Dat zeg ik toch niet, maar het gaat hier wel over marokanen.albion schreef:Is dat alleen bij de Marokaanse gezinnen????? (ik betwijfel dat)Lapressa schreef:Buitens huis zzijn de kerels de baas maar in huis schijnen de wetten van de vrouw te gelden.
Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?
Re: Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Inderdaad. Nederlandse (refo)jeugd kan er ook heel wat vanLapressa schreef:Die hangjeugd van nederlandse komaf zijn niet te onderschatten.
We hebben een poort naar beneden zien komen, auto's beschadigd, vuurwerk, brand stichten en ga nog maar even door. Terroriseren een heel dorp!!
Ik zeg niet dat marokanen niet erg kunen zijn, maar vind het niet reeel om enkel naar de marokanen te wijzen terwijl de nederlandse jeugd ook vreselijk de boel kan terroriseren.

Helaas zelf ook ondervonden

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
- Oude-Waarheid
Tja waar geen band meer is, blijft vaak bandeloosheid over!!Ichtus schreef:Inderdaad. Nederlandse (refo)jeugd kan er ook heel wat vanLapressa schreef:Die hangjeugd van nederlandse komaf zijn niet te onderschatten.
We hebben een poort naar beneden zien komen, auto's beschadigd, vuurwerk, brand stichten en ga nog maar even door. Terroriseren een heel dorp!!
Ik zeg niet dat marokanen niet erg kunen zijn, maar vind het niet reeel om enkel naar de marokanen te wijzen terwijl de nederlandse jeugd ook vreselijk de boel kan terroriseren.![]()
Helaas zelf ook ondervonden
Bleef het hier maar bij wat de Marokkanen betreft. Bedreigingen, wapenbezit, diefstallen, gewapende overvallen... dat is wat anders als je rotje te vroeg afsteken, brandjes stichten of auto's beschadigen.Lapressa schreef:Die hangjeugd van nederlandse komaf zijn niet te onderschatten.
Nu moeten we het niet tegen elkaar uitspelen. Maar onderken ook dat het probleem met de marokkanen veel groter is dan de problemen met de hangjeugd. Dat roept zelfs nu heel de kamer..tot aan de PVDA aan toe
Het probleem waar we t over hebben, is sociologisch verklaarbaar als een kleine hechte groep. In dit geval zijn het toevallig Marokkanen. Het begint vaak met hangen, en eindigt vaak bij de ellende die we steeds over Gouda in t nieuws horen.
Maar denk bijvoorbeeld aan de vele problemen die plaatsvinden op bijvoorbeeld de Veluwe, tijdens oud en nieuw. Dingen worden in de fik gestoken en vernield, politie uitgedaagd en bekogeld. Die groepen bestaan voor een groot gedeelte uit refo's. En de refo-ouderen kijken toe, en vertellen het vol smaak.
Ik pleit voor hard aanpakken van alle soort mini-terrorisme (zowel bij Marokkanen als op de Veluwe), maar dat is niet genoeg. Laat er nu ook eens onderzocht worden wáárom die jongeren gaan hangen, en wat daartegen gedaan kan worden.
En laat ook de kerken eens nadenken over wat hún voor die jongeren kunnen doen. Vanwege hun sociale ellende zijn deze jongeren erg vatbaar voor het evangelie. Ook hebben ze stiekum erg veel behoefte aan warmte en (op een positieve manier) erbij horen, iets wat een christelijke gemeente (met name een wat kleinere en actievere gemeente) hen zeker moet kunnen bieden. Ik heb er een aantal voorbeelden van gezien, vroeger probleemjeugd, nu de meest toegewijde gemeenteleden die je denken kunt.
Maar denk bijvoorbeeld aan de vele problemen die plaatsvinden op bijvoorbeeld de Veluwe, tijdens oud en nieuw. Dingen worden in de fik gestoken en vernield, politie uitgedaagd en bekogeld. Die groepen bestaan voor een groot gedeelte uit refo's. En de refo-ouderen kijken toe, en vertellen het vol smaak.
Ik pleit voor hard aanpakken van alle soort mini-terrorisme (zowel bij Marokkanen als op de Veluwe), maar dat is niet genoeg. Laat er nu ook eens onderzocht worden wáárom die jongeren gaan hangen, en wat daartegen gedaan kan worden.
En laat ook de kerken eens nadenken over wat hún voor die jongeren kunnen doen. Vanwege hun sociale ellende zijn deze jongeren erg vatbaar voor het evangelie. Ook hebben ze stiekum erg veel behoefte aan warmte en (op een positieve manier) erbij horen, iets wat een christelijke gemeente (met name een wat kleinere en actievere gemeente) hen zeker moet kunnen bieden. Ik heb er een aantal voorbeelden van gezien, vroeger probleemjeugd, nu de meest toegewijde gemeenteleden die je denken kunt.
Een vriendin van mij woont dus in die wijk waar het afgelopen tijd in het nieuws naar voren komt (Gouda, dus). De media verdraait de boel en 1 iemand bedreigd een buschauffeur en gelijk wordt de wijk er weer op aangekeken.
De media verdraait altijd de boel. Bij ons in de krant stond met dikke letters dat Marokko spioneert in Nederland (althans bezig zijn om een netwerk op te zetten), maar die berichtgeving zullen we ook maar met een korreltje zout nemen.Lassie schreef:Een vriendin van mij woont dus in die wijk waar het afgelopen tijd in het nieuws naar voren komt (Gouda, dus). De media verdraait de boel en 1 iemand bedreigd een buschauffeur en gelijk wordt de wijk er weer op aangekeken.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Kunnen we zelfs het Rd niet meer vertrouwen?albion schreef:De media verdraait altijd de boel. Bij ons in de krant stond met dikke letters dat Marokko spioneert in Nederland (althans bezig zijn om een netwerk op te zetten), maar die berichtgeving zullen we ook maar met een korreltje zout nemen.Lassie schreef:Een vriendin van mij woont dus in die wijk waar het afgelopen tijd in het nieuws naar voren komt (Gouda, dus). De media verdraait de boel en 1 iemand bedreigd een buschauffeur en gelijk wordt de wijk er weer op aangekeken.

Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Dit is één van de meeste gemaakte taalfouten tegenwoordig. De media verdraaien de boel.albion schreef:De media verdraait altijd de boel.
Dan heb je niet goed opgelet de laatste tijd in de kranten.albion schreef:Bij ons in de krant stond met dikke letters dat Marokko spioneert in Nederland (althans bezig zijn om een netwerk op te zetten), maar die berichtgeving zullen we ook maar met een korreltje zout nemen.
Een Rotterdamse politieagent is ontslagen omdat hij spioneerde voor de geheime dienst van Marokko. Marokko wil waarschijnlijk radicalisering op het spoor zijn, ook bij buitenlandse Marokkanen om zo de daders voor te zijn en hun goede naam hoog te houden.
http://www.ad.nl/rotterdam/2614448/Poli ... rokko.html
Zo gek is dat overigens niet, ik durf te stellen dat Nederland ook in ieder land ter wereld wel spionnen heeft. Maar dat Marokko in Nederland spioneert is dus geen 'verdraaien van de media'.
Jammer dat we bij hetgeen wij schrijven ook ons stem niet kunnen gebruiken....Jongere schreef:Dit is één van de meeste gemaakte taalfouten tegenwoordig. De media verdraaien de boel.albion schreef:De media verdraait altijd de boel.
Dan heb je niet goed opgelet de laatste tijd in de kranten.albion schreef:Bij ons in de krant stond met dikke letters dat Marokko spioneert in Nederland (althans bezig zijn om een netwerk op te zetten), maar die berichtgeving zullen we ook maar met een korreltje zout nemen.
Een Rotterdamse politieagent is ontslagen omdat hij spioneerde voor de geheime dienst van Marokko. Marokko wil waarschijnlijk radicalisering op het spoor zijn, ook bij buitenlandse Marokkanen om zo de daders voor te zijn en hun goede naam hoog te houden.
http://www.ad.nl/rotterdam/2614448/Poli ... rokko.html
Zo gek is dat overigens niet, ik durf te stellen dat Nederland ook in ieder land ter wereld wel spionnen heeft. Maar dat Marokko in Nederland spioneert is dus geen 'verdraaien van de media'.

er bestaat een wereld van verschil tussen het uitdrukken van de een en het interpreteren van de ander.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
ik zou gisteren met een vriendin ergens op gaan passen. Thuis was er een beetje gezeur met mn broertje en mijn ouders... Hij wist waar hij drugs kon halen en hoe duur het was.. ook gaat hij savonds vaak weg en eet hij veel minder dan vroeger... ik zat er zo mee in mn maag.. toen ik naar mijn vriendin reed, zag ik bij het winkelcentrum een groep jongeren staan. keiharde muziek op, roken en 1 die vloekte.. (over mij..) toen ik keek wie het waren zag ik dat er een oud klasgenootje van me was.. vroeger was ze heel netjes, ze deed gewoon mee enzo... en daar stond ze, nergens deed ze meer aan. ze liet zich meeslepen met alles. Het deed me zo'n pijn! Aan de andere kant zag ik ook Gods genade hierin, dat God mij daarvoor heeft bespaart. Hoe makkelijk ga je niet mee? Ook over mijn broertje zat ik in. Toen schoot er door mijn hoofd: Wat de toekomst nou brengen zal.. Leg het maar in de Heere Zijn handen! en dat probeerde ik te doen... hoe moeilijk het ook was.. toen ik die avond thuis kwam kreeg ik van mn ouders te horen dat er niets aan de hand is en dat ze een goed gesprek hebben gehad...
zo zie je dat het niet alleen Marokkaanse jongeren zijn.. Maar ook de Nederlandse gaan zo mee.. Want hoe makkelijk is het ook nie! Laten we maar bidden voor alle jongeren! Want wat missen we veel, als we Hem niet kennen!
zo zie je dat het niet alleen Marokkaanse jongeren zijn.. Maar ook de Nederlandse gaan zo mee.. Want hoe makkelijk is het ook nie! Laten we maar bidden voor alle jongeren! Want wat missen we veel, als we Hem niet kennen!
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
Wat jij schets is appels met peren vergelijken met de problemen die momenteel met een deel van de marokkaanse jeugd speelt. Jij hebt het over een meisje wat van de kerk af is gegaan en een broertje waar je je zorgen over maakte. Hoe jammer dat ook is, het probleem met Marokkanen is een andere.ber10e schreef:ik zou gisteren met een vriendin ergens op gaan passen. Thuis was er een beetje gezeur met mn broertje en mijn ouders... Hij wist waar hij drugs kon halen en hoe duur het was.. ook gaat hij savonds vaak weg en eet hij veel minder dan vroeger... ik zat er zo mee in mn maag.. toen ik naar mijn vriendin reed, zag ik bij het winkelcentrum een groep jongeren staan. keiharde muziek op, roken en 1 die vloekte.. (over mij..) toen ik keek wie het waren zag ik dat er een oud klasgenootje van me was.. vroeger was ze heel netjes, ze deed gewoon mee enzo... en daar stond ze, nergens deed ze meer aan. ze liet zich meeslepen met alles. Het deed me zo'n pijn! Aan de andere kant zag ik ook Gods genade hierin, dat God mij daarvoor heeft bespaart. Hoe makkelijk ga je niet mee? Ook over mijn broertje zat ik in. Toen schoot er door mijn hoofd: Wat de toekomst nou brengen zal.. Leg het maar in de Heere Zijn handen! en dat probeerde ik te doen... hoe moeilijk het ook was.. toen ik die avond thuis kwam kreeg ik van mn ouders te horen dat er niets aan de hand is en dat ze een goed gesprek hebben gehad...
En nog wat cijfers uit 2005 (ik vermoed dat de cijfers voor verdachten van Marokkaanse komaf slechter zullen uitvallen)CBS schreef: Marokkaanse en Antilliaanse jongeren het vaakst verdacht van criminaliteit
Bijna een kwart Marokkaanse jongemannen verdacht van criminaliteit
Van de allochtone mannen van 18-24 jaar wordt bijna 8% verdacht van criminaliteit, bij de autochtone mannen van diezelfde leeftijd is dit bijna 4%.
Van de allochtone groepen is het aandeel van criminaliteit verdachten het hoogst onder Marokkanen (ruim 18%) en Antillianen (ruim 13%).
Van alle gedetineerden was in 2004 ruim een derde geboren in een niet-westers land. In 12% van de gevallen gaat het om Antilliaanse jongeren, in 7% van de gevallen om Marokkaanse.
Marokkaanse en Antilliaanse jongeren vallen het meest terug in crimineel gedrag.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... &STB=G6,G3
Het wordt allang tijd om het gewoon over Nederlandse jongeren te gaan hebben. Dat zijn het tenslotte en het is ons probleem. Mensen terugsturen (wat pas iemand zei) is belachelijk, het zijn onze burgers en als er veel criminaliteit is onder bepaalde bevolkingsgroepen laat dat alleen maar zien dat we niet in staat zijn goed met die burgers om te gaan. Alle linken die ook vaak met immigratie vandaag de dag worden gelegd zijn dan ook niet helemaal terecht.
Jawel, die zijn wel terecht. Kom maar eens een dagje op de rechtbank meelopen. En dan heb ik het over mensen, meestal zonder een Nederlands paspoort.Jongere schreef:Het wordt allang tijd om het gewoon over Nederlandse jongeren te gaan hebben. Dat zijn het tenslotte en het is ons probleem. Mensen terugsturen (wat pas iemand zei) is belachelijk, het zijn onze burgers en als er veel criminaliteit is onder bepaalde bevolkingsgroepen laat dat alleen maar zien dat we niet in staat zijn goed met die burgers om te gaan. Alle linken die ook vaak met immigratie vandaag de dag worden gelegd zijn dan ook niet helemaal terecht.