EK voetbal 2008, hoe wordt dat onder ons beleefd?

Wie gaat het EK voetbal volgen?

Ja zeker, ik volg elke wedstrijd van oranje op tv
10
19%
Ja zeker, ik volg elke wedstrijd op radio 1
2
4%
Ja, ik kan het niet laten om 's morgens te kijken wat ze gedaan hebben
2
4%
Nee, ondanks dat het mij blijft trekken weet ik dat ik er fout aan doe.
8
15%
Nee, ik moet er niets van hebben, het doet me niets.
31
58%

Totaal aantal stemmen: 53

BJD

Re: EK voetbal 2008, hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door BJD »

Wilhelm schreef:
BJD schreef:Het Europees Kampioenschap voetbal staat weer voor de deur. Hoe wordt dat onder ons beleefd ?

Wie gaat het volgen onder ons? Wie verafschuwd het en waarom?
Deze tournooien leiden altijd tot het ontheiligen van Gods dag, tot het vereren van mensen tot een opvullen van een leegte met een liefde voor een spel wat zeer sterk neigt naar een vervanging van een religeuze beleving.
Ontheiligen van God's dag, absoluut een punt. Vereren van mensen doe ik niet aan mee en dat zie ik in onze gezindte zat wel gebeuren.... En die religieuze beleving... ik denk dat het meer komt uit vanuit vroeger.. de tijden van de stammenstrijd ;) Merendeel, schat ik zo in, doen ook zo gek bij tennis of bv rugby(als dat volkssport nummer 1 zou zijn)

Maar, vroeger een liefhebber geweest., althans dat post je.... in de poll puntje 4 of interesseert het je helemaal niets meer. ? Als je een echte liefhebber bent (geweest) kan ik me moeilijk voorstellen dat het je helemaal niets meer doet?
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

BJD schreef: Maar, vroeger een liefhebber geweest., althans dat post je.... in de poll puntje 4 of interesseert het je helemaal niets meer. ? Als je een echte liefhebber bent (geweest) kan ik me moeilijk voorstellen dat het je helemaal niets meer doet?
Nu ja, liefhebber, liefhebber, dat is toch wel een groot woord, ik ben nl niet zo heel sportief aangelegd, ik had meer "genoegens" in de zaken rond zo'n wedstrijd en dat nationalistische gevoel herken ik idd ook wel.

De kritiek richting sportverdwazing vind ik trouwens ook gelden voor andere sporten , maar het is wel een feit , dat nu eenmaal voetbal volkssport nr 1 is, dus daar wordt vaker overgesproken , en daar gaat dit topic ook over.

Puntje 4 vd poll is dan toch mn keuze ja, die "spanning" heb ik ook geprobeerd duidelijk te maken in de laatste zin van mn vorige post. Er blijft een bepaalde nieuwsgierigheid, maar deze is niet goed te praten.
Zeker in mn omgeving ken ik mensen (ik weet het ook van predikanten) die echt gek zijn van het spelletje, en om dan nee te zeggen , dat kost strijd.
Maar dat is geen vreemde zaak, want zonder strijd geen overwinning.
Rens

Bericht door Rens »

Wilhelm schreef: zonder strijd geen overwinning.
einduitslag 1 - 0 ................. :haha
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Rens schreef:
Wilhelm schreef: zonder strijd geen overwinning.
einduitslag 1 - 0 ................. :haha
Scherp Rens, die gedachte had ik niet gehad. ;)

Maar ik hoop dat je begrijpt dat ik het bedoel in het licht van Luk 13 : 24 en 1 Tim 6 : 12.
Gian

Bericht door Gian »

Jongere schreef: Maar natuurlijk zitten er wel wat problemen aan vast:
- hooligans slopen na elke wedstrijd spullen van anderen
- voetbal is religie voor duizenden mensen (zie documentaire op uitzending gemist over 'Het legioen' -> daar word je triest van)
- er gaan bedragen rond in het voetbal die absoluut niet te verantwoorden zijn als op de wereld duizenden mensen onder het minimumloon van één dollar per dag leven (of beter gezegd: aan het sterven zijn)
- kans van verslaving bij het volgen ligt op de loer. Dat zullen veel mensen een beetje overdreven vinden, maar je moet de refojongeren eens te kost geven die iedere zondag alle uitslagen willen horen en iedere spelernaam kennen.
Volgens mij spelen deze dingen bij bij het EK of Wk amper mee.

Als ik tijd heb haal ik mn tv van zolder. Eens kijken of er nog steeds signaal op mn aansluiting zit :)
En anders niet.

Voor de rest vermijd ik alles wat met voetbal te maken heeft, omdat het wel aantrekkingskracht op me heeft. En hoe minder je 'bijblijft' des te minder aantrekkingskracht het houd.
Ben in het verleden besjokken geweest van F1. Elke zondag kijken, maandag herh... Blaadjes kopen ect.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Als we thuis zijn en er aan denken dat Nederland speelt, zal er wel gekeken worden. Maar eerlijk gezegd boeit mij dat hele EK niet zo, ik heb trouwens geen flauw idee wanneer dat spektakel begint...
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

JolandaOudshoorn schreef:Als we thuis zijn en er aan denken dat Nederland speelt, zal er wel gekeken worden. Maar eerlijk gezegd boeit mij dat hele EK niet zo, ik heb trouwens geen flauw idee wanneer dat spektakel begint...
Je doet toch als refo niet mee aan die sportverdwazing :quoi We hebben toch wel een andere God die we (behoren te) dienen :quoi
JolandaOudshoorn

Gijs83 schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Als we thuis zijn en er aan denken dat Nederland speelt, zal er wel gekeken worden. Maar eerlijk gezegd boeit mij dat hele EK niet zo, ik heb trouwens geen flauw idee wanneer dat spektakel begint...
Je doet toch als refo niet mee aan die sportverdwazing :quoi We hebben toch wel een andere God die we (behoren te) dienen :quoi
De sportverdwazing niet nee. Een mooi voetbalpotje op tv kijken is wat anders. Zelf heb ik niets met voetbal, de mannelijke huisgenoten wel en die kijken meer naar hoe er gespeeld wordt, ipv wie er nu eigenlijk speelt. Mocht NL verliezen, dan wordt er hier ook geen traan om gelaten. En ervoor thuis blijven (of op zondag kijken) dat wordt ook niet gedaan.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Voetbal interesseert me gelukkig geen zier. Een enkele keer zie ik wel eens wat (andere tijden sport bijv. pas) en dan kan ik me best indenken als je zo in een wedstrijd zit, dat je dat gaaf vind, en echt 'meedoet'. Maar ik heb daar gelukkig geen last van en wens anderen sterkte daarin om er niet teveel tijd in te steken!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Waar de voetbalgekte al niet toe kan leiden

Kerk lokt 'hooligans' naar kerkdienst op voetbalveld

De Pauluskerk in Wezep geeft een geheel eigen invulling aan de voetbalgekte rond Oranje in verband met het komende EK. Op het hoofdveld van zaterdaghoofdklasser WHC houdt de kerk een ontmoetingsdienst met een flinke knipoog naar de populaire sport.
Rens

Bericht door Rens »

één ding snap ik niet goed.....

ondanks dat "men als refo" niets moet hebben van sportverdwazing, en met name rond het voetballen, wordt er wél een hele topic over volgeschreven hoe erg het allemaal is.........

als je het écht zo erg vind, sla dan de topic over en bepaal je bij die topics die je wél "veilig" kunt lezen etc etc etc etc etc etc......

er zijn genoeg ánderen die wél zo nu en dan een wedstrijd van deze of gene sport (live of voor de tv) zien......dat moet ieder voor zich weten.............

zaterdagmiddag even bij het kaatsen gekeken in het dorp....gekke jongens die Friezen.....verzinnen een spel dat voor geen enkele buitenstaander te snappen is..... :humhihi

dusssss, ieder z'n meug zei de boer en kuste z'n varken..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
vlinder

Bericht door vlinder »

Rens schreef:
dusssss, ieder z'n meug zei de boer en kuste z'n varken..........
Ehm het was toch: liefde is blind zei de boer en hij kuste z'n varken?! :slurp
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Wanneer gaat die gekte van start ?

Je wordt nu al niet goed van al die oranje troep overal in de winkels.
Je kunt het zo gek niet bedenken of het moet oranje.
Zelfs de fietsenmaker heeft oranje banden in de etalage ::please :bobo
Folders met breedbeeldtv's overspoelen je brievenbus. Stel je voor dat je wat mist.

met een potje voetbal in niks mis, maar dit gaat alle proporties te buiten.
JolandaOudshoorn

Gabrielle schreef:Wanneer gaat die gekte van start ?

Je wordt nu al niet goed van al die oranje troep overal in de winkels.
Je kunt het zo gek niet bedenken of het moet oranje.
Zelfs de fietsenmaker heeft oranje banden in de etalage ::please :bobo
Folders met breedbeeldtv's overspoelen je brievenbus. Stel je voor dat je wat mist.

met een potje voetbal in niks mis, maar dit gaat alle proporties te buiten.
zelfs de MM zijn oranje, kwam ik vanmiddag achter. Tja, ach, er moet omzet gedraaid worden, he....
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Ik denk dat ik de wedstrijden van NL wel ga zien. De gekte er omheen vind ik waanzin
The Groom's still waiting at the altar
Gesloten