Lassie schreef:over dat gedachten lezen van mensen. (sommige) satanisten kunnen gedachten lezen van mensen. Maar het schijnt dat de satanisten de gedachten van Christenen niet kunnen lezen. Zo waren er twee vrienden (satanisten) die veel met elkaar optrokken en zich bevonden in dat wereldje. De een vertrok naar het buitenland en de ander bleeef in Nederland en werd Christen. Die vriend uit het Buitenland wilde contact zoeken met die vriend in Nederland, maar doordat hij Christen was geworden kon hij hem niet vinden. (en dan bedoel ik hij kon geen contact zoeken via een bepaalde manier)
Ik geloof daar helemaal niets van. Volgens mij kan niemand iemands gedachten lezen. Er zijn mensen die een groot opmerkingsgave hebben en veel mensenkennis hebben. Het lijkt dan of ze gedachten kunnen lezen.
Ik heb boeken gelezen van Antony van Kampen, b.v. De Jungle. En daarin beschrijft hij natuurvolken die met elkaar communiceerden via telepathie (dat zou mogelijk kunnen zijn)
Bij jouw verhaal zaten die vrienden niet meer op dezelfde golfslengte dus. Ze voelden elkaar niet meer aan.
Mijn vader vertelde dat hij en twee vrienden eens langs een tentje kwamen waar ook zo'n spreker was die mensen alles kon laten doen wat hij wilde. Kom, zei een van die vrienden, ga mee ik weet zeker dat hij niets kan doen. En die man kon ook niets doen. Hij stopte, keek langs de rijen, zag mijn vaders vriend en vroeg hem dringend de zaal te verlaten want hij kon zijn werk niet doen. Die vriend had, volgens mijn vader, een sterkere geest. Hoe dat zit weet ik niet, maar ik zou me er maar niet teveel in verdiepen (op dit dorp zijn er heel veel in omloop, en misschien is het ook wel waar, want toen woonden er velen die zich aan Gods geboden hielden (mag ik waarschijnlijk niet zeggen), en waar Gods Geest werkt, daar werkt de duivel ook (is een gezegde),)
Efeze 6 waarschuwt ons hiervoor: Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.