respect voor jullie beroep!

freek schreef:Albion, je bent een bevlogen docente, ik hoor het allang!

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- JolandaOudshoorn
Uiteindelijk heb ik ook groot respect voor leerkrachten!! Als ze het goed doen dan. Want dat is de andere kant, een docent kan een kind maken en breken en er zijn er sommigen die dat laatste niet schuwen 

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Oké, maar dat geldt voor vele andere beroepen.JolandaOudshoorn schreef:Uiteindelijk heb ik ook groot respect voor leerkrachten!! Als ze het goed doen dan. Want dat is de andere kant, een docent kan een kind maken en breken en er zijn er sommigen die dat laatste niet schuwen
- JolandaOudshoorn
Nee, een kind/tiener is vele male kwetsbaarder dan iemand die de volwassenheid heeft bereikt.jvdg schreef:Oké, maar dat geldt voor vele andere beroepen.JolandaOudshoorn schreef:Uiteindelijk heb ik ook groot respect voor leerkrachten!! Als ze het goed doen dan. Want dat is de andere kant, een docent kan een kind maken en breken en er zijn er sommigen die dat laatste niet schuwen
Calm down please!!Luther schreef:Ik snap werkelijk niet dat je nog steeds niet gesolliciteerd hebt. Trouwens: waarom zijn er eigenlijk überhaupt nog vacatures?refo schreef:Een neef van me ging een jaar of tien geleden in het onderwijs. Daarvoor maakte hij weken van 40 klokuren en langer.
Hij keek z'n ogen uit:
Een jaar bestaat uit 40 weken ipv 52 minus 24 vrije dagen.
Een week bestaat uit 35 uren.
Een uur bestaat uit 50 minuten.
Voorbereiding? Het eerste jaar erg intensief. Daarna is het meer een oppoetsen van eerdere voorbereiding.
Vergaderingen? In werktijd.
Correcties? Als de ene klas een repetitie maakt, kijk je de vorige al grotendeels na.
Het enige lastige is dat je niet zomaar een dag vrij kunt nemen.
Ik geef slechts weer wat mijn neef zei. En als je een geboren leraar bent, is het een relaxte baan. Ben je dat niet: dan is het zwaar. Maar kies dan wat anders.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo schreef:
Calm down please!!
Ik geef slechts weer wat mijn neef zei. En als je een geboren leraar bent, is het een relaxte baan. Ben je dat niet: dan is het zwaar. Maar kies dan wat anders.
Je zegt het maar.... banen op afroep! En o ja, je brandt alleen maar af in het onderwijs, hoe kan ik dat nou toch vergeten.... die agenda's ook...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Droom lekker verder...refo schreef:
Calm down please!!
Dit is je reinste flauwekul. Citaat uit mijn laatste functioneringsgesprek: "N.N. is kennelijk een geboren docent, die voor alle dingen gericht is op de pedagogische realtie met elke leerling...."refo schreef:Calm down please!!Luther schreef:Ik snap werkelijk niet dat je nog steeds niet gesolliciteerd hebt. Trouwens: waarom zijn er eigenlijk überhaupt nog vacatures?refo schreef:Een neef van me ging een jaar of tien geleden in het onderwijs. Daarvoor maakte hij weken van 40 klokuren en langer.
Hij keek z'n ogen uit:
Een jaar bestaat uit 40 weken ipv 52 minus 24 vrije dagen.
Een week bestaat uit 35 uren.
Een uur bestaat uit 50 minuten.
Voorbereiding? Het eerste jaar erg intensief. Daarna is het meer een oppoetsen van eerdere voorbereiding.
Vergaderingen? In werktijd.
Correcties? Als de ene klas een repetitie maakt, kijk je de vorige al grotendeels na.
Het enige lastige is dat je niet zomaar een dag vrij kunt nemen.
Maar deze kennelijk geboren docent is elke dag bek en bekaf, omdat het hondsintensief is. Bovendien is leraar-zijn niet zozeer een baan, maar een manier van leven. Je neemt je werk altijd mee naar huis.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zeker, maar ik bedoelde het meer in het algemeen.JolandaOudshoorn schreef:Nee, een kind/tiener is vele male kwetsbaarder dan iemand die de volwassenheid heeft bereikt.jvdg schreef:Oké, maar dat geldt voor vele andere beroepen.JolandaOudshoorn schreef:Uiteindelijk heb ik ook groot respect voor leerkrachten!! Als ze het goed doen dan. Want dat is de andere kant, een docent kan een kind maken en breken en er zijn er sommigen die dat laatste niet schuwen
Psychologen, maatschappelijk werkers, begeleiders, voogden, pastoraal zorgers, etc. etc.....
En dat geldt niet alleen voor het kind/teeners/pubers.
- JolandaOudshoorn
Toch zou ik zo willen, ik mis alleen de bevoegdheidalbion schreef:refo schreef:
Calm down please!!
Je zegt het maar.... banen op afroep! En o ja, je brandt alleen maar af in het onderwijs, hoe kan ik dat nou toch vergeten.... die agenda's ook...

- Wilma van den Berg

Echt een onzin-topic. Graag eerst ervaring in het onderwijs en dan pas gaan (mee)praten!

Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
- Wilma van den Berg
jvdg schreef:Zo te zien hebben we nogal wat onderwijsgevenden onder onze forummers.
Nu begrijp ik dus ook waarom alles hier zo ordelijk toegaat!![]()
Overigens heb ik veel respect voor jullie beroep!

Volgens mij heeft Luther zijn doel bereikt...
Er zitten er al aardig wat boven op de kast

ik zeg niks verder

- Wilma van den Berg
Sorry hoor, maar ik móest hier echt op reageren...Jo-Ann schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
Volgens mij heeft Luther zijn doel bereikt...
Er zitten er al aardig wat boven op de kast![]()
ik zeg niks verder