Geen zin. Heb er eigenlijk totaal geen behoefte aan.Gian schreef:Geen zin? Of weet je niet hoe?Da Capo schreef: Verder heb ik geen zin om de "GG" te verdedigen.
God roept nooit te vroeg, maar het kan zijn dat iemand wel de begeerte ertoe heeft (en dat is opzich al groot/mooi), maar dat hij nog (niet) door God is geroepen. In alle voorzichtigheid meen ik ook te mogen zeggen dat sommigen zich 'te vroeg' aanmelden of dat ze op het moment dat ze gehoord mogen worden niet de juiste houding hebben. Dat heb ik zelf eens gehoord van een predikant. Hij vertelde me dat de eerste keer dat hij 'opging' met zichzelf ging (als je begrijp wat ik bedoel), de tweede keer ging in Gods kracht. Toen werd hij wel aangenomen. We moeten niet vergeten dat God ook een jaloers God op Zijn eer is. Ook al is iemand geroepen, wil dat nog niet zeggen dat hij dan zonder slag of stoot aangenomen wordt. Hoe hij opgaat (zijn geestelijke gesteldheid) is ook van belang.Gian schreef: Feit blijft dat de meesten afgewezen worden (of later alsnog aangenomen worden)
Riep God dan toch niet, of riep Hij te vroeg? of vergist het curatorium zich?
Ik weet niet of de meesten worden afgewezen. Ik weet wel, dat het curatorium er niet zit om mensen af te wijzen, maar om ze aan te nemen. En dat het curatorium zich vergissen kan? Zeker, het ook gewoon mensen. Maar nogmaals, ze zitten daar om mensen toe te laten. Dat is wat ze dolgraag willen, maar het moet op goede gronde zijn.
Vragen stellen mag altijd, maar de wijze waarop maakt wel veel uit. Bij sommigen op dit forum is het label "GG" al reden genoeg om te schoppen of een sneer links en rechts uit te delen. Daar heb ik geen zin in.Gian schreef: Ik hoop wel dat deze vragen gesteld mogen worden.